Rota-rokote

Meillä siirrettiin rota 3kk neuvolaan typyn kovan itkuisuuden takia. Ihan th itse ehdotti tätä. Tulee sit samalla kertaa muita rokotteita myös, ilmeisesti ihan oikeita pistoksia sit.
Meillä on kova keskustelu noista rokotteista, mies ei halua mitään ylimääräsiä lapselle.. ei mielellään edes influenssa rokotetta.
 
Soittelin neuvolaan tuosta vihreästä ripulista ja sanoi, että tosiaankin voi johtua rotarokotteesta, mutta on kuulemma erittäin harvinaista... (?!) Jos jatkuu koko viikon niin perjantaina mentävä punnitukseen. Ja sitten mietitään millon uskaltaa ottaa seuraavat rotarokotteet, kun niistäkin voi sit tulla sama vaiva. :sad001
 
MaMa, onko se kakka ihan vetistä vai millaista? Kun meillä kans neidillä ihan vihreä kakka, mut se oli semmosta paksua, mutta ikään kuin limaista.. :confused: en tiä pitäiskö huolestua..
 
Samaa kysyn kun unikko ?! :eek: koska meillä kans tosiaan ollut sitä tummanvihreetä ja limaista kakkaa....
 
Meillä se on ihan vetistä. Aluks oli limasta, mutta parin päivän jälkeen muuttu ihan vetiseks. Noin 1-2krt päivässä tulee vaipan täydeltä. Muuten tyttö kyl syö hyvin ja on iloinen. Eikä mun mielestä ees masua väännä. Nyt siis 10 pvä rokotteen antamisesta.
 
Ronja, kauan teillä on rokotteesta? Meillä on kans 11päivää. Ja likalla on kyl jonkun verran masuvaivoja, piereskelee ja heräilee päikkäreiltä sen takia. Mietin myös (kuten tuonne kakkaketjuun kirjoitin) et kokeilisin toista korviketta kun ei tosiaan kakkaa edes joka päivä. Ja ummetus vissiin kans aiheuttaa vihreää väriä..
 
No meillä on 12 päivää rotasta... pierua kyllä tulee, mutta ei nyt pahemmin ole masua kuitenkaan vääntänyt. Vatsa on toiminut 1-2krt päivässä.
 
Meillä nyt kolme päivää rokotteen saannista ja kakkaa tullu viimeksi lauantai aamuna, pierua kyllä tulee ja mahaa tuntuu vääntävän mutta ei kakkaa, ja normaalisti sitä kakkaa on tullut ainakin sen kerran päivässä :eek: Toivon todella että tänään tulis jo, luulen että alkaa melko kiukut pojalla jos ei ala kakkaa tulemaan tänäänkää. :/
 
Meillä Piitu90 sama homma! Perjantaina saatiin rotan eka satsi ja viimeks kakannu perjantaina alkuillasta. Normaalisti kakannu päivittäin 1-2 kertaa. Alkaa olee jo aika tuskaset oltavat pojalla, kovasti kipuitkuilee koko ajan :sad001 huomenna onneks neuvolalääkäri, josko sieltä sais vähän apuja/infoa tilanteeseen.. Perjantai-iltana viä huusi melkeinpä taukoamatta klo 19-23 ja sama show jatkui lauantaina klo 04-11. Kauheeta kattoa ku pieni paketti huutaa kivusta eikä ite pysty auttaa mitenkää..
 
Mitenkähän pitkään oireita voi tuosta ekasta rota-annoksesta tulla? Meillä on nyt 11pv ja viimeiset 3 pv on poika ollut tosi itkuinen päivisin. Yöt nukkuu hyvin ja kakka normaalia 1-2krt/pv. Mies sanoi jo että niitä loppuja rota-rokotteita ei sitten oteta! Voihan se olla että itkuisuus johtuu jostain muusta esim. alkavasta flunssasta tms. mutta silti hirvittää että mitä oireita ne loput rokotteet tuo tullessaan. :sad001
 
Jee! Täällä tällepäivää tullu jo 3 kertaa kakat! Mutta itkusuus tullu tilalle, päikkäritki kestää korkeintaan vartin ja sitte herätäänki itkusena taas, toivon että yön sais pikkunen nukkua kivuiltasa kuitenki!
 
Meillä rokotteesta jo 15 vrk mutta edelleen tulee vihreää ja pahan hajuista ripulimaista kakkaa useasti päivässä. Ja pieruja myös kauhean hajuisia.. tyttö ei saa myöskään nukutuksi, ei päivällä eikä yölläkään. Kyllä pelottaa mitkä oireet seuraava satsi tekee :'(
 
Meillä kans kakka edelleen aika vetistä, mutta tänään väri on muuttunu jo enemmän keltaiseen suuntaan... Vielä on kyl aika tummaa. Meilä ei kauheesti itkeskellä, mutta neiti on varmaan tottunu mahavaivoihin kun on niistä kärsiny ihan sieltä 3vko asti.

Mulle jo neuvolantäti sanoi, että ei välttämättä suostu antamaan meidän neidille sitä seuraavaa annodta vielä 3kk neuvolassa. Mun mielestä kyllä parempi antaa vaan, niin kärsitään mää vaivat nyt tästä yhteen putkeen alta pois ja siirrytään elämässä eteenpäin!
 
Takaisin
Top