Runebergintorttu

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Tykkäättekö runebergintortuista? Oletteko jo ostaneet?

Me ostimme eilen, kun törmättiin niihin kaupassa. Piti ottaa aamupalaksi kahvin kanssa, mutta unohdin. Ovat kyllä nykyään mielestäni syntisen hyviä, ennen en niistä juuri välittänyt.
 
Riippuu pitkälti minkä valmistajan on. Useimmiten kyllä ihan hyvää. Kunhan on kosteutta, mantelin makua ja pitää olla punssia eikä rommia! Joskus tein itsekin, mutta tuskin nyt jaksaa niitä tänä vuonna leipoa.
 
En ole koskaan niistä niin paljoa tykännyt, että olisin itse leiponut tai kaupasta ostanut. Ei ne pahaakaan ole, mutta muut leivonnaiset maistuu enemmän. Ei siis tule varmaan tänä vuonnakaan syötyä.
 
Omatekoiset on parasta maan päällä, kaupan torttuja en syö koska niissä on omaan makuun liika karvasmanteliöljyä tai liian tahmainen/kuiva pohja. :)
 
Tykkään sen verran että syön niitä sen 1-2 Runebergin päivän tienoilla. Enempää ei maistu enkä niitä loppuvuonna kaipaa.
 
En tykkää, en ole oikein ikinä tykännyt. Joten saa jäädä muiden syötäväksi tänäkin vuonna :grin
 
Leivotaan yleensä lasten kanssa satsi ja se riittää. Ennemmin herkutellaan laskiaispullilla.
 
Riippuu valmistajasta, kosteat ja makeammat maistuu. Karvaat ja kuivat ei. Muutaman jaksan syödä, mutta ei ole mitään sellaista herkkua, joita koko vuoden kaipaisi tai odottaisi.
 
Ei mulla mitään runebergintorttuja vastaan ole, syön jos on tarjolla. En muista milloin olisin viimeksi itse sellaisen ostanut.
 
Poikkeuksena tavalliseen (yksi vuodessa), ollaan pojan kanssa syöty puoliksi jo kaksi pakettia näitä. Liekö sitten vauvasta kiinni vai uppoaako niitä vain enemmän, kun syödään aina yksi kerrallaan puoliksi (puolikas per nenä siis). No alkaa näyttää vähän siltä että Runebergin päivänä olen synnärillä, niin on nyt syöty valmiiksi. Kotiutumisen jälkeen ne on todennäköisesti kadonneet kaupasta.
 
Takaisin
Top