Rintojen stimulointi loppuraskauden aikana?

Rigsu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mitä tämä tarkoittaa? Neuvolantäti kehotti tekemään, ilmeisesti pointtina se, että maidontulo alkaisi kunnolla synnytyksen jälkeen... Mutta MISTÄ mahtaa olla kyse?

Neuvokaa tyhmää!
 
Enpä ole moista kuullut ja on kuitenkin jo yksi lapsi! Kyllä minulla nousi maito rintoihin synnytyksen jälkeen ihan ilman mitään vippaskonsteja!
 
ihmettelinkin ö,Ö kun googlettaessa löysin tekstejä joissa nimenomaan kehotettiin välttämään rintojen hypistelyä JOS maitoa alkaa tulla raskauden aikana.
 
Rintojen stimulointi kiihdyttää kehon oman oksitosiinin tuotantoa, mikä voi taas johtaa synnytyssupistuksiin. Esimerkiksi synnytyksessä voi käyttää, jos supistukset laantuvat... outoa että neuvolantäti ehdottaa tuollaista, jos ei ole mennyt yliaikaiseksi tai muuten pitäisi saada synnytys käynnistymään luonnollisin keinoin.
 
Mulle puhuttiin tuosta kun odotin esikoistani ja uskon että sun kohdalla on tarkoitettu samaa, elikkä tarkoittaa että hieroo/pyörittelee nännejä, jotta "ulkonesivat" ja vauvan on helpompi saada ote ja että itse sietää paremmin imettämistä.. En kyllä keksi mitään muuta syytä, koska ns. maidon pumppaaminen saattaa tosiaan nopeuttaa synnytyksen alkua.
 
hih... no sitten ei liene mitään hätää, kun nännit töröttää muutenkin

sitä enemmän kyllä ihmettelen, kun tämä täti ensimmäiseksi kysyi, onko nännit ulkonevat johon vastaus, että juu, puolisen senttiä niillä on pituutta ihan sellaisenaan.
 
Mulle ainakin neuvottiin että hangata nännejä suihkun yhteydessä jollain karkealla pesusienellä yms. Jotta nännit vähän jo karaistuis " kovaan käsittelyyn".
 
Takaisin
Top