Ruokahimot ja -ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SiniApila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eviran taulukosta:

Liitteet

• IMG_5717.jpg
    IMG_5717.jpg
    67.7 KB · Katsottu: 36
Millaisia välipaloja teillä muilla on töissä? Maitotuotteet vähän tökkii. Minitomaatteja ja pilttejä on tullut syötyä välipalaksi mutta jotain ois kiva lisäksi

Mulla on yleensä omena ja banaani, ja sit oli aika hyvä sellainen kaupan valmis hedelmä-smoothie. Kaikkea raikasta pystyy aika hyvin syömään.

Mulla jäi ekana pois kahvi. Ei vaan pystyny enää juomaan. Vähän kaikki muukin meinaa ällöttää. Hirvee nälkä on kyllä ja kahden tunnin välein about pakko syödä tai tulee salamana niin kova nälkä et alkaa yökkiä. Oksentanut oon kyllä vaan kerran ja tyhjällä mahalla heti aamusta. Mieli ei oo tehnyt vielä oikeen mitään erityisesti, paitsi ehkä mäkkärin hamppareita, joita himoon aina muutenkin

Mulla on yöpöydällä piltti joka aamu jonka syön ennen kuin nousen. Vähän hankalaa mutta muuten joutuu kävelemään seiniä pitkin huimauksen takia. Ja ekassa raskaudessa ei tälläistä ollut missään vaiheessa. Onko muilla ollut tätä samaa?

Soitin kyllä neuvolaan ja normaalia on. Milloin muilla on tämmöinen loppunut tai selvisikö syytä? Itse luulen johtuvan sokereiden laskusta yön aikana tms

Mulla ei oo yöllä tai aamulla tällästä, mut yleensä liikkeellä ollessa, vaikka kauppareissulla voi yhtäkkiä iskee tuska hiki ja alkaa pyörryttää ja tekee pahaa. Hetken istahtaa, niin menee ohi.

Mulla on tota aamuhuimausta ja mulla on auttanut sokeripitonen juotava :D

Jostakin käsittämättömästä syystä tekee mieli riisiä. En ole lähtenyt toteuttamaan mielitekoa risotosta, koska tiedän oksentavani sen kuitenkin heti.

Läsnä siis jatkuva pahoinvointi ja oksentelu. Omenamehu on ainoa josta tykkään. Eilen teki mieli hernekeittoa, ja ostin myös pinaattikeittoa, jonka toivon pystyväni syömään tänään... Taitaa olla tyttö tulossa, kun tälläkään kertaa ei tee mieli mitään lihaista, ainoastaan raikkaita kasviksia?

Jostakin käsittämättömästä syystä tekee mieli riisiä. En ole lähtenyt toteuttamaan mielitekoa risotosta, koska tiedän oksentavani sen kuitenkin heti.

Läsnä siis jatkuva pahoinvointi ja oksentelu. Omenamehu on ainoa josta tykkään. Eilen teki mieli hernekeittoa, ja ostin myös pinaattikeittoa, jonka toivon pystyväni syömään tänään... Taitaa olla tyttö tulossa, kun tälläkään kertaa ei tee mieli mitään lihaista, ainoastaan raikkaita kasviksia?

Mulla oli tytön odotus aikaan just tollasta et kasviksia, hedelmiä, marjoja ja kaikkea makeaa ja raikasta, suklaata piti joka päivä saada ;D pojan kanssa sit taas olla tosi rasvasta ja nuudelit ja kaurapuuro oli ihan ykkös jutut :D

Mulla oli pojista hedelmäkausi alussa pahoinvoinnin takia, sitten muuttui rasvaisempaan suuntaan. Nyt on myös hedelmäpainotteista, saa nähdä miten muuttuu kun pahoinvointi häviää.

Äidin kanssa juttelin, se oli kärsinyt pahoinvoinnista vielä vikalle viikolle asti odottaessaan mun veljeä. Mutta mua odottaessa ei ollut pahoinvointia. Ehkä siis pojat aiheuttaa sitä enemmän, tälleen yhtä keissiä yleistämällä :)

Siis tekee niin paljon mieli hesen juustohampurilaista! Ja sipsejä... :'D kasviksia en pysty syömään, ei vaan mee alas.... Onneks kohta alkaa jo häämöttää rv12 ja jos menee samoin ku viimeks niin sit alkaa vihdoin taas kasvikset maistumaan :D

Ah nami, mäki himoisten noit hesen hamppareita ja just toi juustohamppari :p toinen kalkkunasubi majoneesillä <3

Voi, ajatuskin hampurilaisesta kääntää mahan! (Aiemmin kyllä tykkäsin nimenomaan Hesen hamppareista, toivottavasti esikoinen ei muista Heseä vähään aikaan...) Mikään liha ei uppoa, joten yritän syödä kananmunia, eikö ne voisi vähän niinkuin korvata asian? Ne menee just ja just, kunhan ovat keitettyinä koviksi. Olen aika allerginen, joten en mä oikein vegaaniksi pysty. Esim pavut eivät käy. Olen huomannut, että pystyn syömään luomuhedelmiä, mm. banaania, vaikka en sellaisia ole voinut tavallisina syödä vuosiin!

Niin ja sen kahvin todellakin jätin jo viikko sitten. Hyi olkoon, miten semmoista sukkahikeä on voinut koskaan juoda :wtf:

Esikoisen raskaudesta jäi inho savunmakua kohtaan. Muuta en silloin muita inhonneeni, mutta se inho jäikin sitten päälle. Ja siitä raskaudesta on jo monta vuotta aikaa. Toivottavasti jossain vaiheessa pystyn syömään jotain taas, edes kalaa.

Mä en oo syöny hampurilaisia varmaan puoleen vuoteen mut nyt kun oon raskaana niin oon käyny kolme kertaa jo hakemassa pelkän juustohampparin :D tuntuu että raskaus kääntää aina ruokailun ihan päälaelleen. Tavallisesti oon vehnättömällä, syön enimmäkseen kasvisruokaa ja kananmuna päivässä on pitkään kuulunu ruokavalioon. Nyt parhaiten menis pelkkä paahtoleipä, roskaruoka ja kaikki suolaset herkut. Kananmuna haisee nykyään niin kuvottavalle etten pysty edes avaamaan jääkaappia jos siellä on paistettuja munia :D Ja pahimpina päivinä jäiset mustikat on parhaita <3 Yleensä oon kunnon suklaaholisti myös mutta nyt ei menis kyllä palaakaan suklaata alas.. tässä vaiheessa kun ei just nyt oo paha olo niin jopa naurattaa tää raskaus+ruokailu yhtälö :D

Mulla on vähän se vika, että jos en juo kahvia niin särkee pää. Se ei kyllä tahdo upota, mutta koska pidän teestä vielä vähemmän, on se kofeiini jostain saatava kun en halua alkaa mitään kokistakaan korvikkeena kittaamaan. Muuten olisi kyllä täälläkin jäänyt kahvi pois jo viikkoja sitten :D

Mulla sama ton kahvin kanssa, pakko saada aamukahvi ainakin tai koko päivä pilalla, niin mulla kun miehelläkin, kun sit just pääkipu ja tuun tosi äkäseks, mieluiten juon pari kuppia päivässä kahvia, mut nyt on välillä joutunut jättää yhteen kupilliseen, toisinaan kahvia tekee mieli ja uppoo hyvin mut toisinaan siitä tulee etova olo, mut aamun ekan kupin oon alkanut kittaamaan nopeesti ja jaffaa päälle että tulee varmasti se juotua, mulla ei tee eikä kokis toimi kahvin korvikkeena vaan pitää olla nimenomaa kahvia, joku latte tai vastaava vois toimia mut kyl mä silti ihan normi kahvin mielummin vetäsen :)

Takaisin