Rinnat/nännit

zara

Jostain jotain jo tietävä
Onko kellään muulla vielä tullut rinnoista nestettä ulos? Mulla tuli eilen toisesta,ja tänään tuli toisesta oikeen kunnolla että paita oli tahmee ja märkä. Onko tuo neste maitoa vai mitä? [:D] 
 
En ole vielä huomannut mutta ymmärtääkseni ihan normaalia, kaikilla kai tulee ennemmin tai myöhemmin (ennen synnytystä siis). Maitoa kai se. [:)]
 
Yleensähän se maito on joo tahmaista... Mä taas huomasin aamulla noustessa et mun rinnat oli ihan epämuodostuneen näköset ja rinnan alunen oli ihan kohollaan ja turvonnu ja kova + niis kohissa ei edes ollut tuntoo... Aluks säikähdin mut ajattelin ettei se niin vaarallista ole ja nyt on laskenut taas normaaleiks....
 
Mun tissit elää kyllä niin omaa elämäänsä, välillä ei tunnu mitään kipua tai outoa tunnetta (-> paniikki) ja välillä kun vahingossa koskee nänneihin niin meinaa taju lähteä. Mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu? [:D]
 
Tuntuu kyllä että ovat todella kosketusarat ja että painaa sata kiloo [:D] Niin ne vaan muuttuu,verisuonetki tulee enemmän näkyville. Mulla on ollu sellanen ongelma, että nännit on ollu todella kuivat,raskauden alussa toisesta nännistä valu jopa verta kun oli niin kuivunu. Nännirasvat vaan kehiin!
 
Heips. Itellä ilmesty jo viikolla 5 arpia rintoihi ja nyt on meneillään vk 14 ja jäljet on kamalat. Nää pallukat tuntuu pienenevä ja suurenevan koko aja : D rintsikoidenkin sovittaminen liikkeissä on turhauttavaa kun ei tiedä mikä koko on hyvä. Ennen raskautta valitin miehelle että kyllä nää rinnat sais olla isommat, nyt mies valittaa että ne sais olla pienemmät jotta mahtuis käsiin sopivasti. Tuntuu että nännit kuivuu kohta pois kun rasvat ei tunnu tehoavan.
 
mulla on rinnat välillä niiiin kipeät! eilen koiran kanssa oltiin puistoilemassa niin pakko oli lähteä pois ku tuntui että nännit on aivan jäiset. ja niiiiiiin kipeät :/ ja tuntuu kans tosiaan että painaa ainaki 500kg noi maitokannut... huhhuh
 
Käykää ainun omilla nettisivuilla siellä on kuiviin nänneihin tarkoitettua rasvaa.. ja kaikkee muutakin kivaa.. 
 
Mulla ei vielä ole ollut vuotoa nänneistä, mutta kauhea kutina emoticon
Varsinkin nännipihan alueella ja välissä meinaa tulla hulluksi sen kutinan kanssa. Eikä rasvat ole auttaneet. Välissä tissit näyttää vähän epämuodostuneelta varsinkin alaosasta, mutta kait se siitä tasottuupi.
 
Muumi87: mulla ihan samat on oireet, ollut jo jonkin aikaan.. Ja nää kannut kasvaa kasvamistaan.. tuun hulluks.. mulla oli 80C mut nyt jo 85D .... Aikaisemmin jopa oon miettiny et olis kiva joskus laittaa silikonit mut nyt oon sitä mieltä et ne vois käydä pienentämässä siihin 85B mikä mulla oli ennen ekaa tenavaa.. Ne oli just sopivan kokoset
 
Muakin vaivaa rintojen hirveä kutina. Mistä mahtaa johtua? Ja todella arat on. Mukavaa, kun on edes kerran elämässä vähän isommat tissit. emoticon
 
Mulla kutisee ihan kuivuudesta. Kävin hakemassa bodyshopista kaakaovoita, oli muuten hyvä myös mahaan! Kutina loppui siihen. Aqualan oil ei sopinut mulle, tuli hirveästi näppyjä ja iho kuivui siitä huolimatta. No öljyä se onkin eikä kosteuttavaa. Toiv tuo kaakaovoi hoitaa sekä raskausarpieston (jos semmosta nyt on) ja kosteutuksen. Sitten kun vielä keksisi miten rasvaa selän kun mies on poissa!

Mulla on nänneissä jotain omituista kuivunutta tavaraa (sorry jos taas TMI), joten oletaan että jotain sieltä puskee. Muuten mieskin on huomauttanut että nännit on kasvaneet, en nyt muista mitä substantiivia niistä käytti, samoin suurentunut on koko muukin rinta. Onneks on vielä vanhoja rintaliivejä mitkä oli jääneet liian isoiksi, niin nythän niillä on käyttöä. Vähän on arat, mutta ei erityisen kipeät. Isot ja raskaat vaan! Ja kivan näköiset. :)
 
Mä oon käyttäny nänneihin ainun purelan 100 rasvaa, mut varsinki aina sen rasvauksen jälkeen alkaa taas vuotamaan. Viime yönä taas heräs siihen ku aluslakana rintojen alta märkä.
  Jeps,masua oon rasvannu,tai oikeestaan öljynny vauvaöljyllä,mut ei oo kyl paras vaihtoehto. Mulla on myös atooppinen iho ja ylävartalo täynnä punasia läiskiä ja rasvailen sitte ihan aqualan L-voiteella.
 
Mulla ainakin on tullut sellaista kirkasta/valkoista nestettä nänneistä aika ajoin. Rintsikoihin on jäänyt pienet jäljet ja muutaman kerran ylläkin olen huomannut valumajälkiä lakanoissa/yöpaidoissa. Eilen sitten saunassa vuotivat rinnat ihan kunnolla. Kylki oli ihan märkä (eikä se ollut hikeä vaikka sitä aluksi epäilinkin). emoticon  Sitten, kun puristi niin valui sellaista kirkasta nestettä ihan kunnolla. Tänäänkin, kun on puristanut rintoja niin vuotaa... Maidon tuotanto on siis alkanut. Koskahan liivinsuojat pitäisi ostaa vai tarviiko ne vasta sitten kun ihan kunnolla valuttaa maitoa?
 
itellä ollu kans tuo kutina kauhee ongelma, aluksi yritin kovasti rasvailla (pari kertaa päiväss) mut sit löin kuorintavoidetta kehiin ja heti sen jälkeen hyvä rasvaus, nii oon ny saanu olla ilman kutinaa jopa 3 päivää!!! ja olo on mahtava (ainakin nännien kohdalta).
 
Suosittelen bodyshopin mangovartalokuorintaa, ihanan tuoksuista ja jättää iholle öljyisen tunteen (tuntuu kivammalle kuin kuulostaa) sekä saman lafkan kaakaovoita. Kyllä loppui kutina vaikka pakkaset ei.
Nyt mullakin muuten lähteneet tissit käyntiin...
 
Mulla kanssa nänneissä sellasta ihme kuivunutta valkoista tavaraa.. Mistä lienee.. En muista et esikoisen kans olis tuollasia ollut..

Kutinaan mä oon käyttäny helosaania.. sitä ku oon käyttäny aina joka paikkaan jo ekassakin raskaudessa ja selvinny repeämiltä..

Paitti tällä kertaa kun en ajoissa alkanu käyttää niin niinpä kylkeen kerkes pikkasen tulee mut on kyl niin vähän ettei haittaa... Tynnyrit sen kun kasvaa ja tulee painavemmaks :/ kohta ne on oikeesti siel polvis norkoilemassa emoticon .... Vielä ei vuotamaan oo alkanu mut sitä odotellessa jännitellään poksahtaako nuo maito kannut ennen sitä vai eiemoticon
 
Täälläkin ekat maitopisarat havaittu. Olishan nuo ehtiny myöhemminkin bongaamaan, toivottavasti nyt ei kuitenkaan vielä tarviis liivinsuojuksia lähteä ostelemaan..

tini, rv 24+3
 
Takaisin
Top