Ristiäiset vai nimenantojuhlat?

Täällä on kyllä tosi kunnioitettavasti jo suunnitelmat monella selvillä :happy:

Meille tulee kaksi tai kolme kummia, kaksi nyt ainakin varmasti jo päätetty. Nimi on myös valmiina, oli päätettynä jo ennen kuin olin edes raskaana, tai no on oikeastaan nimet kahdelle tytölle ja pojalle:angelic:
 
Meillä tulee ristiäiset seurakunnan tiloihin, mulla on jo pappikin kysyttynä Kaukana asuvien sukulaisten takia on jo pitänyt miettiä tättäkin asiaa, ettei mene niiden kesälomareissujen takia päällekkäin. Mutta nimestä ja kummeista on väännetty miehen kanssa. Esikoisella on neljä kummia ja haluaisin saman verran tällekin tulokkaalle mutta vähän on kaksi vielä hakusessa. Tarjottavat on samat kuin esikoisellakin, tehdään ite suolaveenliha ja savulohi leipiä ja täytekakkua.
 
Meillä on nimi valmiina. Vieläpä sellanen, mikä lähti vähän vitsinä aluksi mutta lopulta olikin ainoa mikä miellytti.
 
Meilläki esikoisen nimi lähti vitsistä mut muuttui ainooks oikeeks :D
 
Nimiäiset tulossa. :) Kumpikaan ei kuulu kirkkoon, ja mullakin oli sillon aikoinaan nimiäiset eli en oo uskonnon tunneillakaan ikinä ollu ni ei oo edes mitään käsitystä oikeen uskonnollisista jutuista o_O

Anoppi kovin toivo ristiäisiä:rolleyes: meijän suvussa taas itsestäänselvyys et on nimiäiset vaan. Ollaan vissiin kaikki niin pakanallisia:hilarious:
 
Meillä on nimi valmiina jos on niin että tyttö tulee :)
Muuten en kyllä vielä uhraa ajatuksia ristiäisille, yksi asia kerrallaan ja yritän selviytyä kunnialla tästä raskaudesta :cat: sen verran ollaan miehen kanssa juteltu että ristiäiset pidettäisiin. Kaikki muu järjestyy sitten aikanaan!
 
Meillä on nimi muodostumassa. Heitin ilmoille vitsinä ja mies tarttui siihen heti. Nyt kun olen sitä tässä kuukauden maistellut, niin en oikein osaa enää vaihtaakaan. Jollei sitten yllätä ja olekin tyttö. :hilarious:
Juhlia en sen kummemmin ole vielä miettinyt, mutta varmaan ihan kotona pidetään pienellä porukalla. Jos vain jaksan niin teen tarjottavat pitkälti itse.
 
Meillä on juhlat suunniteltu, muttei nimeä:hilarious:
Mikään ei tunnu oikein sopivalta. Nimen pitäisi olla perinteinen suomalainen nimi, se ei saisi olla top10 suosituimpien nimien joukossa, eikä löytyä keltään sukulaiselta/tuttavalta ja lisäksi pitäisi sointua sisarusten nimeen. Hirveesti kriteerejä ja kun ei tiedetä kumpi tulossa niin sekin hankaloittaa nimen valitsemista. Ehkä nimi löytyy sitten vasta kun vauvan näkee ja hetken on tutustunut, näin kävi pojan kanssa viimeeksi.
 
Täällä nimi mietittynä. Tosin niin oli esikoisellakin ja se muuttui lopulta...joten saapa nähdä.

Ristiäisten paikka mietityttää. Viimeksi pidettiin samassa paikassa kuin häät ja sieltä oli sitten tarjoilutkin.. voisin toki tehdä itsekin, mutta en ehkä kotona halua kuitenkaan järjestää.....
 
Takaisin
Top