Ristiäislahjat tai nimiäislahjat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä vauva on saanut ristiäis- tai nimiäislahjaksi? Entä mitä toivoitte tai olisitte toivoneet?
 
Ei toivottu erikseen mitään.
Jotain valokuvakehyksiä, koriste esineitä tms. saanut vauvat lahjaksi. Eka sai ainakin muumi astia ja aterin setin, leikkimaton, vaatteita ja leluja. Seuraava tyttö sai enimmäkseen koruja (sormuksia, hopeakaulakorua, helmikaulanauha).
 
Meillä on lapset saaneet lahjaksi kukin kummilusikan, jota on toivottukin. Lisäksi on ollut lasten aterimia, lakanoita, jokunen koru ja muutamia vaatteita. Kolmas tyttö sai aika paljon koruja, mutta hänelle olikin jäänyt kahdelta isommalta jo paljon käyttötavaraa.
 
Ihanat:
Lampaantalja talveksi vaunuihin
Muumiastiasto+aterimet
Laadukkaat lelut (duplot, brion kävelyvaunu, muumi-kylpyhahmot...)
Ensimmäiset omat piirustusvälineet; paperia, sormivärit, liidut
Kirjoja
Nimikoitu pikkufrisbee

Vähemmän ihanat mutta kiitollisena vastaanotetut:
Kaksi puuta ulos puutarhaan (ihan kiva oli istuttaa niitä myöhään syksyllä koliikkivauva kainalossa)
Kukat (lakastuvat pois ja ei lapsi niitä muista)
Pehmolelut (niitä on jo ihan liikaa)
 
- Mini frisbeegolf fresbee :grin
- Tapahtui tiitiäisen maasa runokirja
- Juomakuppi
- Harsoja
- Vaatetta

Tossa on kaikki mitä muistan, vaikka paljonkin tuli...
 
-Molemmat lapsista sai muumi astiaston. Aivan ihanat ja ovat lasten lempi astioita vieläkin :)
- Brion vetolelut
- vaatetta

- Oli varmasti jotain muutakin, jos oikein muistan niin kirjoja ja villasukkia :) Lampaantaljan taisi esikoinen saada.
 
Esikoinen sai soivan valokuvakehyksen, vauvakirjan ( jota en ole ehtinyt täyttää ) kylpylämpömittarin, ”rättiunilelun” ja kaulakorun. En muista saitko muuta juuri kummilahjaksi, kun sai lahjoja muutenkin.

Onneksi ei saatu mitään hopealusikoita mustumaan kaappiin.
 
Muokattu viimeksi:
Esikoinen sai kastekehyksen, vaatteita, kirjoja ja leluja. Kehystä pyysin sylikummilta, muuten sai ihan tuoda mitä halusi, jos halusi. Kehys, minkä kummi oli valinnut, oli kuitenkin ahdistavan näköinen, joten kävin vähin äänin vaihtamassa sen. :rolleyes: Nytkin toisen kohdalla varmaan samalla mennään, toivon kehystä, mutta muuten on ihan vapaat kädet jos tahtoo lahjan antaa.
 
Mä en edes tiennyt, ett ristiäisiinkin pitää viedä joku lahja; lahja kun annetaan jo kertaalleen lapsen syntyessä ja sitten vielä ristiäisiinkin olis pitänyt kantaa. Tää tuli siis mulle yllätyksenä kerran, kun mentiin yksiin ristiäisiin ilman lahjaa. Siinä sitten sopersin että ei meillä oo mitään ku just kuukausi sitten lahja annettiin... Meillä siis suvussa tapana pistä postissa/kylään kutsuttaessa antaa lahja syntyneelle vauvalle, joten luulin sen olevan ihan normaali käytäntö.

Meillä lapsi sai
- 2*muumiastiasto (tosi ihana ja söpö, kiva muisto mutta eihän sitä voi vielä piiiitkään aikaan ottaa käyttöön kun on posliinia)
- 2*muumin aterimet (sama homma, söpöt mutta vauvalle turhat kun on metalliset)
- muutamat vaatteet
- joitain leluja (ikäkauteen sopivia onneksi)
- kummilta kummilusikan
- pari kirjaa
- kuvallisen soittorasia, ilmeisesti joku hammashomma (turha, menee eteenpäin)
- Muumisäästöpossu (metallinen)
- lakanat
- lampaantalja
- rahaa muutamia satasia, osa suoraan lapsen arvo-osaketilille


Harmillista oli, että vaan muutamassa lahjasta oli kortti mukana/yhteydessä, eli jouduttiin arvailemaan mikä on keneltäkin. Oli tosi kiva, ett lasta muistettiin vaikk meillä ”vain” nimiäiset eikä ristiäisiä.
 
En osannut toivoa mitään. Saatiin: Tinainen pankki, kehykset, tina koriste hiuskiehkuralle ja hampaalle, runokirja, viltti, shaali, rahaa, vaate, leluja
 
Emme toivoneet mitään lahjoja ainoastaan että tytön elämässä ollaan läsnä. Tytön ristiäiset nyt vasta lauantaina just sopivasri ennen kuin tulee 3kk täyteen. Kummit ottanut hyvin huomioon sen ettei tarvita mitään materiaa ja olivatkin avanneet tytölle rahaston josta lapsella suurempi hyöty sitten isompana. Me vuorostaan ollaan teetetty tytöstä kuva jossa alla runo kummiudesta jota ollaan kehystetty ja tämä annetaan lauantaina kummeille lahjaksi muistoksi kummiudesta ja siitä tärkeydestä olla osana lapsen elämää :Heartred. Miksi näin varmaan moni ajattelee, mutta omat kummini ei ikinä mua käyneet moikkaamassa saatika viettäny minun kanssa aikaa vaikka usein kävivät lähes naapurissa toisen kummilapsen luona. Minulle jättivät aina rahaa postilaatikkoon. En halunnu rahaa vaan olisin halunnu että viettävät aikaansa kanssani. Tunsin itseni koko lapsuusiän ulkopuoliseksi ja kadehdin sitä huomiota jota tämä toinen kummilapsi sai ja mietin mikä minussa on vikana etteivät halunneet olla minun kanssa tekemisissä. En halua että meidän pikkunen tyttö joutuisi ikinä miettimään moista, läheisyys on materiaalia tärkeämpää.
 
Muokattu viimeksi:
Pienempi sai
- soivan mobilen ( hyvä nukuttaessa),
- aivan ihanan säästöpossun,
- muovisen ruokailuastian ( kivat lokerot sitten kun joskus alkaa syömään sormin)
- pari bodya ( paljon kasvunvaraa :) )
- isoäidin nätit, itse tekemät pitsipipon ja torkkupeiton.
 
Emme järjestäneet nimiäisiä emmekä ristiäisiä, joten lahjojakaan ei tullut sinällään siihen liittyen, mutta kyllä meidän molempien vanhemmat kuitenkin ostivat jotakin, lähinnä vaatteita.
 
Takaisin
Top