Ruoka-ja välipalavinkkejä

Uunissa paahdettu bataatti tai perunat yllättäen maistuu. Ennen ei ollu tärkkelyshimoja mut nyt iskeny 😅

Oon huomannut kyllästyväni ruokiin aiempaa nopeammin, yleensä voin syödä 3 päivänä samaa ruokaa ja nyt tökkii jo toisen päivän kohdalla eli vaihtelevuutta tarvii 😅

Tänään ranskalaiset meni helposti alas! Ja yleensäkin perunaruoat ja puurot. Jäiset marjat jogurtin kanssa menee helpoiten aamupalaksi tai valmiit smoothiet.

Oon huomannut kyllästyväni ruokiin aiempaa nopeammin, yleensä voin syödä 3 päivänä samaa ruokaa ja nyt tökkii jo toisen päivän kohdalla eli vaihtelevuutta tarvii 😅

Tänään ranskalaiset meni helposti alas! Ja yleensäkin perunaruoat ja puurot. Jäiset marjat jogurtin kanssa menee helpoiten aamupalaksi tai valmiit smoothiet.
Mä oon huomannu ettö viime viikon herkku on tod. nök. seuraavan viikon ällötys. 😂 Esim viime viikolla oikein lapioin linssikeiton suuhun mut tällä viikolla ihan oksetti ajatus kookoskermasta. Toki ilman sitä vois kokeilla tehä.

Jännä miten samanlaisia ruokia täällä pystytään syömään: jugurtti, marjat, ruisleipä, hedelmät…

Oon rikkonu varmaan oman klementiinien syömisenkkani tällä viikolla 😂

Minä oon yleensä tykännyt syödä aamupalalla kasvistikkuja, kirsikkatomaatteja ja kananmunaa keitettynä tai paistettuna, mutta tänään meinasi tulla munakkaat ylös kun kävi niin nenään se haju... Piti sitten syödä pelkät kasvistikut, kun munakas ei vaan maistunut. Onneksi oli repussa myös pähkinöitä, niin napsin niitä lisäksi, kun ei pelkät kasvistikut kovin pitkäksi aikaa nälkää siirrä. :D

Noin muutoin olen huomannut, että parhaiten itelle maistuu (ja on helpoin syödä ilman että tulee etova olo) tuoreet ja raikkaanmakuiset jutut mitkä ei ole kovin voimakkaan hajuisia. Kasviksia, hedelmiä ja marjoja onkin nyt mennyt paljon. :D

Oisko kellään hyviä kasvisruoka ohjeita? Haluaisin kasvattaa kasviksien määrää, halunnut jo pitkään, mutta en oikein osaa miettiä mitä kaikkea voisi edes tehdä, ja mikä on kans hyvää. Olen kaikki ruokainen, mutta ruuan pitä maistua.

Oon kokonaan unohtanut kuinka hyviä porkkanat on 😄 oon syöny nyt ihan liikaa hedelmiä(hedelmäsokerin takia liikaa, yritän olla lihoamqrta vielä pariin kuukauteen). Hoksasin just kun meinasin oksentaa, että porkkanat on tosi hyviä välipaloja. Täyttää vähän vatsaa, mutta kevyitä.

Oisko kellään hyviä kasvisruoka ohjeita? Haluaisin kasvattaa kasviksien määrää, halunnut jo pitkään, mutta en oikein osaa miettiä mitä kaikkea voisi edes tehdä, ja mikä on kans hyvää. Olen kaikki ruokainen, mutta ruuan pitä maistua.
Mun suosikki kasvisruoka taitaa olla kikhernecurry riisin kanssa! Mutta jos kasviksia haluaa lisätä, niin mun mielestä ei tarvitse välttämättä etsiä kasvisruokareseptejä, vaan ihan vaan vihanneksia joista tykkää. Meillä menee miniluumutomaatteja paljon (taaperon kanssa ihan huippuja helppoudessaan) ja tykkään myös välillä keittää kukkakaalia ja parsakaalia lisukkeeksi.

Syön jo kylmiä salaatteja paljon, joka ruuan kanssa, mutta haluaisin ihan kunnolla lisätä kasvisten osuutta ruuassa. Tuo kuulosti tosi hyvältä. Kikherneet on hyviä. Pitääpä testata, näin tuon ohjeen jossain kun kuuklettelin

Porkkana on kyllä maistunut välipalana, tykkään leikata porkkanat tikuiksi kun omasta mielestä kivempi napostella siten. Appelsiinimehu on myös maistunut, veden juonti vähän tökkii, toki vettä yritän hörppiä vaikka ei tekisikään mieli.

Pitääpä itellekki tehä tikkuja valmiiksi. Jos laittaa vesiastiaan ja jääkaappiin säilyy monta päivää hyvä ja saa nopeasti 😊 join tuossa flunssassa niin paljon mehua, että nyt on pakko pitää taukoa, etten ole pallo ennen aikaisesti😅 nyt taas vesi onneks maistuu, kun kipeänä tökki

Mun lempivälipala tällä hetkellä on ollut ruisleipä juustolla ja kurkulla, ja maitolasin kanssa. Tämä tuntuu maistuvan aina, vaikka olisi kuinka huono olo, ja on ollut ihan pelastus! Viime raskaudessa söin paljon suolakeksejä alussa, mutta jostain tässä raskaudessa ei ole tehnyt mieli mitään noin suolaista.

Oisko kellään hyviä kasvisruoka ohjeita?
Erilaiset keitot on ollut itelle helppo tapa lisätä kasviksia ruokavalioon. Oma lemppari nyt syystalvella on ollut tomaattinen linssikeitto (nopea tehdä esim. GoGreen säilötyistä punaisista linsseistä, purkillisesta tomaattimurskaa ja kasvisliemestä). Siihen voi laittaa sekaan muitakin kasviksia ja jos linssien rakenne tympii, keiton voi vielä sauvasekoittimella surauttaa hienommaksi. Koskenlaskijalla tai ruokaöljylorauksella sitten vielä rasvalisä tarvittaessa. :)

Parsakaalia olen nyt viime aikoina myös syönyt melko paljon. Viimeisimpänä tein "lyttyparsakaaleja" niin että esikeitin tuoreet parsakaalit (pakasteversioille riittää pelkkä sulatus), painan ne mukin pohjalla litteäksi, ripaus suolattua perunamaustetta päälle ja juustoraastetta päällimmäiseksi. Uuniin siksi aikaa että rapsakoituvat vähän, varmaan tulee airfryerissakin hyviä jos sellaisen omistaa. :)

Mulla menee nyt makkarakeitto. Syön helposti sen neljä kertaa päivässä sitä, ollaan kahdesti jo tehty jättikattila sitä parin viikon sisällä koska se on ainoa mikä maistuu kunnon ruuasta. Aamupalana paahdan parilassa pari moniviljaleipää ja siihen ohut siivu juustoa ja tomaatteja. En tiedä mikä himo tomaattiin on, varmaan kun on raikasta. Välipaloina viinirypäleet, satsumat, omena.

Aiemmissa raskauksissa roskaruokaan oli himo kokoajan. Nyt ei ollenkaan. Pizza maistu puulta, kebabia ei vaan haluta. Kahdesti oon syöny hesen kanapekonihampparin kun liikkeellä ollu koko päivän, mutta sekin tökki. Nyt on vaan joku fiksaatio kotiruokaan ja toisaalta hyvä niin, koska ei täältä edes saa semmosta grilliruokaa mitä pohjosesta sai. Täällä on ihan eri raaka-aineet ja ei osata tehdä edes pizzapohjia 😂

Ainiin. Edes sipsit ei uppoa. Ja ne on mun pahe. Eilenkin söin muutaman ja totesin, että maistuu pelkkä persiljahippu, ei kiitos. 😂

Pahoinvointi rajoittaa vielä syömistä ja erityisesti juomista. Koko ajan on jano, mutta nesteet saa voimaan pahoin. Mikähän tähän auttaisi?
Ruuista parhaiten maistuu näkkileipä ja sushi myös (ilman raakaa kalaa).

Pahoinvointi rajoittaa vielä syömistä ja erityisesti juomista. Koko ajan on jano, mutta nesteet saa voimaan pahoin. Mikähän tähän auttaisi?
Ruuista parhaiten maistuu näkkileipä ja sushi myös (ilman raakaa kalaa).
Ootko kokeillu juoda vissyä? Mä en pysty juomaa vettä enää ollenkaa mut vissyt menee tosi hyvin eikä tuu yhtään pahaolo.

Takaisin