Rintapumppu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirjarr
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirjarr

Jostain jotain jo tietävä
Elikkä rintapumpun käytöstä...Itellä olis vielä hankkimatta, ja apua kaipailtaisiin.

Onko sellaiselle tarvetta, mikä on teidän kokemus, joilla ennestään on lapsia?

Millainen sitä sitten kannattaisi hankkia?

Tähän voi laittaa oikeastaan kaikkea rintapumppuun ja sen käyttöön ja oheisjuttuihin liittyvästä :)

Mä olen myös miettinyt kannattaako sellaista hankkia etukäteen vai laittaako miehen sitten ostoksille synnytyksen jälkeen jos tarvetta on?

Mulla oli viimeks sähköinen rintapumppu neuvolasta lainassa. Sen perusteella voin kuvitella et en kuuna päivänä käsikäyttöstä hanki :D Oman aikansa se pumppaaminen vie, mut on se sillo iha kätevä jos vauva kelpuuttaa maidon sekä pullost et tissist :) saa sit iskä antaa välil pullosta äidinmaitoo :)

Meillä oli ainakin rintapumppu ihan ehdoton, kun sektion jälkeen maito nousi hitaasti. Esikoinen sai lisämaitoa sitten niin pumpattuna äidinmaitoa kuin korvikettakin. :)

Olen käsittänyt, että rintapumppu on kyllä melko 'must have', mikäli äiti mielii ensimmäisten kuukausien aikana edes muutamaksi tunniksi eroon vauvasta. Voi pumpata sitten isälle ja vauvalle eväät ennen kuin lähtee. ;) Toki tuossa muutaman tunnin imetyksestä kohdilla tuntuu, että rinnat räjähtää.. :D Tai minulla ainakin moisia kokemuksia.

Ostin ensin halvimman jonkun Ainun pumpun, joka oli ihan kamala, eikä toiminut ollenkan. :( Suosittelen Philipsin Avent Isis - pumppua - se toimi meillä. Mulla siis käytössä manuaalinen toki sähkökäyttöinen varmasti vielä kätevämpi (ja kalliimpi!).

Ja tokikaan kaikki vauvat eivät välttämättä pulloa huoli, niin sitten on rintapumppukin melko turha ostos. Toiset vauvat eivät myöskään 'jaksa' odottaa maidon herumista rinnasta, vaan alkavat 'rintaraivareille' jos ruokaa ei tule HETI (pullo sopii paremmin yleensä moisille vauvoille..) ;) Vain kokemus näyttää minkälainen vauva juuri teille tulee..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Muokattu viimeksi:
Ostin käytettynä sähköisen pumpun, kun juuri sitä tarpeellisuutta mietin. Kaveri vinkkasi, ettei manuaalista pumppua kannata hommata, kun on ilmeisen vaikea käyttää... enkä uutena "raaskinut" ostaa, kun ei sitä tässä vaiheessa tiedä, onko koko pumpulle käyttöä.

Tyytyväinen oon, kun on nyt kuitenkin hommattu ja edullisesti sai (:

Mäkin mietin että pitäiskö hommaa, mutta kun ei tiedä vielä yhtään miten maitoa lähtee tulemaan, vaikka sitä esimaitoa on pitkin raskautta vuotanutkin tisseistä. en tiedä, taitaa jäädä synnytyksen jälkeen miehen hankinnaksi, katson vaan jonkun suositellun pumpun valmiiksi ja mies saa lähteä sitten hakemaan jostain liikkeestä :p

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon kans ajatellut vain katsoa valmiiksi hyvän ja pistää sitten miehen tarvittaessa asioille.

Enää pitäisi tosiaan osata löytää se hyvä ja omia tarpeita vastaava. :D

Mä sain vinkkejä ja kokemuksia siskoilta ja muilta tutuilta, joiden perusteella ostin sitten Aventin käsikäyttöisen pumpun. Vähän käytettynä tuli hyvä edukas vastaan, niin ostin. Mun mielestä kyllä pumpun saa toisaalta aika nopeasti kaupasta hankittua sitten synnytyksen jälkeenkin, jos epäilee, tuleeko sille käyttöä.

Meillä laitoin juurikin miehen asialle, kun olin ennen synnytystä mennyt ostamaan sen surkean Ainun pumpun, jolle ei meikäläisen rinnat heruneet tippaakaan. :(

Suosittelen siis kaikkia Omenan esimerkillä: tutkimaan mikä pumppu on saanut hyviä arvosteluja, ennen kuin ostaa pumpun. ;)

Mulla oli esikoisen aikaan manuaalinen ja kyllä silläkin sai lypsettyä.. Ja oli iso apu rintatulehduksen hoidossa!
Nyt sain lainaan sähkökäyttöisen, kuulemma pitää melko kovaa ääntä, mutta muuten oikein hyvä!
Ainu Medela..
Maiden, sillä pumpulla saa hyvin stimuloitua maidontuotantoa, vauvan lisäksi :) meillä esikoinen ei oppinut kunnolla imemään rintaa ja sitten olikin tissit tukossa!

Muokattu viimeksi:
Mä ostin alesta (vanha paketti, muuten ei uuteen mitään eroa) kehutun Aventin manuaalisen pumpun! Uskalsin ostaa nyt kuitenkin, kun oli sen verran hyvä hinta uudesta ja on ollu kehuttu. Mä toivon, et sais vaikka pakkaseen pumpattua maitoa tms, kun mä haluan päästä taas urheilun makuun mahd. pian (kuntosalille). Niin sais sit isäkin annettua maitoa, jos vaan tuttipullosta kelpaa. Mut myöskin sen takia, jos maitoa on paljon tullakseen, niin saa pumpattua, ettei tuu rinnat kipeiks tai tulehdu. Uskaltaisin sanoa, et on käyttöä edes jonkin verran, jos vaan maitoa on tullakseen. Katsotaan :D

Mulla myös Aventin manuaalinen! Monesta suunnasta kuulin hyvää palautetta siitä!

Mulla myös aventin manuaalinen, jota testailin esikoisen kanssa. Ei toiminut ollenkaan. Ei meinannut maito herua ja jos jotain saikin pumpattua, saattoi kaikki valua pitkin käsiä kaikkialle muualle paitsi pulloon. Todella täysistä rinnoista pumppaaminen kyllä onnistui, mutta sellaisissa tilanteissa se maito olisi suihkunnut varmaan rintoihin ollenkaan koskemattakin sinne pulloon :D tosin tulin siihen tulokseen, että ehkä manuaalinen pumppu ei vain sovi itselle ja nyt onkin tarkoituksena hankkia sähkökäyttöinen.. :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

snuu :n kanssa ihan samat mietteet, tosin itse tein molempien lasten kanssa sen virheen että ostin manuaalisen; nyt vihdoin mennyt kaaliin :D
Se on niin aikaa vievää, rasittavaa puuhaa se pumppaaminen siis minulle oli että nyt aika kokeilla sähkökäyttöistä vaihtoehtoa :)

Hei: te joilla on sähkökäyttöinen pumppu! Minkä merkkinen teillä on ja paljonko maksoi? Aloin nyt miettimään pitäisikö sähkökäyttöinen kuitenkin hommata..? ;)

Takaisin