Ristiäiset vai nimenantojuhlat?

HopLop ristiäiset? :grin
 
Nyt rupesin miettimään, että hankala tilanne ristiäisten vieton suhteen, jos ei olla muutettu siihen mennessä... Nykyiseen asuntoon ei oikein mahdu. Sukulaisilla ei ole sellaisia tiloja. Seurakunnan tiloihin en halua. Mitäs muita vaihtoehtoja vois olla :nailbiting:
Joku kahvila tms. Meillä oli kummipojan ristiäiset yhdessä paikallisessa kahvilassa ja oli oikein hyvä tunnelma.
 
Hihii, mähän luulin jo, että meidän täytyy tehdä tai ostaa kastemekko vauvalle ja harmittelin, ettei ole sitten mitään perinteenjatkumoa siinä. Anoppi yllättikin sanomalla, että sukulaisilla on nyt kastemekko, mikä on ollut miehellä aikoinaan. Lupasi "tilata" sen takaisin, niin saadaan vaihtaa nauhat, kun viimeksi tyttövauvalla ollut. Saa nähä minkä näköinen kolttu tulee.

Mä muuten myös ihan oikeasti aloin jo katselemaan kastejuhlaan kakkua.... :rolleyes: Mulla on esikoisen kakun tekemisen ajoilta tommonen vauvamuotti tallessa, varmaan siitä kyhään taas sokerivaavin kakkuun, mutta mitäs muuta... Silloin tein varsin yksinkertaisen kakun, nyt tekis mieli kokeilla jotain vähän erilaista. Ompa tässä tosin onneksi vielä aika paljon aikaa miettiä. Saatoin myös kurkkia malleja kutsukortteihin :shy:
 
Hyvin suunniteltu on vähintään puoliksi tehty :grin
 
Meidän pitäs sit miettii,et pidettäskö ristiäiset täällä missä asutaan, vai missä mun vanhemmat asuu. Ei onneks oo kiire päättää mut silti mietin tätä monta kertaa viikossa :D kummassakin puolensa
 
Meillä ei ole kyllä muuta vielä mietittynä loppuun asti, kuin paikka, jossa pidetään ristiäiset. Tekis kyllä itse mieli väsätä kakut, kun tykkään niitä leipoa. Ja ristiäisiin ei kumminkaan tule ihan älyttömän paljon väkeä, niin ei tarvi kovin montaa kakkua tehdä :)
 
Me pidetään nimiäiset, ja varmaan ihan tässä kotona. Viimeks pidettii MLL:n kahvilatiloissa, ja se oli kyl kiva ratkaisu ku ei tarvinu kotona siivota :grin Haaveilen tuulihatuista yhtenä tarjottavana. Kakut tekee äidin miesystävän tytär näillä näkymin. Muusta syötävästä en oo vielä päässyt päätökseen, enkä kyl nimiäisten ajankohdastakaan. Ehkä heinäkuun alussa ois hyvä pitää, ku elokuun alussa sit on tyttöjen synttärit yms. tiedossa. Viimeks oli sasherkakkua ja valkosuklaajuustokakkua makeina+ keksejä, pullaa ja poppareita. Suolasena oli patonkeja ja erilaisia salaatteja. Oisko ollu vielä muutakin, mut en muista et mitä.
 
Meillä pitää ehdottomasti olla voileipäkakkua! Jos pidetään täällä kotipuolessa juhlat niin tilaan kakut varmaan leipomosta, jos vanhemmilla niin sit täytyy miettiä leivottaisiinko yhdessä äidin kanssa
 
Me pidetään kotioloissa ristiäiset. Anoppi leipoo kakun ja sitten siihen hankitaan jostain hieno sokerimassa koriste, kun niitä kukaan ei osaa itse tehdä. Lisäksi makeina tulee pullaa ja keksejä. Pojan kummi on luvannut tehdä voileipäkakun ja lisäksi suolaisena karjalanpiirakoita ja munavoita. Koriteet kastepöytään tekee miun kummi. Aika samalla kaavalla mennään kuten viime kerrallakin, paitsi että nyt kutsuttavia on selvästi vähemmän.
Ajankohtaa ei olla päätetty. Jos syntyy etuajassa pidetään ristiäiset ennen juhannusta, muussa tapauksessa heinäkuun puolessa välissä.
 
Joko olette päättäneet montako kummia teidän lapsi saa? Meillä edelleen vähän auki
 
Esikoisen ristiäiset pidettiin kotona, mutta nyt on jo niin paljo lapsia lähisuvussa, että tällä kertaa pidetään jossain seurakunnan tiloissa. Ainut vaatimus tarjoiluille on voileipäkakku, sitä mää haluan :D Kakut varmaan tilaan valmiina ja muut leivotaan ite ja muiden avustuksella, niin se onnistu viimeksiki hyvin.
 
Joko olette päättäneet montako kummia teidän lapsi saa? Meillä edelleen vähän auki

Kun keksis edes sen yhden kummin, niin olisin onnellinen. Tai siis haltiakummin, mutta piirit niin pienet, että kaikki ehdokkaat on jo käytetty :sad001
 
Meille tulee todennäköisesti kolme kummia. Kaksosilla on molemmilla omat kolme kummia. Tällä kertaa oli hieman hankalampaa keksiä kummeja kun suurin osa läheisestä tuli käytettyä jo edellisellä kerralla, eikä missään nimessä haluttu samoja kummeja kierrättää. Yksi kummi oli ennakkoon säästetty ja toiset kaksi on tässä löytyneet pikkuhiljaa, vielä pitäisi saada kysyttyä että kai kaikki suostuvat.
 
Meille tarjoiluina tulee omatekoinen täytekakku, pikkujalkapipareita (muotti toivottavasti tallessa), mummu varmaan haluaa leipoa pullaa, lisäksi sitten teen varmaan lihavoileipäkakun jonka lisäksi joko lohirullia/pasteijoita... Oon innokas leipuri, saa nähdä miten jaksaa väkertää.

Kummeja tulee ainakin kaksi. Mies haluaisi pyytää kahta ystäväänsä, toinen heistä on täysin ok, mutta toista en haluaisi lapseni kummiksi. On mielestäni niin kamalat elämäntavat, että jos on lapsen elämässä mukana, niin... :inpain: Tosin viimeksi kun puhuttiin kummeista miehen kanssa, oli itsekin kallistumassa, ettei ehkä häntä pyydäkään. Mä ajattelin pyytää siskontyttöäni, mutta toinen kummi mitä itse pyytäisin, on ihan auki. Paras kaverini on jo esikoisen kummi, muita sellaisia ystäviä joita haluaisin pyytää kummiksi, ei oikeastaan ole...
 
Mä selailin kakkuvaihtoehtoja ja näillä näkymin houkuttelee Kinuskikissan prinsessakakku, sikäli jos tyttölupaus pitää paikkansa :grin Toiseksi joku hyydyke- tai juustokakku.
 
Onpas monella jo tarkasti suunniteltu juhlat :). Meillä ei ole vielä edes nimeä vauvalle. Vähän mietin, jaksaisko edes järjestää mitään juhlia, mutta mies on sitä mieltä, että sellaiset olisi mukava pitää, joten nimiäiset järkätään.

Valekummeiksi tulee ainakin miehen veli ja mä pyydän varmaan kaveria.
 
Meilläkin on nimi ihan hakusessa :D mä oon päättänyt kaksi kummia, mies ei ole varma omista valinnoistaan
 
Nimi meiltäkin puuttuu :hilarious: Juhlat on suunniteltu, nimeä ei... Meillä on pari varteenotettavaa vaihtoehtoa, mutta ei vaan tunnuta saavan päätöstä tehtyä. Ajateltiin jo, että vauva kertoo sitten itse kun syntyy... :rolleyes:
 
Minä oon kieltäytyny puhumasta nimistä ennen vauvan syntymää :hilarious: viimeksi oli niin hankalaa ni en ota siitä ressiä jo tässä vaiheessa, vaan vasta sitte ku on pakko :D
 
Takaisin
Top