Rinnat+ kylmyys

nuksutin87

Oman äänensä löytänyt
Halusin avata tälläsen keskustelun, kun olen viime aikoina kärsiny kauheista rintakivuista ulkona ollessani. Aina kun olen viileällä ilmalla ulkona ohuella takilla rintoihin alkaa sattua tosi kovaa. Nyt sitä kipua on alkanut ilmeneen ihan sisälläkin, en tiedä vetääkö täällä ikkunat vai mitä. Olenko ainut tän ongelman kanssa vai onko muitakin? Alkaa oleen aika naurettavaa kulkea pihalla kevyttoppatakki päällä vaikka toukokuu on jo puolessa :D
 


Kun ihmiselle tulee kylmä niin nännithän kovettuu ja rinnat menevät tiiviimpään kokoon ;) Kun rinnoissa on kasvukipua ja sitten ne supistelee tiukaksi, niin voisiko johtua siitä?
 
Niin no se kipu ei oo vain nänneissä vaan koko rintaa pistelee ja se kipu on enemmän siellä rintojen sisäpuolella. Niihin sattuu jopa kaupan kylmähyllyjen luona jos oon lähteny vähis vaatteis ostoksille :/
 
Mullaki on just tollasta kovaa pistelevää kivua rinnan sisällä, yleensä kylläkin vaan oikeassa tississä :D en oo huomannu et vaikuttaako kylmyys asiaan.. toivottavasti ei, en malta veinaan odottaa millon tulee yli 20c niin oon heti uimassa! :) sain "pienen" sokin tässä muutama pv sitten ku kuulin et vikal kolmanneksel ei sais uida! johan tässä on taas melki vuos odotettu et pääsis uimaan ja ekaa kertaa vois ehkä uida jopa ihan bikineissä ku ihmiset näkis et on paksuna niin ei tarvis miettiä vatsamakkaroita :Dja mites sitä sit voi vilvotella kesäkuumalla.. eka kertaa elämässä ois "kesäloma"in yleensä kesäsin on ollu 12h työpäiviä kauhee kiire enkä oo moneen vuoteen päässy mihinkään rannalle, terassille ym ennen syyskuuta :D  kysyin neuvolasta tosta kivusta, niin pyöritteli vaan silmiä.. ite mietin et oiskohan kasvukipuja, mulla on kasvanu jo ainakin kuppikoon ja tissit kutiaa silleen et öisin raavin niitä ja ne on täynnä ihon alasia verenpurkaumia aina aamusin :( ootan vaan millon ne repee kokonaan.. aika kauheen  näköset nytki, vaik noi onki melki sama asia ku mustelma ja lähtee muutamas päiväs pois jos ei raapis...
 
Täh? Ei saa uida? Mä oon nyt alkanu käymään uimassa, koska noita rintoja aristaa lenkil käydessä (enkä halua  pukea pakuja takkeja päälleni tai puskea villasukkia rintsikoihin) ja se vesi helpottaa olotilaa. Mut mikä siinä sitten on ettei viimeisel kolmanneksel saisi uida? Mä ainakin haluan viimeiseen asti pulikoida tuol uimahallis.. Mä unohdin viimeksi kysyä neuvolas tuosta tissikivusta ja nykyään myös nännejä alkaa yhtäkkiä kivistää. Ei oo kivaa kun nännit pamahtaa kivikoviksi ja se kipu on sietämätöntä :(
 
en mä uimahalleista tiedä.. en oo uimahalliskäyny tän kroppani kanssa sitte yläasteen :D mä oon uinu yleensä vaan meres, joskus järves.. mut järvivesi on yleensä tosi paskasta.. ehkä sen takia ei sais ? :O
 
En siis ole ainoa tämän kanssa :D Mutta näillä keleillä pakko kulkea talvikamppeissa. Meillä ei ainakaan jakseta kuunnella mun valitusta, et on kylmä, sattuu ja kutittaa :D
 
tääl ei oo enään ollu kipuja, kutinaa kyllä.. tääl on tosin ollu viimisen viikon verran jo melkien tai yliki hellelukemat joten kuuma on ollut :D
 
Veikkaan että tollanen suositus olla uimatta tulee siitä ettei tulis rintatulehdusta. Tosin en oo ite kuullu tota ettei raskauden aikana sais uida, mut oon kuullu et synnytyksen jälkeen ei sais, mut silloin varmaan myös sen takii ettei tuu mitään tulehduksii jos on tikkei yms.
Rintatulehdus ei oo kiva kaveri, et olkaa varovaisii jos ja kun meette uimaan :) Tosin en usko että kesäkuumalla tuliskaan kovin helposti, en oo ainakaan ikinä kuullu o.O Ja muutenki oon ymmärtäny et tulis helpommin vasta sitte kun maito alkaa nousee..
 
Oli ihan pakko käydä googlettaa ku jäi häiritsee et miks ei muka saa uida, mä ainakin haluun :DD
Löysin vaan että loppuraskaudesta jos on kohdunsuu jo vähän auki nii sitten ei suositella. Mutta jos on raskaus sujunu ihan normaalisti ja paikat on vielä hyvin kiinni nii ei pitäis olla mitään ongelmaa. Siin on vaan se infektioriski et jos lähtee läträä kun paikat alkanu jo pehmenee ym.
 
hmmn.. kai sitä uskaltaa sit uida viel ainakin vähän aikaa.. heinäkuus alkaaki sit jo viiminen kolmas, vai onks se vast ihan loppu ajasta..?
 


Mulle sanottiin, että jos tulee uimisest supistuksii tai kohdun suu on auki niin sit ei saa, muuten joo
 
mistäs sen sitte tietää et onko auki vai kiinni :D hmmnn.. ja kai supistukset sit ite huomaa ? mut eiks ne harjottele supistukset ollu ihan normaaleja? :)
 


Siis sitähän seurataan sisätutkimuksella ainakin... Ja kyllä siis jos uit ja heti supistaa niin sit ei kai pitäs uida :D
 
ok, no kai sen sit tunnistaa :D ekaa ku odotan eikä ikinä oo ollu supistuksia niin ei voi tietää vielä miltä se sit tuntuu :D
 
Ei minun rintoja oo paleltanu ollenkaan, mut nyt on tullu ihan järkyttävä kutina. Tuntuu, että verille saa raapia eikä siltikään helpota emoticon Onko muilla tälläistä ongelmaa tai mikä siihen sit auttais? En muistanu neuvolassa kysyy, kun se oli niin nopee käynti. Kohta on kuitenkin soitettava sinne jos tää ei helpota. Rasvaillu oon, mut ei nyt joka toinen tunti viittis olla lotraamassa rasvaa rintoihin, töissä varsinkaan...
 
Heippa!
Täällä kyllä sama meininki... aina kun tulen sisältä pihalle viileämpään niin tuntuu rinnoissa kuin syttyisivät tuleen!! :) se tuntuu hetken ihan hirveeltä... mulle on sanottu, että se on sitä kun maitorauhaset kehittyvät niin kylmä ilma ottaa kipeää! Tiedän, se ei tunnun kivalta ja kiva kävellä pihalla kädet rinnoissa kun yritän sitten käsillä lämmittää rintoja kun sattuu. Onneksi kuitenkin muuten rintakipu hävinnyt, oli alkuun  meinaan aikaslailla kosketus arat.
 
mul välillä pistää vielki tosi kovin, mut aikasemmin tuli joka pv, nyt joitain kertoja viikossa enään :) ja muuten ei oo onneks niin kipeetkään enään..paitsi nätti ja välillä tosiaan kutittaa täälki.. ja mun tissit on ihan kauheen väriset nyt jo! suonet niin pinnassa et pikkuhaava ku tulis niin mähän vuotaisin kuiviin :D
 
Takaisin
Top