Ristiäiset & syntymäpäivät samana juhlana

Minttu89

Jostain jotain jo tietävä
Jos tää raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti ja kaikki menee hyvin niin ristiäiset tulisi sitten olemaan syntymän jälkeen 2kk:den päässä, elikkäs joskus Huhtikuussa 2015, mietin myös sitä että onko teidän mielestä tyhmää pitää ristiäiset ja syntymäpäivät yhtäaikaa? Meillä kun nuorimmainen täyttää Huhtikuussa 2v niin näin parhaaksi ja helpommaksi pitää yhteisjuhlat ettei tarvis sitten viikko ristiäisten jälkeen alkaa taas leipomaan.
 
Mä olen pitänyt ristiäiset kyllä aina ihan omana juhlanaan kun on kyse aika suuresta päivästä. :) Onhan syntymäpäivätkin tietty, mutta ne ovat joka vuosi, ristiäiset vain kerran lapsen elämässä. Mutta jos susta tuntuu toi ajatus hyvältä niin mikäs siinä. Voithan tehdä niinkin että ristiäisistä seuraavana päivänä on synttärit ja pistät jämät pöytään. :D Ihan kuinka itse näät parhaaksi. :)
 
Itse pitäisin varmaan yhtä aikaa, mut ainut asia mikä mietityttäs että jääkö jompikumpi varjoon juhlissa ja kyse ois kummankin päivästä! Voihan ristiäiset pitää jo paljon aijemmin ku vasta 2kk päästä! Mut sinä varmasti tiedät parhaiten mikä teille on sujuvin ratkaisu! :)
 
Meilläkin on huhtikuussa merkkipäivä aikalailla siinä ajankohtana kuin vois olla ristiäiset. Pidän kuitenkin mieluummin juhlat erikseen, sillä ristiäiset on kuitenkin niin merkittävä tapahtuma ja lapsen merkkipäivä taas lapselle kovin tärkeä. Pohdin asiaa tarkemmin sitten kunhan saadaan nyytti syliin asti, mutta itse voisin kuvitella pitäväni juhlat vaikka viikon väleillä mieluummin kuin samaan aikaan.
 
Jos kuitenkin päätän pitää ristiäiset ihan omana juhlana :) JOS kaikki menee hyvin loppuun asti niin vauva syntyy vähän "huonossa" kuukaudessa kun ensin on miehen synttärit, sitten syntyis vauva, Maaliskuun 29pv on vanhimman 6v synttärit, Huhtikuun 18pv nuorimmaisen 2v synttärit, pitää yrittää ristiäiset sitten johonkin väliin ängetä :)
 
Meillä vähän sama tilanne (toinen syntynyt tammikuun lopussa ja toinen huhtikuussa) mut olen luvannut molemmille lapsille jo ajat sitten että saavat juhlia synttäreitään lähellä olevassa lasten seikkailupuistossa. Sukulaiset saa eksyy sinne myös jos uskaltavat/haluavat, en ota stressii.. :) kotona en rupee mitään kekkereitä järjestää.
 
Mä niin toivon, että tää tulis jo tammikuun puolella :) Helmikuussa on parin serkun synttärit, mut ne on jo niin isoja ettei sil oo välii :) "Pääasia" ettei synny loka-joulukuussa koska siellä on tunkuu: mun iskä 2.10, siskon lapset 19.10, 31.10, 2.11, sisko 3.11 ja siskon nuorin joulukuun alussa :D
 
Takaisin
Top