Ristiäiset tulossa, vaikka mulle kävisi nimiäisetkin. Kuulun kirkkoon, mutta en lue itseäni edes tapauskovaiseksi, mies on ehkä sellainen.
JUHLAT
Ristiäiset haluan pitää kotona, vaikka asunto tuleekin sitten täyteen. Viitisentoista aikuista meidät mukaan lukien ja kuusi lasta, näin laskeskelin. Istumatilasta voi tulla puutetta, mutta luvassa on kuitenkin ihan rennot perhejuhlat, ei mitään avokkaat jalassa parketin kopistelua. Tarjoilupuolta olen sen verran pohtinut, että ei missään nimessä voileipäkakkua eikä täytekakkua, koska kumpikaan meistä ei tykkää niistä yhtään. Teen tai pyydän siskoa tekemään suklaakakun, lisäksi muffinsseja ja keksejä lapsille ja uunipellillinen jotain suolaista piirakkaa . Kahvikuppeja, pikkulautasia ja lusikoita pitää lainata lisää joltain.
KUMMIT
SweetSeptemberin kanssa olen samoilla linjoilla - kummien valinta on pakollinen paha, koska lasta ei voi kastaa ilman sellaisia. Mulle on tärkeää, että sekä kummisetä että -täti on tuttu sekä mulle että miehelle. Ei siis niin, että pyydetään mun hyvä ystävä ja sen mies, jota mun mies ei ole koskaan tavannut ja jota mäkään en oikein tunne - ja jota lapsikaan tuskin sitten tapaisi kovin usein. Mies taas olisi alunperin halunnut jonkun vihityn pariskunnan, en kyllä tiedä miksi, koska ei avioituminen ole tae siitä että pari pysyy yhdessä. Meillä oli aluksi kaksi vaihtoehtoa, mutta toinen kaveripariskunta on liian uskovainen, toista taas ei loppujen lopuksi olla koko tämän raskauden aikana nähty kertaakaan. Nyt ollaan päätetty pyytää mun veljeä ja miehen siskoa kummeiksi. Kummallakaan ei ole aiempia kummilapsia ja kumpikaan ei ole poistumassa meidän elämästä, niin kuin kaverien kanssa yhteydenpito saattaa hiipua.
NIMI
Nimeä ei olla päätetty. Miehellä on kovasti ehdotuksia, joista MIKÄÄN ei tunnu oikealta. Mulla oli paha R-vika pienenä, ja meidän sukunimessä on R, joten en missään nimessä halua etunimeen R-kirjainta. Mies taas haluaa vähän epätavallisemman nimen, koska on itse kärsinyt nimensä tavallisuudesta. Ehkä sitten, kun vauva realisoituu tuolta mun mahasta ulos ja pääsen tutustumaan häneen kasvotusten, pystyn suhtautumaan vaihtoehtoihin vähän avoimemmin. Onneksi nimen valinnalla ei ole vielä kiirettä :-)