Ruokahaluttomuus

Anasku

Silmät suurina ihmettelijä
Siis apua! Tässä mennään raskausviikolla 11+5 ja mun kaikki ruokahalut on kadonnu. Alussa ruoka maitto tosi hyvin. Mutta nyt mikään ei tunnu menevän alas.. Onko muilla samanlaisia ongelmia tai ollut? Mitä ootte sit syöny ja saanu alas? Vinkkejä kaivataan..
 
Mulla oli rv 14-17 tosi outo ruokahaluttomuusvaihe tässä neljännessä raskaudessa. Mutta en ottanut paineita syömisestä. Koitin syödä sitä minkä sain alas menemään enkä soimannut itseäni siitä, etten pysty syömään kovin monipuolisesti. Muistelen, että helpoiten alas meni kaikki pehmeä tai nestemäinen.
 
Muistaakseni jossain vaiheessa raskautta oli vähän ruokahaluttomuutta. Tosin en ole ihan varma johtuiko se lievästä pahoinvoinnista vai oliko itsessään oire. Joka tapauksessa minulle upposi smoothiet hyvin. :) (Ainakin täällä on nyt kuuma niin sekin voi viedä ruokahalua ihan ilman raskauttakin.)
 
Täällä myös vähän takkuaa ruuan suhteen! Ennen oon ollut kans ihan kamala herkuttelija niin nyt ei meinaa edes mitään makeaa pystyä ajattelemaan saati syömään ilman että etoo. Eikä edes ole ollut pahoinvointia alkuraskaudesta, lähinnä vain just tuota etomista. En tiedä onko se tuo hellekin tehnyt osaltaan, että tekisi mieli vain jotain raikasta syödä ja sitäkin harvoin. Ruokaisat salaatit on ollut aika jees! Ja myös se että parin tunnin välein syö, ettei ennätä tulla liian nälkä, niin silloin maistuu paremmin :happy:. Viime aikoina tosin on vissiin liian vähän syönyt kun muutamana yönä oon löytänyt itseni kolmen ja viiden välillä jääkaapilla etsimässä nälkääni jotainlaughing7. Onko muille tullut yönälkää :)?
 
Sama täällä että ruokahalu on kadonnut. On ihan muutama ruoka varsinkin lämpimistä mitä tekee edes vähän mieli, muuten kaikki tökkii. Pahoinvointi on todella helpottanut jo mutta tämä on jotain kummallista etomista voimakkaiden tuoksujen ja koostumusten suhteen. En muista että aikaisemmissa raskauksissa olis ollut näin voimakasta :hungover: Onneksi kuitenkin leipää ja hedelmiä ja salaatteja saa syötyä, mikä on ihan hyvä vaihtoehto :happy:
 
Alussa oli paha pahoinvointi ja pahimmillaan en pystynyt syömään mitään muuta kuin hedelmiä. Niitä piti syödä pitkin päivää ja lisäksi mehuja. Menee ajan kanssa ohi, muu ei auta... Kokeilin rannekkeita, joissa muovinen nappula, joka painaa ranteesta aku pistettä, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä.
 
Alkuraskaudessa mullakin oli pahoinvointia. Helpoiten uppos hedelmät ja kaikki raikas. Kaikki lämmin ruoka ällötti! Se tosiaan auttaa kun parin tunnin välein koittaa jotain saada syötyä :) Hajuaisti mulla on vieläkin tosi herkkä. En yleensä haista asioita näin silkeästi ja eri hajujen haistaminen näin voimakkaasti saa mut kyökkimään.
 
Alkuraskaudessa oli joo ruokahaluttomuutta ja jatkuvaa ällöttävää oloa, syöminen oli kyllä ihan pakkopullaa.. Annoin kyllä itteni syödä sitten esim suolakurkkuja ja mehujätskiä niin paljo ku jaksoin, pääasia et jotain meni alas :D
 
Rv 6+1 ja jo nyt ruokahaluttomuutta. Pari päivää sitten huomasin etten saa enää ruokalautasta tyhjäksi asti. Mutta silti piti syödä parin tunnin välein vähän jotain. Raikkaat hedelmät maistuvat parhaiten.
 
Takaisin
Top