Rintapumput

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei huhtimammat!

Oletteko pumppailleet maitoa? Mika pumppu teillä on käytössä? Millä keinoin saatte rinnan herumaan pumpulle?

Minulla oli ensin Ainun käsikäyttöinen rintapumppu, mutta se oli huono. Ensinnäkin sen käyttäjä ergonomisuus oli ala-arvoista! Pumppaus ei myöskään tuntunut mukavalle, koska pumppu venytti nänniä ikävästi. Tilasin sittemmin Aventin Isis - käsikäyttöisen rintapumpun ja se osoittautui huomattavasti paremmaksi. Avent Isista on kehuttu paljon ja liityn kyllä mieluusti kehujien seuraan. Avent on hellävaraisempi rinnalle ja sitä on mukavampi käyttää (eikä tarvitse välttämättä kahta kättä!)

Ongelmana minulla kuitenkin on, etten saa kovin isoja määriä kerralla pumpattua. Mietenkin, että mitenhän sitä määrää saisi lisättyä? 
 
Mulla on Aventin sähkökäyttönen pumppu ja on hyvä.
Mulla ei heru koskaan jos yritän syötön jälkeen tai muutaman tunninjälkeen pumpata (enimmillään 60 ml).
Jos on yli 5h ollu vauva syömättä rinnoista niin sitten vasta maitoa tulee, mutta sillonkin max .125-150ml.
Mä oon kuullut ettei jotkut ollenkaan heru pumpuille.
Ja mun vasen rinta ei tykkää pumpusta ollenkaan suurin määrä siitäkin on 40ml loput tulee oikeesta .
Jos haluu et tulee maitoa paremmin niin ottaa sen hierovan osan pois pumpusta, siis se mikä osuu rintaan. Mut se tekee tosi kipeetä jossai vaiheessa. Mut sillain oon saanut herumaan paaaaljon enemmän.
 
Mulla on Ainun sähkökäyttönen. Riittää ihan hyvin mun tarpeeseeni tällä hetkellä mut ei se mikään nänniystävällinen oo! Volumea kun säätää isommalle niin alkaa kiskoa kurjasti. Mulla ei yleensä tuu hirmu paljon maitoa pumppaamalla ellei oo jostain syystä rinnat oikein täydet, 20-30 ml saattaa vaan tulla vaikka olis lähellä ns. imetysaikaa. Ehkä en vaan malta odottaa että heruu kunnolla, tai en saa herumista hyvin käyntiin.
 
Mulla on ollut tuon herumisen kanssa koko ajan ongelmia, eli mulla ei roisku maitoa esim. toisesta rinnasta, kun imetän. Ostamani maidonkerääjä on jäänyt ihan ilman käyttöä. En myöskään tarvitse liivinsuojia. Imettäessä poika kuitenkin saa maitoa irti. "Ennätykseni" pumpulle herumiseen on 60 ml. En pidä tätä asiaa minkäänlaisena ongelmana (enää), sillä poika kasvanut alusta asti sekä äidinmaidolla, että korvikkeella hyvin.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! 
 
Oi, olispa ihanaa jos ei tartteis liivinsuojia eikä maito valuis solkenaan saunan tai suihkun jälkeen :D Uskon kyl et jos tilanne on vaisumpi herumisen kannalta ni tulee helposti huoli mut kuten Emmy`kin totesit niin jos lapsi on tyytyväinen ja kasvaa niin kaikki hyvin :) 

No, oon toki onnellinen et imetys onnistuu ja maitoa riittää. Itse en oo pumppaillut kun sillon aluksi et maitoa alkais tulemaan paremmin, ostin Aventin pumpun joka oli tosi hyvä mutta vähälle käytölle jäänyt. En viitsi pumpata ettei maidon tulo enää tästä vaan runsastu, vauva herutelkoon tarpeisiinsa! :)
 
Mulla on tasaantunut tuo maidon määrä, enää ei oo jättirinnat vaan alkaa jo hieman myötäillä painovoimaa (hahah) :D Alussa oli pakko tilata iso setti kestoliivinsuojia, oikein imukykyisiä ja kosteussuluilla ja nekin oli vaihdettava joka imetyksen yhteydessä. Maitoa oli ihan joka paikassa ja rinnat niin pinkeenä että, saunassaki valui kun Niagaran putoukset konsanaan. Nyt saatan koko päivän käyttää samoja kestosuojia ja en ole kyllä maidonkerääjiinkään taas useeseen päivään koskenut. Ainoa on yöt, kun pitkä imetysväli, niin silloin täyttyy tissit aika koviksi ja se kakkostissi vuotaa imettäessä kunnolla. Mut nyt tilanne on hyvä kun maitomäärä ei tuota tuskaa mutta riittää oikein hyvin. Vaikka eiköhän sieltä taas jossain vaiheessa tuu tiheän imun kausi, meillä sellainen oli n. 4 vk iässä.
 
Munkin tarvitsi alussa liivinsuojia vaihtaa koko ajan, nykyään en edes tarvitsisi niitä.
Maidonkerääjät on joka yö käytössä kun on se 3-6h väli imetyksessä että toinen tissi vuotaa ainoastaan sillon.
Ekan kerran vuosi rinnat ilman pitkää väliä oli kun olin viimeksi saunassa, ihmetteli et kylläpä alkoi hiki valumaan kunnes huomasin kun rinnoista valui maitoa vatsaa pitkin :D
Meilläkin vauva kasvaa korvikkeella ja äidinmaidolla, et eipä mulla muuten hirveen runsas maidon eritys ole..
 
Takaisin
Top