Ruoka odotusaikana

Kyllähän niissä suosituksissakin sanotaan että muutama karkki on ihan ok, joten en ite siitä muutamasta ota stressiä kun ei kuitenkaan joka päivä syö. Ja koska Sirkus-Aakkoset on puoliksi hedelmää niin niitähän saa syödä sitten sen muutaman enemmän. :p (Hitsi nyt rupesi vähän tekemään niitä mieli... :rolleyes:)
 
Pyrin välttämään kiellettyjä, mutta aikalailla stressaamatta ja maalaisjärjen mukaan. Muutama salmiakki ei maailmaa kaada. Ja sushit syön kasvisversioina. Itse asiassa esikoisen odotusaikana tykästyin näihin niin, että en ole tainnut tässä välilläkään ns. normaalia sushia syödä kertaakaan :wideyed:

Vuohenjuusto oli ekassa raskaudessa paha, kunnes tajusin, että on sellaisiakin ruokia, joissa se kypsennetään :grin

Kahvia en juo, mutta teen määrää olen vähentänyt. Normaali päiväannos on pari litraa, niin nyt yritän selvitä puolella litralla tai teen sitten vähän laimeampaa.


Hei tästä aiheesta mulla tulikin mieleen ku nuo kypsytetyt juustot/ raakamaidosta tehdyt juustot ovat kiellettyjen listalla niin ovatko ne myös kypsennettynä?? o_O Kun onnistuin juuri löytämään uuden heikkouteni, nimittäin lidlin Grana Padano- juusto joka on tehty juuri raakamaitoon! Siis se oli niiiiiiiiiiin hyvää lihan päälle siroteltuna että koko loppuraskaus olisi ihan pilalla jossen saa sirotella sitä päälle. Eli jos sitä vähän lämmittää vaikka pannulla niin onko se riittävä tappomekanismi mahdollisille juustopöpöille?:angelic:
 
Hei tästä aiheesta mulla tulikin mieleen ku nuo kypsytetyt juustot/ raakamaidosta tehdyt juustot ovat kiellettyjen listalla niin ovatko ne myös kypsennettynä?? o_O Kun onnistuin juuri löytämään uuden heikkouteni, nimittäin lidlin Grana Padano- juusto joka on tehty juuri raakamaitoon! Siis se oli niiiiiiiiiiin hyvää lihan päälle siroteltuna että koko loppuraskaus olisi ihan pilalla jossen saa sirotella sitä päälle. Eli jos sitä vähän lämmittää vaikka pannulla niin onko se riittävä tappomekanismi mahdollisille juustopöpöille?:angelic:

No nyt en mee vannomaan mutta ei niissä ohjeissa kielletä kuin raakamaitoa sinänsä, niin oletan että raakamaitojuusto menisi samaan linjaan pastöroimattomasta maidosta valmistetun juuston kanssa eli kuumennettua ok? Jossain mun mielestä lukee että kaikki juusto kiehuvan kuumaksi lämmitettynä käy, niin sillä menisin. Eli pannulle vaan? :cool:

Mulle varmaan ei olis tullut mieleenkään tarkistaa sitä juustoa vaan olisin vetänyt sellaisenaan, luottaen ihan vaan siihen että kovat juustot on sallittuja...... o_O
 
Kiitos neuvosta! Oikei naurattaa oma hönttiys miten ei keksinyt sitä ettei sitä juustoa tartte raakana syödä:hilarious: Se päätyy siis pannulle namnam! Se onkin hyvä kysymys kun taisin vaan hypistellä sitä pussia samalla kun ihmettelin miten se voi olla niin hyvää..Harvemmin noita tollasia raakamaidosta juustoja kyllä tulee vastaan. Harmittaa ettei saa niitä ravintoaineita siitä, mutta mielummin nauttii mausta kun ei ollenkaan:rolleyes: Ootko huomannu että raskauden aikana alkaa tehdä mieli ihan kauheesti niitä kieltolistan juttuja? Nimimerkillä eläisin kylmäsavulohella hehe!
 
Miten suhtaudutte raejuustoon? Valiohan mainitsee sivuillaan että on syötävää, mutta mahtaakohan sitten muiden valmistajien sama tuote olla.
Voin siis toki ostaa jatkossa valion raejuustoa, kun nyt taitaa olla Rainbowta..

Kun allergioitakaan ei ole, niin ei koskaan ole tarvinnut vältellä mitään ruoka-aineita, niin nyt asia aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia.

Mitä juustoa voi laittaa salaattiin? Saako siis käyttää fetaa tai mozzarellaa? (Kohta googletan).

Selkeästi vältettävät asiat on ok, kuten siemenet ja raaka kala. Mutta sitten kun pitäisi muistaa miten mikäkin juusto on valmistettu tai voinko sittenkin syödä sen kuumennettuna, niin menee pää pyörälle..
 
Raejuusto ja tuorejuustot on ainakin ihan sallittuja! En vanno mutta feta myös, tai ainakin itse söisin.
Mozzarellaa en tykkää kylmänä syödä muutenkaan ni siitä en oo varma onko sopivaa ilman kypsentämistä.
 
Mielestäni se yleisöääntö on että kunhan juusto on pästöroidusta maidosta tehty. Kovat juustot suurimmaksi osaksi ovat, ja itse tykkään halloumista ja fetasta, näitä löytyy kyllä pästöroituina.
Mozzarellasta tuoreena en ole varma, mutta uunin kautta sekin käy raskaana oleville. Parmesan on myös ainakin joillain valmistajilla pastöroitu mutta sen olen jättänyt suosiolla pois kun ei voi olla varma ja viitsi aina kysellä esim ravintoloissa. Tykkään parmesanista mutta kyllä tämän ajan jaksaa ilmankin.
Ulkomailla juustoja syödessä olen vielä tarkempi, vältän suosiolla fetat yms kun ei voi olla varma miten niitä ko. maassa valmistetaan.
 
Mulle suositeltiin neuvolassa raejuuston syöntiä, kun muuten käytän niin niukasti maitotuotteita. Eli uskoisin sen olevan ok :)
 
Voi kökkö, ihmettelin tuota metwurstia mutta siellähän se listalla oli. Tyyliin ainoa leikkele joka nyt leivänpäällä uppoaa... Pitääköhän sitten vaihtaa lauantaimakkaraan. Rakastan maksamakkaraa, ja sitä nyt ei ainakaan saa mättää :D

Viime raskaudessa tuli kausia, jolloin oli PAKKO saada salmiakkia. En nyt sitä ihan mättämällä syönyt, mutta muutama rasia meni ja ainakin yksi pussillinen... Silleen monelle päivälle jaoteltuna. Että en nyt varmaan ihan liikaa sitä syönyt, mutta silti mietityttää, että senkö takia tuo esikoinen on tuollainen sähköjänis... :wacky:
 
Tosta Kiurusen kommentista tulikin mieleeni että viime raskaudessa söin loppukuukauden aikana muutaman palan silloin tällöin suklaata ja kaverini myös, mietittiin että sekö olisi vaikuttanut kun syntyi niin lempeitä ja rauhallisia vauvoja :joyful:
 
Minun äiti söi mua odottaessaan hirveästi suklaata. Olin kuulemma ihan helppo vauva mutta olin myös pirun iso. 55cm ja 5 kiloa. :hilarious: Äitiraukka.
 
Mieheni järkyttyi tänään kun kerroin, että näin lehdessä suklaamainoksen ja aloin voida pahoin. Minä joka olen täysin suklaaholisti ja voisin vetää puoli levyä päivässä kevyesti. Paitsi nyt raskaana ollessa :hilarious: saa nähdä muuttuuko tämä loppua kohden. Viimeksi taisi olla sama tilanne alkuraskaudessa.
 
Mulla teki viime raskaudes kauheesti mieli punaviiniä. Ja ikinä en oo ollu viinien estävä. Muita mielitekoja ei ollu.
 
Mulla oli viime raskaudessa kyllä maailman kummallisin mielihalu kun söin mämmiä yhden rovin aina päivässä ja helposti olisin voinut syödä enemmänkin jossei olisi närästänyt niin kamalasti:hilarious: Varmaan kaupan työntekijät ihmetteli kun yhtäkkiä tulee jossain kesä-heinäkuussa sellanen huima piikki mämmin myyntiin hahhah!! Nyt mulla taas on niin pahoja verensokeriongelmia edellisen raskauden jäljiltä että tässä en ole uskaltanut syödä mitään hiilareita! Tänään olin hurja, söin jopa puoli purkkia tuorejuustoa sekä rahkaa! Ja heti kostautui niin että alkoi tulla nälkä ihan ennustamattoman nopeasti ja tuli hirveä kiukku ja hutera olo..Kadehdin suuresti teitä jotka pystytte nauttimaan herkkuja ilman että tulee yökky :rolleyes: Halikaa suklaata munkin edestä!
 
Olisin sellaista tiedustellut täällä että käytätkö raskausvitamiineja tms. / Mitä?

Mulla käytössä jo yritysajasta lähtien Multitabsin raskausvitamiinit, ja hyvin olen pärjäillyt niillä tähän mennessä.
 
Takaisin
Top