Ruokailu ja mitä olet syönyt?

Onko muut huomanneet ettei roskaruoka/rasvainen ruoka uppoa yhtään? Mulla oli ekasta raskaudesta himo hampurilaisiin,pizzaan yms. Ja nyt suorastaan ällöttää, tekee mieli syödä vaan terveellisesti ja kevyesti. Tässähän ei sinällään ole mitään vikaa, kiinnostaa vaan onko muilla" jäänyt päälle" alkuraskauden kevyt ruokavalio :-)

Ei oo missään vaiheessa ollut mitään kevyttä ruokavaliota. Toki oon koittanut syödä terveellisesti, mutta ihan sama ruokahalu on kun ennen raskauttakin. Ranskalaisia ja pitsaa kiitos! :D

Mulla on jotenkin ruokahalu kasvanut. Myös mielitekoja on enemmän mutta suurinta osaa yritän vastustaa :) tosin rasvaista ruokaa ei tee mitenkään erityisesti mieli mutta makeita herkkuja.

Karkkia ja jäätelöö vois syödä joka päivä ja ranskalaisia (erityisesti Mäkkärin :D). Rasvanen ruoka alkaa ainaki itellä närästää viä enemmän nii yrittää vähä vältellä.

Ruokahalu on kasvanu ihan älyttömästi ja mielihalujakin on. Onneks ne mielihalut kohdistuu lähinnä hedelmiin ja marjoihin. :grin Tekee mieli enimmäkseen syödä kaikkea terveellistä. Harmi vaan, että se sokerikin on alkanut taas maistumaan liian hyvälle :mad:

Joo maistuisi kyllä kaikki herkut ja roskaruoka kuten ennen raskauttakin, mutta oon pysytellyt tiukkana ja pitänyt herkkupäivän kerran viikossa. :) Raskauden myötä ei ole tullut mitään uusia mielitekoja.

Täälläkin ruokahalu kasvussa! Viikkoja 20+5. Appelsiinihimo hävinnyt ja tilalle tullut maitohimo, jota en yleensä juo. Raikkaat ruoat on jees ja enemmän menis suolasta kuin makeeta. Onneksi vielä ei saa kotimaisia marjoja ja herneitä, sillä eläisin varmaan vaan niillä. Nam:p!

Mulla Sini sama kuin sulla! Alkuraskaudessa oli paha olo, eikä tehnyt mieli syödä. Nytkin liha ja rasvaiset ruuat lähinnä ällöttää, eikä karkkikaan uppoa niin kuin ennen raskautta. Saatan syödä karkkeja 5-10 kpl ja sit alkaa jo makea ällöttää :eek:

Voi että! Olin äsken syömässä työpaikkaruokalassa ja huomasin kesken kaiken, että possupihvi olikin reunoilta vaaleanpunaista! En mielestäni syönyt sitä osaa mutta en voi tietenkään olla varma. Nyt iski kyllä ihan hirveä paniikki jos saan siitä jonkun toksoplasman :/ en yhtään jaksaisi stressata tällaisilla asioilla mutta huolettaa kyllä. Täytyy ottaa puheeksi seuraavassa neuvolassa jos saisin lähetteen verikokeeseen. :(

Edit. Onko kukaan muu joutunut käymään tokso-/listeriaverikokeissa?

Muokattu viimeksi:
Aloitin tänään juomaan vadelmanlehtiteetä. Teen uskotaan vahvistavan kohdun ja lantionpohjan lihaksia. Olen myös lukenut että se saattaa vahvistaa supistuksia ja auttaa turvotukseen.

Mä eilen just mietin tota vadelmanlehtiteetä. Saako sitä ostettua valmiina vai keitteletkö itse luonnonantimista? :)

Citymarketista ostin Clipperin luomu vadelmanlehtiteetä. :) Ilmeisesti saa myös joistain Prismoista, mutta täältä ei löytynyt.

En minäkään normaalisti ikinä juo teetä, ja tuokin on mielestäni pahaa, mutta aion silti juoda tän loppuraskauden 2-3 kuppia päivässä. :D

Mä taas normaalisti juon teetä mielelläni. Mutta nyt kun turvottaa sen verran ja on niin lämmin, niin ei kyllä tee edes mieli! :grin:grin

Vois kyllä harkita tuota vadelmateetä.. kuulostaa hyvältä.. tosin nyt kuulostaa mikä vaan hyvältä kun aistit on sataprosenttisesti mukana :grin:grin

Tänään tein raparperipiirakkaa oman pihan raparpereista ja tuli niin oma lapsuus mieleen! Raparperi on kyl yks kesän ehdottomista ykkösherkuista miulla! :D

mitkä on teidän kesän ykkösherkut??

Takaisin