Rokotukset

Meillä on otettu kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet, ja ainoa minkä tarpeellisuutta oon miettiny, on tuo pneumokokkirokote. Ja kyllä meillä tuo MPR-rokotuskin otetaan, en vain halua sitä vielä 1-vuotiaana, kun silloin tulee muutenkin rokotuksia. Oman lapsen kohdalla pidän nykysin entistä tärkeempänä noiden perusrokotusten ottamista, kun rokotuskielteisyys on niin paljon lisääntyny. Kohta ne taudit on täällä taas.. Vaikka kyllähän jotku on sitäkin mieltä, ettei rokotukset oo edes niitä tauteja hävittänyt, vaan että ne ois hävinny muutenki..

Mitä tuohon Happyn linkittämään verkkomedian artikkeliin tulee... Joku laittoi tuon joskus mulle facebookissa. Mä en vaan oikein luota artikkeleihin, joissa joku asiantuntija esiintyy nimettömänä. Siis olihan se hienosti selitetty, miks esiintyy nimettömänä, mutta silti. Ku jos joku artikkeli on tehty nimettömänä, niin oikeesti sen takana voi olla ihan kuka vaan, kun kukaan ei voi tarkistaa, onko siinä oikeasti edes jotain asiantuntijaa haastateltu.

Jokainen tietysti tekee niin kuin parhaalta tuntuu. Mä oon tullu siihen tulokseen, että rokotusten haitat on kuitenkin pienempi paha kuin itse tautien haitat. Kaikkiin ylimääräisiin rokotuksiin meillä suhtaudutaan kyllä varauksella. Esim. kausi-influenssarokotusta tuskin otetaan.
 
Takaisin
Top