Meillä oli ainakin rintapumppu ihan ehdoton, kun sektion jälkeen maito nousi hitaasti. Esikoinen sai lisämaitoa sitten niin pumpattuna äidinmaitoa kuin korvikettakin. :)
Olen käsittänyt, että rintapumppu on kyllä melko 'must have', mikäli äiti mielii ensimmäisten kuukausien aikana edes muutamaksi tunniksi eroon vauvasta. Voi pumpata sitten isälle ja vauvalle eväät ennen kuin lähtee.

Toki tuossa muutaman tunnin imetyksestä kohdilla tuntuu, että rinnat räjähtää.. :D Tai minulla ainakin moisia kokemuksia.
Ostin ensin halvimman jonkun Ainun pumpun, joka oli ihan kamala, eikä toiminut ollenkan.

Suosittelen Philipsin Avent Isis - pumppua - se toimi meillä. Mulla siis käytössä manuaalinen toki sähkökäyttöinen varmasti vielä kätevämpi (ja kalliimpi!).
Ja tokikaan kaikki vauvat eivät välttämättä pulloa huoli, niin sitten on rintapumppukin melko turha ostos. Toiset vauvat eivät myöskään 'jaksa' odottaa maidon herumista rinnasta, vaan alkavat 'rintaraivareille' jos ruokaa ei tule HETI (pullo sopii paremmin yleensä moisille vauvoille..)

Vain kokemus näyttää minkälainen vauva juuri teille tulee..
Sent from my iPhone using Vau Foorumi