Rintakumista

Numte

Oman äänensä löytänyt
Meillä on ollut nyt syntymästä asti käytössä tuo rintakumi, kun nännini ovat niin tasaiset, eikä poika aluksi saanut siitä kunnon imuotetta. Se on on tähän asti ollut aina käytössä.
Tänään sitten eksyin tuonne imetystukilistan sivuille, joista sitten asiasta luin ja sain sieltä apua sen vieroittamiseen.
Nyt sitten tuossa kokeilin piruuttani, että miten syöttäminen onnistuu kokonaan ilman kumia. Olen siis tehnyt niin, että olen aloittanut kumin kanssa syötön ja sitten ottanut sen pois ja yrittänyt sitten ilman jatkaa syöttöä. Tähän asti tuo ei ole onnistunut, koska poika on tajunnut, että siitä kumista saa paremman otteen (sama kuin pullosta), joten suuttumushan siitä on tullut, kun ei enää saakaan kunnolla kiinni.
Nyt sitten tosiaan yritin alusta alkaen ilman kumia ja sehän onnistui, pienten alku kanskeuksien jälkeen. On kyllä aika voittaja olo, kun en heti antanut pojalle periksi kitinöitä ja laittanut taas rintakumia.
Onko täällä muita, jotka ovat tuon kumin kanssa aloittaneet? Oletteko jo aiemmin pääseet siitä eroon vai jatkatteko vielä?
 
Tosi hienoa Numte! Mä käytin aluksi välillä kun oli niin perkeleen kipeät nännit, mutta imettänyt ilman aina kun mahd. Eli vieroitusongelmaa ei ole... Tuntuu, että poikakaan ei erityisesti välittänyt kumista, ja että sen piti tehdä hirmuisesti hommia että sai sieltä jotain. No, todellisuuttahan en tiiä kun ei ole röntgenkatsetta. :D
 
Kiva kuulla Numte että vieroitus onnistui noin hienosti! Toivottavasti jatkossakin pystytte imettämään ilman kumia, helpottaa kuitenkin paljon kun ei tarvitse aina olla kumien lähellä vaan pääsee heti imettämään kun on tarvis! Kiitos kun kirjoitit tännekin, vaikka itse en ole kumia usein tarvinnutkaan niin tämä on varmasti hyvä tsemppi niille jotka asian kanssa painii :) Voisit ehkä laittaa linkin vielä sille sivulle josta vinkkejä löysit jos joku tätä kautta apua etsii?
 
Mä oon kans joutunu alusta asti käyttää rintakumia. Aika sähläämistä ja säätämistä ollu sen kanssa välillä, varsinkin öisin. Ois kiva jos jossain vaiheessa pystyis imettää ilman mut tiiä sit tuleeko onnistumaan.Mulla turpos rinnat ihan tajuttomiks kun maito nousi ja tuntu et nännitkin vaan hävis jonnekkin, mut nyt pahin turvotus on onneks ohi. tänään kokeilin et laitoin eka kumin ja otin sit pois välillä, kyl poika pysty hetken imee ilman mut sit tuli kiukku ja laitoin suosiolla takas. Ja rikkinäisistä ja kipeistä nänneistä on kärsitty, mut sitkeesti vaan imettäny kivusta huolimatta. Nyt onneks parempi.
 
Ei me täysin olla vielä kumista päästy eroon, mutta hiljalleen harjotellaan ilman sitä syömistä. Eikä tuon kumin käytössä kotona ole mitään ongelmaa, mutta ei se kovin mukava ole missään julkisella paikalla. Ja ei tosiaan tarvitsisi aina muistaa ottaa se mukaan, jotta lapsi saa syödäkseen.
Tässä linkkiä rintakumista niille muillekin, jotka sen kanssa painivat:
<http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=107&Itemid=101>
 
Takaisin
Top