Rokotukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilpis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti Anna_ et saanut käsitystä että tuo laittamani linkki olisi tarkoitettu sinulle, koska näin ei ole.

Jokanen tekee omat ratkaisunsa omien lastensa kohdalla ja itse en ketään tuomitse mistään ratkaisusta. Ja saahan mielipiteitä olla :) tämä on hankala ja tunteita herättävä asia.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mun ei ainakaan Anna_ ollut tarkoitus kritisoida sinun valintoja, toivottavasti et tulkinnut kirjoitustani niin. Olen kanssasi ihan samaa mieltä siinä, että asioita on hyvä pohtia ja kyseenalaistaa, eikä vaan niellä kaikkea mitä kerrotaan.

Mun pikkusisko sairasti rotaviruksen 2kk iässä, joutui teholle. Selvisi mutta oli monta viikkoa sairaalassa vielä sen jälkeen.

Mä luulen että Anna viittasi tohon mun viestiin mutta ei senkään tarkoitus ollut tuomita kenenkään valintoja. Mun mielestä on ihan hyvä kyseenalaistaa asioita mutta kannattaa muistaa että Suomessa rokotusohjelma on äärimmäisen tarkkaan harkittu, jos rokote on sinne laitettu niin se on katsottu tarpeelliseksi. Turhia rokotteita siellä ei ole. Itse hoitoalan ihmisenä luotan suomalaiseen rokotusjärjestelmään ja rokotutan lapseni. Jokainen tekee valintansa itse ja vastaa myöskin seurauksista.

Me otetaan rotarokote ja ne vanhat rokotteet, mut me jätetään pois se pneumo rokote joka on uusi rokote. Olen samaa mieltä että kaikki tekee niin kun haluaa :) me ei oteta niitä influenssa piikkejä koska minäkään en ole koskaan ottanut niitä ja olen sairastanut sikainluenssaa ja A-influenssaa ja ei se ollut niin pahaa, oli kun tavallinen flunssatauti mut vähän voimakkaampi.

Skickas från min iPhone via Vau Foorumi

Mä otin influenssa rokotuksen. Mulla on kerran aikuisena ollut influenssa ja viikon kuumeiltuani yli 40 astetta pääsin sairaalaan nesteytykseen.. Hirvee tauti mihin ei helpotusta tai parannusta ole. Yäk.

Se varmaan riippuu miten vahva vastustuskyky ihmisellä on. Joku tauti voi olla tosi paha jollekkin mutta sitten ei niin paha toiselle. Ja huom. mulla oli A-influenssa raskauden aikana ja selvisin siitä vaikka en saanut ottaa mitään lääkkeitä. En saanut edes ottaa panadolia kun lääkäri oli sitä mieltä kun mulla oli rv 12 että on parempi olla ottamatta mitään. Ja mulla oli korkea kuume yli 39 astetta. Ja kuulun myös influenssa riskiryhmään kun mulla on astma. Mutta uskon vahvasti siihen että jos ei sairasta niin silloinhan ei myöskään "kasvata" vastustuskykyä. Mutta jos olisin ollut todella huonossa kunnossa kun sairastin influenssa niin silloin myös minäkin olisin varmaan ottanut sen rokotteen.

Skickas från min iPhone via Vau Foorumi

Mielenkiintonen oli tosiaan toi artikkeli, ja siinä oleva linkki jossa kerrottiin tampereen jätevesissä "muhivasta" polioviruksesta. Hyi.
Me on otettu kaikki ohjelmassa olevat rokotteet paitsi influenssaa ei. Ja sitten esikoiselle jätettiin viimenen pneumokokki ottamatta kun alko arveluttaa. Mutta sen saa vielä jos tahtoo. Hankalia asioita. Mutta luotan kyllä että ne rokotteet mitä itekkin on saanu, niin on varmaan luotettavia. Juurikin toi pneumokokki hieman arveluttaa kun on uusi.

Poika sai tänään aamulla kakkos rotan ja yhdistelmärokotteen. Pneumo otetaan sitte kuukauden päästä. Vielä ei ole tullut mitään oireita ja toivotaan ettei tulekaan!!!

Tuliko Ilpis mitään oireita? Meillä otettiin tänään kanssa kakkosrota, yhdistelmä ja pneumo. Ykkösrotasta ei tullut silloin mitään oireita ja toivottavasti selvitään samalla tavalla nytkin :)

Tänään on rupsutellut ja puklaillu enemmän eli uskon että johtuu rotasta. Ekana iltana oli vähän kuumetta, mutta Se meni ohi. Muuten ollut ihan tyytyväinen poika ja nukkunutkin hyvin :)

Takaisin