Ruokahimot ja -ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SiniApila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei mulla oli ihan sama juttu kanan kanssa! :D

Mä en oo nyt voinu sietää kanan makua, harmi koska normaalisti syödään paljon kanaa :wideyed: myös maitorahka ja vihersmoothie meinaa tulla ylös. En tiiä kohta mitä syön aamupalaksi :shifty:

Mulla oli hetken lihaan kauhea ällötys, mutta se ei varmaan johtunut raskaudesta koska se alko jo ennen kun olin raskaana :D
maustekurkkuja voisin taas vetää purkkikaupalla niinkuin kahden ekankin kohdalla. Yksi kielletty asia on myös mitä tekee mieli ja rakastan sen hajua, nimittäin punaviini! Sama homma oli viime raskaudessa...

Mulle on tullut kauhea juustohampparihimo! Perjantaina vetelin 4 (!!) mäkkärin juustohampparia ihan tosta vaan...

No tuo hampparihimo on jo aika hyvä :D yhdestäkin tulee vähän yyyh-olo. :D mut hesen halloum-hamppari... Mmmm. :p

Mun tekee ihan sikana mieli halloum-juustoa. Oon aina tykännyt siitä, mutta nyt tekee niin mieli, että voisin vetää pari pakettia kylmiltään. Sitä ei vaan saa nyt ikäväkseen syödä. :D

No tuo hampparihimo on jo aika hyvä :D yhdestäkin tulee vähän yyyh-olo. :D mut hesen halloum-hamppari... Mmmm. :p

Mun tekee ihan sikana mieli halloum-juustoa. Oon aina tykännyt siitä, mutta nyt tekee niin mieli, että voisin vetää pari pakettia kylmiltään. Sitä ei vaan saa nyt ikäväkseen syödä. :D

Ylipäätään kaikki juustot himottais, sulatejuusto ruisleivän päällä, aaaahhh...

Nyt maistuu vielä kaikki, mutta kyllä se ällötys sieltä varmaan pari viikon päästä tulee jos menee niinkuin viimeksi. :)

Nyt pahoinvoinnin alettua himot on vähentyneet ja ällötykset lisääntyneet. Hedelmiä ja marjoja tekee mieli. Ja ranskalaisia! Nimenomaan mäkkärin, siis silloin kun voi kuvitella kiinteää syövänsä. Aika nestemäisellä on menty pari päivää.

Mä tein eilen miehen pyynnöstä persikkarahkapiirakkaa ja brookies-kakun/vuuan, joka on siis tähän asti ollut mun ultimaattinen himo. Odotin uunista vesi kielellä ja kun sain ekan palan suuhuni niin meinasin itkeä. Ei se maistunutkaan yhtään hyvältä enkä saanut montaa haarukallista alas kun jo etoi. D:
Nykyään tekee kans mieli raikasta makeaa, melkein mikä vaan hedelmä käy. Onneksi, pelkäsin saavani entistä paheamman suklaa/karkki/mättöhimot ja lihovani pelkästä ajatuksesta :D

Frittiruuan haju myös etoo, vaikka aiemmin olen tykännyt :D tänään pitäisi miehen ja anopin kanssa käydä thaikkulaisessa syömässä, saas nähdä miten mun ruokailun käy... ja hoksaako anoppi mitään, on niin pirun tarkka kaikessa ja pitkän linjan terkkari ja jatkokehittänyt/lukenut itseään ties miksi terveysalalla, että varmasti jotain aistii.. :D

Si
Siis mitä? Onko halloumi kiellettyjen listalla? o_O

Kantarellit! Voi luoja miten odotin sitä ihanaa makunautintoa....ja voi luoja mikä ällötys ja etominen, ku sienet muljus suussa! :shifty:

Mut mä vetäisin mieluiten sitä halloumia raakana/kypsentämättömämä jääkappikylmänä :p

Edit: vai lasketaanko halloum itsessään kypsytetyksi vai vaatiiko se esim sen grillauksen että on ok. Pastöroituahan tuo Suomessa lähes kaikki tuotteet kait valtaosin. (Yleissivistys täällä hei.)

Muokattu viimeksi:
Ja mulla himottaa sushi ja graavilohi. Hankosushi oli näköjään tehnyt nettisivuilleen oman osion raskaanaolevillekin. <3

Tekee mieli kaikkee raikasta, just hedelmiä ja kylmää juotavaa. Vettä on mennyt saavikaupalla, samoin banaania, päärynää, vesimelonia, appelsiinia you name it :grin
Mikään ei oo alkanu ällöttään. Kiljuva nälkä on usein päivän aikana vaikka pyrin syömään säännöllisesti..

Nyt illan päälle alko tekee mieli imeskellä jääpalaa :confused: Ei tällästä ollu esikoisen aikana! :wideyed: Käytiin tänään anoppilassa ja oli kiva koittaa yrittää keksiä tekosyytä, miks en juo kahvia :grin Ei olla viel kerrottu ja kahviki ällöttää.... :hungover:

Mulla on alkanut voimakas pahoinvointi, joten vaikka mikään ruoka ei suoranaisesti ällötä niin vaikea löytää ruokia joita menis tarpeeksi alas. Juustohampparit ois nyt ykkösvaihtoehto ihan niinkuin viimeksikin. Vannoin, että tämän raskauden aikana en kerää niin paljon kiloja kuin ensimmäisessä, joten hampparinhimo on tos kurja vieras. Nälkä ja jano on koko ajan. Vettä kun juon niin yökötys vaan pahenee. Vaikeinta onkin nyt keksiä sopivaa juotavaa.

Takaisin