Ruokaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mira83

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Tammimammat 2017
Toukokuun äidit 2019
oli joskus aikoja sitte puhetta en yhtää muista missä ketjussa et kun tekee aina samoja ruokia niin jos jaetaan ruokavinkkejä niin jos keksis jotai uutta laitettavaa!

Mä teen viikon myöhässä nyt laskiaishernekeittoo, kun viime viikolla olin viikonlopun töissä ja nyt oon kotona niin on aikaa keitellä. Ekaa kertaa teen mut hernepussin kyljessä oli ohje :)

Mä tein keskiviikkona nachovuokaa. Se on namnam! Tässä hyvä ohje...

http://miumaumaukas.blogspot.fi/2011/11/nachovuoka.html?m=1

Ja joku päivä teen mun veljen (hänkin on kokki) kehittämää keittoa, johon tulee jauhelihaa, kruunukasvissekoitusta, herneitä ja mausteeksi tacomausteseosta (taco- ja tortillahyllystä) ja lihalientä. Uskokaa tai älkää mutta oli ihan sikahyvää!!! :)

Ja pahoittelut et tää ei suoraan liity aiheeseen, mut kaikkien pitää kuitenkin syödä monta kertaa päivässä, niin periaatteessa liittyy kun kotona olijat kuitenkaan ei käy työpaikkaruokalassa syömässä ja meillä töissä mulla on aina eväät mukana.

Helppoja ruokia on Italianpata ja risotto, ohjeet oon löytänyt ihan vaan googlettamalla!

Sellai kanapata on ihanaa. Maustamatonta broileria, kesäkurpitsaa, keltaista ja punaista paprikaa, maissia ja sipulia + kasvislientä ja kermaa, mausteeksi suolaa ja pippuria. Sen kans bulguria, kvinoaa tai riisiä ♡

Laitan tähän samaan lisää (yritän välttää "turhia viestejä ;) )

Täytetyt paprikat. Täyte esim jauhelihaa cajunmaustettuna, porkkanaa pikkuisina kuutioina, riisiä, sipulia, mausteita ja mustapekkajuustoa. Päälle juustoraastetta.
Tuo täyte on sikahyvää sellaisenaankin juustokuorrutettuna, uunivuoassa tehtynä. :)

Sit spagettibolognese. Rakettispagettia (mun makuun täysjyvänä), jauhelihaa, tomaattimurskaa ja mausteita, sipulia, valkosipulia...

Aurajuustokanaa: maustamatonta broileria, aurajuustoa, kermaa ja kanaliemikuutio. Tuorepastan kanssa♡♡♡

Lihapullista ja kastikkeesta lihapullille tulee hyvää, kun laittaa olutta kumpaankin. ;) ensin paistaa pullat pannulla ja sit antaa vielä muhia uunissa.

Muokattu viimeksi:
Meillä tänään keitettyä perunaa, kalapuikkoja, höyrytettyä kukkakaalta ja porkkanaa, salaattia ja kermaviilikastiketta jossa reilusti valkosipulia. Nam :p

Mä nappasin viimeisimmästä Lidlin mainoksesta tän reseptin...
Täytyis kokeilla. :P

Liitteet

• 20150218_121129.jpg
    20150218_121129.jpg
    775.9 KB · Katsottu: 47
Mä tein tänään uunirisottoa,oli muuten helppoa ja hyvää!!
Riisi ja kanaliemi vuokaan,päälle kanasuikaleet,mausteet,porkkanaa,hernemaissipaprikaa,sipulia sit hämmennys ja uuniin,kermaa lisäsin vielä 10min ennen kuin otin uunista pois.
200c ja 45min.
Suosittelen :thumright

Kauramakaronipussin kyljessä on ohje kanalasagnetteen. Oli tosi helppo tehdä ja maistui meille tytön kanssa vaikka mies oliskin kaivannut lisää mausteita.

Multa meni tuo Miran työpaikkaruokala kommentti ihan ohi.. No joka tapauksessa, mä ainakin olen aina syönyt kaksi lämmintä ruokaa päivässä (ja useammankin, mikäli aamu-/iltapuuro(t) lasketaan mukaan :D) Päivällä syön töissä, mutta töiden jälkeen sitten esim. viime viikolla tein ma ja ti lohikeittoa, ke ja to kaalilaatikkoa ja pe bataattimuussia ja paistettuja muikkuja. Kaikki helppoja perusruokia, mutta silti nam nam :D Tulevalla viikolla ajatus on tehdä nakkikeittoa, kanatortilloja ja riisiohrapuuroa uunissa. Mä käyn kerran viikossa kaupassa, niin on pakko aina miettiä kerralla viikon ruoat valmiiksi. Lähimpään kauppaan taitaa olla vaivaiset 700 m, mutta olen niin onneton herkuista kieltäytyjä etten voi useammin käydä :D

Lähinnä ajattelin et kotona syödään vauvavaiheessa enemmän kun ei mm. töissä käydä. Mä kyllä syön ihan niitä samoja ruokia töissäkin.

Ja se ihan oikeesti auttaa at käy kerran viikossa ruokakaupassa ei tuu ostettuu herkkuja kun kerran viikossa!!

Ja se auttaa, että menee kauppaan kylläisenä. Nälkäisenä tekee mieli sitä sun tätä ja tekee heräteostoksia.

Kauppa reissut nopeutuneet ja jää turhat pois ku on muksu mukana :D Pyritään käymään prismassa kerran viikkoon ns isot ostokset listan kanssa. Ei pahemmin jää kupeksimaan ja ihmettelemaan jos on lapsen kanssa , kärsivällisyys on rajallinen :)
meillä ruokana jauhelihaperuna pataa, pyrin tekemään paljon uunissa ruokia, helppoa,ja laatikoista syö pitkään. En oo ikinä ollu mitenkään innokas kokki, ei jaksa joka päivä hellan ääressä kökkiä.

Mä sain ekaa kertaa keitettyä KUNNON ohrapuuron!! En tykkää uunipuurosta. En oo vain osannut keittää siitä kunnollista; nyt otin härkää sarvista ja etin kunnon ohjeet. Nams. Toi menee pääruokanakin, tai sit aamu-, ilta- tai välipalana. :) ja itse tehty mansikkakiisseli kylessä!

Mäkin tykkään ohrasta, pitää kaivaa risottoo varten ohra+riisi jostai kaapin perältä....

Muoks ja ohrapuuroo oon viimeaikoina tehny kerroskattilassa paketin ohjeen mukaan!!

Mulla on emalinen kerroskattila, mutten tykkää siitä. Siinä se haudutusaikakin on niin paljon pidempi, kun puuron neste haihtuu hitaammin miedomman lämpötilan vuoksi.

Takaisin