Ristiäiset / Nimiäiset

Bamboo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joko jonkun kesäkuisen vauva on saanut nimen?

Me pidetään ristiäiset, vaikkei varsinaisesti mitään uskovia ollakkaan. Mies ei itseasiassa kuulu edes kirkkoon.
Ristiäiset on 21.8, joka on myös meidän ensimmäinen hääpäivä ♥ :) Kummeja tulee kuusi. Aluksi suunniteltiin, että vauvalle tulee vaan neljä kummia, mutta koska ei osattu karsia noista kuudesta ketään pois, niin päätettiin ottaa kuusi kummia.
Ristiäiset pidetään mun siskon luona (ovat miehensä kanssa kummeja) isossa (ja ilmastoidussa) omakotitalossa.

Tarjoiltavat tehdään yhdessä meidän äidin, miehen äidin ja mun siskon kanssa. Sisko tekee ristiäiskakun, ja ollaan suunniteltu jotain tän tapasta, mutta "tyttö" väreillä. Ja kakun päälle tulee ton vauvan sijasta sellaset tossut. Nimi tulee tollasiin kuutioihin.


- Kuva kopioitu Kakkupeukalon blogista: http://kakkupeukalo.blogspot.com/2010/11/suloisen-pojan-ristiaiskakku.html
Ei ole siis minun itseni tekemä kakku.

Lisäksi tarjolla on ainakin kinkku- ja lohivoileipäkakkua, tomaatti-feta-basilikapiirakkaa, kinkku-sienipiirakkaa, kahta erilaista juustokakkua, mokkapaloja ja suklaa-cookieita. Varmaan tulee vielä muutakin, mutta en oo kerenny vielä miettimään tän tarkemmin.

Mitään ohjelmaa meillä ei ton varsinaisen nimenannon lisäks oo, rentoa yhdessäoloa ja syömistä vaan :) Tosin haluisin kyllä liittää tohon papin ohjelmaan jotenkin Anna Puun Mestaripiirros kappaleen. Mietin, että laulaisin sen itse, mutta en taida uskaltaa. Ja onkohan se vähän hölmöä soittaa se levyltä..? Voisin toki pyytää yhtä sukulaistyttöä laulamaan sen. Täytyy pohtia :)

Missä jamassa teillä muilla on ristiäis/nimiäissuunnitelmat?
 
Täälläkin pidetään ristiäiset vaikka ei uskovaista sakkia ollakkaan :) 31.7 pidetään eli kohta :)

Pääsen aika helpolla itse kun kekkerit pidetään äitini luona ja mummini on järjestelly kaikkea :) tilannu voileipäkakut ja halusi itse tehdä kakun :) sanoi vaan mulle että älä ota stressiä tästä, kyllä me hoidetaan järjestelyt :) muuta tarjottavaa tulee mini karjalanpiirakoita ja munavoita, keksiä ja muuta pientä :) juomaksi kahvi, tee, mehu... pienimmille vieraille vähän juhlallisemmin limua :)

ei meilläkään sen kummosta ohjelmaa ole kun nimenanto ja kahvit :)
 
Meillä ristiäiset oli jo 2.7. Ei myöskään olla mitenkään uskonnollisia ja siksi haluttiinkin että ristiäiset on lauantaina eikä peristeisesti sunnuntaina, kirkollisena pyhänä... Vaikka eipä tuo iso juttu ole.

Kummeja tuli kolme. Mun sisko ja sitten tuttavapariskunta joiden kautta mieheni kanssa ollaan aikoinaan tavattu;) Eikä olis paremmin voinut valita, aivan ihania kaikki !

Me pidettiin koko juhla kotona, vähän niinkun samalla tuparit kun vasta tähän asuntoon muutettiin. Päätin jo heti alkuun että kaiken muuttotouhun ja siivoomisen lisäksi en kyllä ala leipoon. Kaikki kun odottaa kauheeta panostusta kun aikasemmalta ammatiltani olen kokki (Kokki! En leipuri!!! murrr...;)) Piti kaikki tilata, mutta loppujenlopuksi tilasin vaan kakun, tein toisen ite ja sitten sukulaiset väkästeli muut. Kahvit juotiin ihan muumimukeista kun kerran lapsukaisen juhlat oli ja ite ainakin inhoon juoda sellasista puolen desin kupeista ;)




Vieraita oli n. 20 ja taidettiin ihan perinteisen kaavan mukaan mennä, ei mitään erityisiä ohjelmia ollut. Mutta Bamboo laula ihmeessä  itse, musta ainakin se olis tosi kiva jos vaan osaa ;)



Mites muuten onko muut ajatellu tehdä jotain kiitoskortteja tai käyttää vauvaa kuvauksissa?

Me päätettiin jättää kuvaukset sinne 1-vuotiaaksi ja otettiin omassa "studiossa"  kuvia ja tilattiin niistä kiitoskortit ja sit lisäks kehitettiin kuvia jokaiselle itsestä juhlissa. Kaikista ei ihan ollut vauva sylissä otettu kuvaa, mutta jos oli niin sellainen.
 
No nyt on ristiäiset hoidettu :) Hyvin meni, vieraita oli ihan hyvin paikalla (30 ). Äitini pääsi laulaumaan kasteen jälkeen mikä kyllä kruunasi koko tapahtuman hyvin :)
Nimeksi tuli sitten Venla Emilia :)
 
Voi että mietittiin aivan samaa nimee kun teillä jojoba, Venla on aivan ihana nimi ja oma toinen nimi on Emilia ;) Mutta päädyttiin ihan toiseen kun itelle Venlasta tuli liian moni ihminen mieleen ja sukunimikin kun on tosi tavallinen niin haluttiin edes toinen nimi vähän harvinaisempi... Niinpä meidän neidistä tuli Iina , mutta ehkä seuraava on sitten Venla Emilia ;)
 
Venla on aivan ihana nimi! Mun miehen tyttö on Venla! :)
Meillä ristiäiset on 27.8. Onneks ei tarvi ite leipoa kun enon vaimo tekee kaikki kakut sun muut tarjottavat! On ammatikseen leipuri :) Vieraita meidän ristiäisiin ois tulossa n. 30. :)
 
Meillä nimijuhlat pojalle ensi sunnuntaina. Vuokrataan tila ja emäntä :)...pääsee helpommalla rahalla, kuin jos itse alkais kotona säätämään jotain...meillähän just ehittiin muuttaa uuteen kotiin ennen pojan syntymää, että ei ole oikein edustuskelpoinen koti kaikkine banaanimuuttolaatikoineen :)...
Nimi on ollut jo jonki aikaa, mutta sitä ei tiedä, kun minä ja mieheni. Edes esikoinen ei tiedä (on semmoinen lörpötti, että varmasti kertoisi eteenpäin)...Tahvoksi ollaan kutsuttu. Esikoista kutsuttiin Penaksi ennen nimijuhlia :)
 
Meillä on nimiäiset 13.8 ja nimi on vaan meillä tiedossa, kun on pakko olla mystinen. Ite ajattelin kakkuja leipoa ja anoppi on kans tarjoutunut auttelemaan, eli tiedossa oletettavasti enemmän tarjottavaa kuin on tarpeen.
Mitään ohjelmaa meillä ei ole, mutta en usko että kukaan sellaista odottaakaan. ja kolme kummia on tulossa.
 
Meillä vietettiin ristiäisiä tänään ja tytön nimeksi tuli Ellen Alexia ♥

Oli niin mahtava ilma, että pidettiin tilaisuus ulkona. Kaikin puolin mahtava päivä mahtavien ihmisten kanssa :)
Pakko laittaa kakusta kuva, kun se onnistui niin hyvin :D Yhdessä pakerrettiin se mun siskon ja veljen tyttöystävän kanssa.

 
Aivan ihana näköinen kakku Bamboolla :)

Meillä vietettiin nimiäisiä la 13.8 ja tytöstä tuli Tessa Olivia. Itse tein kaikki tarjottavat oman äitini avustuksella ja kyllä niissä olikin väkertäminen, kun vain keksit ja kuivakakun pystyi tekemään hieman ennakkoon. Edellinen ilta ja lauantaiaamu sitten väkerrettiin kakkua, voileipäkakkua ja piirakkaa. Mutta mukava päivä oli kuitenkin ja paljon kivoja muistoja jäi. Kummeina toimii minun paras ystäväni miehineen.
 
Meillä oli eilen ristiäiset ja kaikki meni hyvin! Pojasta tuli Veeti Antti Tapani :) <3
 


Emppu87 kirjoitti:
Voi että mietittiin aivan samaa nimee kun teillä jojoba, Venla on aivan ihana nimi ja oma toinen nimi on Emilia ;) Mutta päädyttiin ihan toiseen kun itelle Venlasta tuli liian moni ihminen mieleen ja sukunimikin kun on tosi tavallinen niin haluttiin edes toinen nimi vähän harvinaisempi... Niinpä meidän neidistä tuli Iina Elea, mutta ehkä seuraava on sitten Venla Emilia ;)


Elea on tosi nätti nimi, jotenkin soljuva ja naisellinen Meidän ristiäiset on kanssa takana, onneksi! Vieraita oli noin 40... pojan nimeksi tuli Luca Titus Kristian. Kolmas nimi tuli isän kolmannen nimen mukaan.
Tossa linkissä pitäis olla meidän kakun koriste. Siinä on meidän juhannus vauva meidän koirien kanssa <3
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1626854627237.2081899.1112686041#!/photo.php?fbid=2057120503615&set=a.1626854627237.2081899.1112686041&type=1&theater
 
Takaisin
Top