Rintareppu vai kantoliina?

Satru

Sukkela juttelija
Ostin v. -00 Babybjörnin rintarepun ja poika tykkäs olla siinä tosi paljon. Ajattelin nyttenkin hankkia repun tai liinan, mutta kumpi olisi parempi? Olen vähän pudonnut kärryiltä mikä on hyvä ja mitä ei todellakaan kannata ostaa.
 
Mä hankin molemmat, niitä saa myös lainaksi ja vuokralle! Ei ole pakko ostaa. Myös kirppareilta löytyy edullisemmin hyväkuntoisia. Kannattaa kokeilla ja selvittää mikä itselle paras , vaihtoehtoja on monta. Mulla on manduka ja hankin trikoo kantoliinan.
 
Mulla oli esikolla molemmat eikä se viihtyny kummassakaan. Nyt tuli hankittua rintareppu, kun mies halusi sellasen, että vois sitten kantaa pikkuista. Saa nähdä viihtyykö tuon valtavan parran alla :)
 
Kantoreppu on rintareppua huomattavasti ergonomisempi kantajalle ja kannettavalle! Vaikka rintateppuja saakin muutamalla eurolla kirpparilta, niin kannatta kyllä investoida kunnolliseen kantovälineeseen ja kokeilemallahan varmaan jokaiselle löytyy mieluisin ja toimivin.
Kudottu kantoliina taas on tosi monikäyttöinen. Kanna kudotulla liinalla vieläkin meidän taaperoa tän mahanki kans kun sen saa sidottua niin monella tapaa. Opettelua toki vähä vaatii mut kannattaa kyllä! Niin paljo on kyllä kantovälineen kans liikkuminen helpompaa ku rattaiden kans, et jos pitäs toisesta luopua, niin liina jäis ja rattaat lähtis:wink

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Rintareppukin on oikeinkäytettynä ok, eli 20 min kerrallaan max pari kertaa päivässä. Kantoliinassa tai kantorepussa (esim manduca, ergo tms) vou vauva olla vaikka koko päivän ja siinä voi kantaa vielä 3-vuotistakin selässä. Sieni-ja marjametsällä yms todella käytännöllinen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toi manduca mua vähän houkuttelis :) Mä olen niin pudonnut kartalta kaikesta lastentarvikkeista, ei 14 vuotta sitten ollut juuri muuta kuin tuo rintareppu ja tais silloin liinoja olla..nyt kattelen huuli pyöreenä kaikkia tarvikkeita :)
 
Ja onhan nuita hyviä kantoreppuja muunkin merkkisiä kuin manduca:) esim. Tula ja ergo baby. Ergoja näkyy käytettyinä aika edullisestikki (<40€) kun taas manducan maine monesti nostaa sen hintaa käytettynäki ja niistä pyydetään monesti n. 80€...
Facessa on muutama hyvä ryhmä joista kannattaa katella käytettyjä kantovälineitä. Kudotut liinat varsinki vaan paranee läytössä kun pehmenevät:)

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, mä kattelin just käytettyjen hintoja ja aika tyyriitä ovat. Se oma löytyy varmaan parhaiten testaamalla, mutta jonkunlaisen kantovälineen haluan kuitenkin :)
 
Kannattaa liittyä facesa(jos siis on facessa:D) kantovälinekirppis-ryhmään. Siellä näytti olevan reppujaki paljo myynnissä.

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on molemmat, sain ne..kattoo sitten miten vauva viihtyy. Itse pelkään ehkä hieman kantoliinaa koska pelkään solmia sen väärin. haha
 
Miul ei tyttö tykänny yhtään rintarepusta. Huus ihan hirvittävästi siinä. Joten nyt en ees harkitse sellaista. Kuitenkin tulin hyvin toimeen ilmankin.
 
Se niin riippuu vauvasta. Mä meinaan kanssa kokeilla ennen kuin ostan.
Meillä kantoreppu oli kolmosella aivan ehdoton, kun ei hereillä viihtynyt pitkällään vaunuissa sekuntiakaan. Päästiin puistoon ja kaupoille yms, kun repussa viihtyi hyvin :) Unet oli niin lyhyitä pätkiä, että mihinkään ei olisi ilman reppua, pelkkien vaunujen kanssa lähteä.
Toivottavasti uusin tulokas viihtyisi vaunuissa hieman paremmin. Kuitenkin pitää paljon isompien kanssa ulkoilla, viedä kerhoon ja eskariin yms. Ja mä niin mielelläni tekisin ne reissut kävellen..
 
Onko kellään kokemusta Hotslings kantopusseista? Mulla on sellainen esikoisen vauva-ajoilta, sain sen siskoltani ja olen sitä mieltä että se on minulle liian pieni. En siis oppinut lasta siihen laittamaan niin, että tuntuisi mukavalta. Nyt ostin sitten kokoa L jotakuinkin samanmoisen ja edelleen tuntuu että voiko sen olla tarkoitus olla noin pieni? Miten siinä muka mitään taaperoa voisi edes kantaa? Mä en vissiin vaan tajua miten se kuuluu laittaa.... (vaikka ei kai siinä niin kamalan montaa vaihtoehtoa edes ole???) :grin
 
Mun käsittääkseni nuo kantopussit on tosi vaikee saaha sopimaan itelle just oikein. Renhasliinassa on paremmat säätöomisaisuudet mut sama kantoperiaate. Mulla on bb-ring sling ja oon kyllä tykänny siitä tosi paljo! Sen saa hyvin säädettyä just oikeelle korkeudelle ja kieeydelle ja on kiva ja nopee pikaliina! Esim just kauppareissuille ja autosta sisään siirryttäessä oli huippu sillon ku tuo poitsu ei vielä kävelly!

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Tosi tyhmä kysymys mut onks sellanen rintareppu vai kantoreppu millä voi kantaa rinnalla ja selässä muttei lonkalla? Kiitos ja anteeksi ;D
 
Kantorepulla voi kantaa myös selässä. Rintarepulla vain rintapuolella. Yleensä kantorepuilla voi kantaa myös lonkalla. Paljon on tullut markkinoille myös kantorepun ja rintarepun yhdistelmiä, joilla voisi rintarepun tyyliin kantaa myös kasvot menosuuntaan, mutta suositus on ettei lasta kannettaisi edessä kasvot menosuuntaan, jolloin lapsen paino ei jakaudu ergonomisesti kantajalle eikä kannettavalle eikä lapsi voi halutessaan turvautua kantajaan ja piiloutua informaatiotulvalta.

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
okei, no onkohan semmonen missä on toi kasvot menosuuntaan ni huono selässä ja rinnalla kasvot kantajaan päin käytettynä, vai tuleekohan sittenkin huono asento vauvalle? Sellanen nimittäin löytyy kaapista, mut en tietty halua käyttää jos on huono...
 
Niitä harvemmin voi selkään edes laittaa. Ne on vauvan lonkille huonoja, mutta jos noudattaa suositusta 20 min kerrallaan ja ei montaa kertaa päivässä, niin tuskin on haittaa.
Pidetäänhän vauvaa kaukalossakin tuntutolkulla päivittäin, vaikka suositus on puolituntia kerrallaan/tai pakolliset automatkat. Ja hengissä ovat, joskin motorisesti lapset ovat nykyään paljon köyhempiä, kuin ennen.
 
Jos on yhtään vanhempi niin todennäköisesti ei oo selässä kantoon soveltuva. Mun käsittääkseni näitä rinta- ja kantorepun yhdistelmiä on tullu markkinoille ihan viimesen vuoden aikana... ja ne on kyllä laatuunsa nähden tosi kalliitaki! Kantorepussa lapsen paino tulee mukavasti kantajalla lantiovyön varaan, jolloin ei rasita hartioita. Ja vauvallaki asento on ergonomisempi. Ergonimisella kantovälineellä voi lasta kantaa ilman aikarajoutuksia, kun taas nuissa rintarepuissa on nuita tarkempia suosituksia niinku Rosita kirjottiki. Mutta saataahan se rintareppuki tosiaan toimia hyvin jos tarve on lyhytaikainen.


Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top