Rintapumppu

RiiSa

Silmät suurina ihmettelijä
Kenellä jo aikaisempaa kokemusta onko rintapumppu hyvä hankinta tai vai ei? Jos on tarpeellinen niin merkki suosituksia?
 
Mulle oli kyl tarpeellinen kun maitoa tuli enemmän kuin ois tarvinnu. Ja sit tuli rintatulehdus ni vieläkin tarpeellisemmalta tuntu :) suosituksia en osaa antaa, mulla oli joku ihan käsikäyttöinen perus pumppu. Tästä tulikin mieleen että täytyy se kaivaa jostain taas esiin :)
 
Mulla on ollut käytössä aventin sähkökäyttöinen pumppu. Hyvä oli. Toisaalta myös käsikäyttöinen toimi hyvin. Sekä avent että ainu-merkkinen. Ja oli tarpeelliinen varsinkin aluksi kun tuli liikaa maitoa!
 
Mä oon ostanut vasta maidonkerääjän, kun sitä neuvolassa suositeltiin. Rintapumpun ajattelin ostaa vasta kun vauva on syntynyt JOS tuntuu että sille on tarvetta. En viitti turhaan investoida ennenkuin tietää tulee näistä rinnoista maitoa vähän, paljon vai ei ollenkaan...
 
Olen kovasti itse miettinyt pumpun hankintaa ja kyllä taidan sen jo ennakkoon käydä ostamassa varalle, taitaa niitä ihan kohtuu hinnallakin löytyä hyviä pumppuja :)

Sitä en vielä tiedä olisiko se sitten sähkö vai käsi käyttöinen?
 
Käsikäyttöiselläkin tulee hyvin ja jos ei tarvitse jatkuvasti pumppailla niin riittää ihan hyvin. Mun mielestä sillä sai myös paremman "imun". Se aventin sähköpumppu on ihan törkeen kallis, yli satasen ainakin, en muista tarkalleen. Itellä se oli lainassa kaverilta.
Ehkä itse lähtisin käsikäyttöisellä liikkeelle ensin. Mä jouduin yöllä pumppaamaan kun lapsi ei aluksi herännyt riittävän usein tyhjentämään rintoja, siksi se sähköinen oli ihan kiva, puoliunessa nuokkui sohvalla ja pumppu hoiti homman :-)
 
Täällä oli käytössä Ainun käsikäyttöinen ja samaa käytän nyt, mikäli tarve tulee.
 
Itse ostin ensin käsitkäyttöisen, mutta en sillä saanut mitään irti. Sitten ostin sähköisen, ja jopas alkoikin toimimaan. Itsellä siis ei maidonkerääjiä tai liivinsuojia tarvittu, maitoa ei todellakaan tullut pisaraakaan liikaa (mutta toisaalta tuli riittävästi täysimetykseen), jolloin rintapumppua tarvittiin "ainoastaan" silloin, kun oli pidempään erossa pikkuisesta ja piti tyhjentää rintoja eroaikana heruneen maidon osalta. (ja ennen eroa pumppasin pakkaseen maitoja, joita hoitaja sitten syötti neidille ollessani itse muualla menossa).

Eli siis aika yksilöllistä tuo on, itse en isoja investointeja tekisi ennenkuin oma tilanne (ja rintojen maitoisuusaste) selviää.
 
Avent käsikäyttönen punppu oli meillä toimiva ratkaisu imetyksen lisäksi.
 
Käsikäyttöinen Ainu-pumppu oli mun pelastus, kun rintatulehdus iski päälle todella nopeasti, eikä suihkuttelut yms meinannut auttaa millään. Silloin olin tyytyväinen, kun oli etukäteen hankittuna tuo pumppu, halvimmat eivät taida paria kymppiä enempää kuitenkaan maksaa.
 
Itsellä oli Aventin käsikäyttöinen pumppu käytössä ja se oli kyllä hankkimisen arvoinen. Maitoa tuli ku meijeristä konsanaan, ni sai sit sujuvasti pumpattua maitoo varastoon ja tienattua itselle hieman omaa aikaa, kun mieskin pystyi esikoisen pullolla välillä ruokkimaan. :) Tykkäsin myös aventin säilytysastioista, joihin maidon sai suoraan pumpattua ja pakastaa. :)
 
Kannattaako rintapumppu etukäteen ostaa? Mietin vain, kun itselläni pitäisi parin kuukauden sisällä tulla lapsi, että kannattaako pumppu nyt hommata jo vai vauvan syntymän jälkeen.... Itselläni on pienet rinnat, mutta maitoa jo tulee rinnoista, vaikka olen raskaana :)
 
Olen sitä mieltä kun aiemmatkin kommentoijat, että ainakin sellainen käsikäyttöinen voi olla hyvä hankkia jo etukäteen, eivät ole hirveän kalliita. Sähkökäyttöisestä saa maksaa jo niin paljon, että sen hankinta kannattanee jättää todelliseen tarpeeseen. Itse aloin pumppaamaan melkein heti kotiuduttuani, sillä maitoa tuli todella paljon aluksi, etenkin yöt olisivat olleet tukalia (ja kivuliaita) ilman pumppua. Eli minulle jo valmiiksi hankitusta pumpusta oli kyllä hyötyä.
 
Takaisin
Top