Ruokailu ja mitä olet syönyt?

Minähän en siis ole keksinyt tuota etteikö pästroituja juustoja saisi syödä :woot: Joten rauhaa.

Lähinnä vaan tarkoitin juurikin tuota, että vaihtelee paikoittain. Kysyin myös neuvolasta tuosta pästroiduista juustoista (pehmeistä) että eikö saa syödä esim. vasta avatusta paketista, mutteivät suositelleet..
En tiedä mikä sitten on tämän ajatuksen takana....

Pakko tulla huutelee tammikuisista, kyllä mä oon ainakin syönyt ihan huolella pastöroituja juustoja, homejuustoja, tuorejuustoa jne. Ja tulen syömäänkin, piparin päälle pieni siivu brie tai sinihomejuustoa! Voi nam! :) ja neuvolasta sanottu mulle että suomalaisia tuotteita varsinkin voi ihan huoletta vedellä.. :)

Hyvää joulun odotusta teille!

Ärsyttää kun nälkä ei lähde syömällä. Syön minkä jaksan, mutta maha vaan kurnii. Onko muille tuttua?

Mäki oon syöny pastöroituja tuorejuustoja. Homejuustot, briet ym. oon jättäny syömättä.

Mä aion syödä tänään myös brietä ja auraa. Tarkistettu on kaikista juustoista että pastöroituja on joten hyvällä omallatunnolla menee!!! Hyvää joulua kaikille!!!

Argonomi mulla oli samaa mutta se onneksi loppui rv 14tietämillä. Kyllä vieläkin syön isoja määriä mutta syön kyllä muutenkin. Nälkä oli tuohon asti loputon ja kokoajan olis pitäny syödä jotakin

Jouluherkuista selvittiin yhdessä kyläpaikassa. Toinen paikka edessä huomenna. Otan omat eväät varuiksi mulle ja skidille mukaan, koska ei ole mitään tietoa mitä ruokaa siellä tullaan tarjoamaan. Heille myöskin vasta huomenna raskaudesta kerrotaan.

Jouluruuista jätin kaikki "raa'at" kalat ja mereneläväjutut syömättä mm. Mädit, levät, sillit,graavit jne. Mulle oli savustettua kalaa ja juustoa ja tomaatti,sipuli,feta juttua alkupalaksi.

Muuten ruokailuista, niin illalla ei ole ollenkaan nälkä, mutta aamuyöstä herään nälkään. Se ei ole kivaa

Miten muilla meni jouluruokailut?

Sorruin lopulta syömään vähän silliä, mutta graaviloheen en koskenut. Juustoista söin pastoröituja versioita, paitsi valko- ja punahomejuustoja en syönyt pastöroinnista huolimatta. Kaikki muu meidän joulupöydässä oli sallittua, paitsi viini tietenkin. Join omaa alkoholitonta skumppaa, jonka maku ei kyllä ollut skumppaa nähnytkään, mutta ihan hyvää oli silti. Ei ollut kovin hankalaa viettää joulua näin raskaana. Ensi jouluna syön sitten mätiä ja juon munatotia urakalla (kumpaakaan ei meillä tänä vuonna edes ollut).

Mä oon kanssa herännyt välillä aamuyöstä nälkään, mutta muutama siivu kinkkua/tai esim. leikkelettä auttaa ensihätään ja saan sitten pian taas rauhassa nukkua.
Aamulla jos ruokailu venyy, niin lievä pahoinvointi iskee suhteellisen nopeasti päälle. Olen myös huomannut, että jos en saa mennä rauhallista tahtia (etenkin aamuisin) niin tulen nopeasti huonovointiseksi.

Graaviloheen en itsekään koskenut, enkä homejuustoihin vaikka mieli teki kovastikin. Mätiäkin olisin halunnut. :/ Toisaalta makuaisti ym. aistit ovat heittäneet häränpyllyä aika tehokkaasti, joten en ole varma edes olisinko loppujen lopuksi syönytkään vaikka olisin saanut :D

Maistoin ihan pienen palan kylmäsavulohta, tän hetkisiin makunieltymyksiin se ei oikein käynyt. Äitin joulupöydästä löytyi ensimmäistä kertaa ikinä lohen mätiä. Maistelin sitäkin hieman ja ai vitsit miten hyvää se oli!! Oisin voinu syödä enemmänkin, joten tilasin sitä jo ens jouluksi :)

Tyydyin syömään loimulohta (törkeen hyvää) ja muita jouluruokia. Ähkyt tuli vedettyä kahtena päivänä :grin

Ihanaa kun ruoka taas maistuu :hilarious:

Mä söin kaikkia pastöroituja homejuustoja paljon!! Söin myös lusikallisen mätiä. En koskenut Graaviin enkä kylmäsavuloheen ollenkaan. Viiniä maistoin hörpyn. Eikä ole näistä yhtään huono omatunto.

Mua ärsyttää kun iltaisin on pakko syödä iltapalaa, vaikka ei ole ollenkaan nälkä. Tälleen ei tuu sit tota aamuyön nälkää. Vessassa on kuitenkin aina pakko käydä 2-4 välissä. Hirveä pissahätä iskee Tää nyt ei ehkä kuulu tänne ruokailu puolelle.

Mä söin kaikkia joulupöydän herkkuja ihan huoletta. Työskentelen ravitsemuksen parissa ja tiedän missä määrin mitäkin voin syödä että vauvani voi hyvin :)

Mulla on nyt sellanen olo, että syön liian vähän. Kerrankin on sellanen tilanne ettei ole jostain syystä naposteluvimmaa. Sitä kautta syömiset on vähentynyt aika paljonkin, mutta en missään nälässäkään elä. Eihän se ole suuri määrä mikä piti syödä enemmän raskausaikana, mutta ei vaan tee mieli syödä yhtä paljon kuin ennen. Annoskoon suurentaminenkaan ei ole vaihtoehto, koska tulen täyteen ihan hetkessä ja sitten mennään jo ähkyn puolelle. Mistä sen sitten tietää, että syö tarpeeksi jos ei jaksa alkaa kaloreita laskemaan? Painosta tietysti voi jotain päätellä, mutta ei se ole nyt viimeseen kuukauteen juurikaan noussut.

Nyt on tullut hirveä himo lihaan! :hungry:
Se on vissiin selvää se, ettei muksusta ainakaan mitään kasvissyöjää tule, vaikka olen pyrkinytkin syömään tasaisesti kaikkea. :rolleyes: Tyytyväisin olo on silloin kun saa suuhunsa hyvää, mureaa pihviä tai maukasta, pehmeää, lämmintä ja suussasulavaa kinkkua (Jouluna).. o_O Olo on kuin jollain barbaarilla :wideyed:

Agronomi elä huoli. Kyllä kroppa tietää paljon tarvitsee ja lapsi kyllä ottaa omansa! Elä stressaa elämääsi sillä, että et muka syö tarpeeks. Vielä voi tulla kausi, jolloin oot koko ajan mättämässä ruokaa napaasi. ;)

Hyvä pointti! Tää on melkein ensimmäinen asia mikä oikeasti on huolettanut, mutta johan oli rohkaiseva kommentti :shy:

Vielä agronomille lohdutuksena että usein juuri alkuraskaudessa ruokahalu on kehno vaikkei olisi edes pahoinvointia ja monilla aluksi paino tippuu. Kyllä se siitä kääntyy ja tosiaan vauva pitää kyllä huolen siitä että saa omansa. :D jos oma olosi alkaa olla kovin kehno ja väsynyt niin ehkä alkaisin miettiä saatko itse tarpeeksi ravintoa. Ja kannattaa syödä niitä raskaus monivitamiineja jos ruokavalio ei ole tällä hetkellä kovin monipuolinen.

Vuoden viimeisen päivän kunniaksi kyselen, että löytyykö täältä tulevia äitejä jotke ottavat osaa SOKERITON TAMMIKUU haasteeseen? :)

Mä ajattelin, vaikka helppoo se ei tuu olemaan. Sokerikyllästys ei tee hyvää vauvallekkaan joten aattelin ottaa haasteen vastaan.

Takaisin