Rinnat ja maito

Yennoriz

Oman äänensä löytänyt
Mulla on 19+2 ja eilen olin paidattomana sohvalla kun yhtäkkiä huomasin että toisesta nännistäni valui muutama tippa kirkasta nestettä! Onko tämä sitä esimaitoaJO? Onko muilla jo tullut tippoja näin aikaisessa vaiheessa? Illalla kun menin nukkumaan huomasin että tuli lisää kun peittokin oli vähän märkä...
 
Mulla tuli pari minitippaa joku päivä ja häkellyin täysin, viikkoja vasta 17+3! Ja tuntuu, että jotain pientä tulee joka päivä, iltaisin aina katselen, et nänninpäissä on jotain valkeahkoa kuivunut. Onpa vaikea selittää!
 
Mulla kans jotain vaaleeta kuivunut nänninpäähän, just tänään huomasin kun aattelin et on vaan kuivat nännit.. ??
 
Mulla tuli esikoisesta joskus puolenvälin jälkeen, huomasin kerran ku ihmettelin et miks mustan yöpaidan sisäpuolella on jotai vaaleeta (eikä se tasan ollu mitää miehistä tavaraa :wink ). Eli joo, sitä voi alkaa erittymään täs pikkuhiljaa itse kullakin. Täällä ei ole vielä näkynyt. Jos kovin tulee niin topattuun liiviin vaa liivinsuojaa. Ei oikee toppaamattomaan viiti laittaa ku äärirajat näkyy :p
 
Täällä myös tulee jo jotain rinnoista! Välillä on vaaleita läikkiä lakanoissa yön jälkeen siinä kohti, missä rinnat lepää. Ei ne oikein mitään muutakaan voi olla. Ja tuota vaaleaa karstaa on ollut jo useamman viikon, ei ihan joka päivä kuitenkaan. Rintsikat on pysyny vielä puhtaina, enkä vielä ole mitään nestemäistä eritettä omin silmin nähnyt. Sitä odotellessa. :)
 
Täällä maitoa tullut jo ennen tätä raskautta. Alkoi heti keskenmenneen raskauden alusta ja koko ajan tullut. Tosin olen edellisen lapsen imetyksen lopettanut viime tammikuussa, joten ei voi sanoa erityksen menneen täysin nollille missään vaiheessa. Milloin vain saanut puristettua muutaman maitotipan ja erityisesti esim saunan lämmössä heruu itsekseen.
 
Okei eli ihan normaalia ilmeisesti on, yllätyin vaan kun näin aikaisin jo tulee. Mutta kai ne rinnat vaan valmistautuu tulevaan!
 
Itse olen odotellut noita tippoja muttei ole näkynyt, vaikka olen arkoja nännejäni rutistellut ihan vain tippoja nähdäkseni :rolleyes: Mulla tuli murrosiässä välillä maitoa niin paljon (neitsytkin vielä ollessani) että piti kesken ala-asteen paita mennä vessaan vaihtamaan, ja siitä asti silloin tällöin tihkunut (onnekseni ei kuitenkaan samalla mitalla kun ala-asteaikoinani). Viime raskaudessa tipat lisääntyivät mielestäni viimeisellä kolmanneksella huomattavasti. Nyt kyllä oikeasti vähän jo jännittää että miksei multa mitään tule :D
 
Ai sitäkö se onkin? Mä vähän olenkin ihmetellyt mitä nänneistä oikein tulee kun rintsikat on alkaneet olemaan vähän töhryiset... Onko se ihan maitoa vai jotain muuta eritettä?
 
Jännä kun joillain maitorauhaset on toiminnassa jo ennen raskauksia. Periaatteessa kai sitä maitoa voi alkaa tulemaan koska tahansa jos vaan alkaa imettämään vaikkei ois oma lapsi kyseessä. Luonnon tapa ruokkia vauvvaa jos oma äiti vaikka jättäisi/kuolisi. Oon jopa lukenut miehestä joka vaan sitkeesti imetti vastasyntynyttä kun äiti menehtyi ja lopuksi sieltäkin tuli maitoa!!
 
Tänään 24+3 olin katsomassa telkkaria ja tajusin yhtäkkiä, että t-paita olikin märkä :O kaupasta siis hakemaan liivinsuojia, jos tämä alkoi jo nyt. En ainakaan töissä pysty olemaan, jos pitää liivien/paidan kastumista jännittää.
 
Mulla on esikoisen jälkeen tullu vähän välii maitoa rinnoista siis imetyksen jälkeen..Rinnoissa ärsyttävintä on tällä hetkellä rintojen kutina mikä on ihan jäätävää...Tekis mieli raapii ihan rikki.. :mad:
 
Se on ihan normaalia et rinnat alkaa erittämään. Mulla ainaki kutiaa nii perkeleesti nännit välillä ja sit rintsikois saattaa olla semmost kuivaa hitua (valkoista) ja nänneistä ku puristaa ni tulee kirkkaahkoa nestettä aina välillä... Tissit valmistautuu.
 
mulla ei kyl tuu maitoo mutta ku raapii kutinaa, niin hirvee jano tulee aina yhtäkkiä, sama ku imettäessä on aina tullu. tuntuu et kuolee janoon jos ei saa heti puol litraa vettä :D
 
Argh, mulla kastu paita läpi eilen molemmilta puolilta! Pienenpienet laikut vaan, mut mukavat tahrat jäi kuivuttuaankin, onneksi oli neuletakki lisäksi päällä niin sai vedettyä vähän eteen piilottamaan. Eihän tässä nyt sentäs liivinsuojia tarvitse vielä alkaa käyttämään! Voisi tietty vaikka vanulaput laittaa varmuuden vuoksi..
 
Takaisin
Top