Rinnat imetyksen päätyttyä

Esikko92

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joo, joo vähän pinnallista ja yksilöllistä varmaan. 😶‍🌫️ Mut kysyn silti, kun mietityttää. Eli miten teidän tisseille on käynyt imetyksen päätyttyä? Palasiko raskautta edeltäneeseen tilaan?
 
Mun tissit jäi eri kokoisiksi.. 🤭 kaiken aikaa toinen tissi heru nopeemmin ja jotenki paremmin ja sieltä tuli esim. Pumpatessa huomattavasti isompi määrä maitoa. Se jäi isommaksi ja huono tissi pienemmäksi 🙈 heti imetyksen jälkeen ne jäi roikkuviksi ja löysiksi läpysköiksi, mut tosi nopeesti palasi semmone pyöreys kuitenki. Vaikka vähän ehkä löysemmät ku enne.
 
Mulla on aina ollut semmoset suht pienet mutta terhakkaat tissit. Esikoisen imetyksen päätyttyä sain semmoset ketunnokkatissit vanhojen tilalle. Nyt vähän jännittää mimmoset kärpäslätkät saan kun tämän lokakuisen imetys päättyy :Grimacing Face:
 
Eivät mielestäni palautuneet tai tuntuivat jotenkin tyhjiltä ja alkoivat tuntua sellaisilta jo kun imetystä oli ehkä n. 6+kk takana. Toisaalta voi myös olla, että kun raskauden ja imetyksen aikana olivat sen verran muhkeat, niin vertasi siihen. Tai sitten ikäkin alkoi jo vaikuttaa. Mene ja tiedä. Eivät kuitenkaan imetyksen jälkeen roikkuneet tai olleet rumat tms. Mulla on aina olleet vähän erikokoiset ja vasemmasta oli helpompi imettää ja siitä herui paremmin maitoa, joten kokoeroon imetys ei vaikuttanut.
 
No jaa, minulla ei ole juuri koskaan ollut kummoistakaan tissejä ( krooninen alipaino) mutta raskauksien aikana vähän kasvoivat, mutta palasivat kokoon A lähes heti lasten syntyminen jälkeen.

Miestä ei kuitenkaan haittaa, olemme olleet kuitenkin yhdessä jo kauan, ( naimisissakin jo 11v)
 
No lussahtivat tietysti imetyksen päätyttyä. Ehkä siitä hiljalleen vähän pyöristyivät taas. Mutta jos haluan tissit ylöspäin niin kaarituelliset rintaliivit auttavat, ja kokokuppi saa olla, sillä pehmeä iho pullahtaa muuten ulos.

Onneksi vauvan synnyttyä tuoreen äidin elämän keskipiste muuttuu täysin, vauvan tarpeet tulevat ensin. Rintojen ulkonäkö alkaa tuntumaan vähemmän tärkeältä, ja varsinkin jos imettää niin tärkeämmäksi tulee rintojen toiminta ja hoito.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla aina ollut isot rinnat ja imetysaikana välillä rinnastettavissa koripalloihin (no ei nyt ihan 😂). Ovat pienentyneet imetyksen lopettamisen jälkeen lähtömittoihinsa, mutta toki kerta toisensa jälkeen myös vähän "tyhjempänä". Toki tässä iässä alkaa jo painovoimakin tekemään tehtävänsä. 😬
 
Onko täällä kellään kertoa kokemuksia imettämisestä silikoni-implanttien kanssa? Onnistuuko se? Ja millä tavalla rinnat muuttuivat raskauden aikana/jälkeen?
 
Muokattu viimeksi:
Mä päädyin ottamaan silarit, kun mun pienet rinnat vielä imetysten jälkeen muuttui sellasiksi löysiksi. Pian näkee sit miten näille käy :D On tarkoitus imettää jos se vaan onnistuu. Oon kyllä varautunut siihen, että pitää mahdollisesti uusia nämä, mutta se tulee tapahtumaan joskus 2 vuoden kuluttua. Nyt raskaana ei oo ollut mitään ihmeempää, rinnat ehkä yhden koon kasvaneet ja maitopisaroitakin tullut jo jonkun aikaa.
 
No alkuun lässähtivät patalapuiksi, mutta myöhemmin tuli taas muotoa. Koko on jotain ennen raskautta ja imetysajan väliltä. Ennen raskautta oli pienet, joten pidän enemmän nykyisistä.
 
Ihanan paljon tullut vastauksia tullut nopeasti. 😍 Ilmeisesti monille ei ollut liian pinnallinen aihe. Tissien lässähdystä sitten vaan odottelemaan.

Jos tarkoitit huomautuksesi keskipisteen muuttumisesta minulle nepeta cataria, niin vauva on jo syntynyt, kiitos vain. Saa kai sitä ulkonäköäkin miettiä, vaikka se ei olisi se tärkein. Varsinkin kun muuttunut ulkonäkö ja seksin väheneminen tekee olon epävarmaksi. 🫥
 
Mun rinnat palautuivat 4 kk:n imetyksen jälkeen kokonaan samanlaisiksi. Mutta nännit ei!! Nännit törröttää kovina koko ajan, ja ne näkyvät lähes kaikkien rintaliivien ja paitojen läpi. Inhottavaa. Neuvoja?
 
@Esikko92 , kannattaa varmaankin jutella avoimesti miehen kanssa tuosta vartalon muuttumisesta äitiyden myötä, mitkä ovat hänen odotuksensa ja toiveensa. Pääseehän sitä aika pitkälle jumppailemalla, tipauttamalla raskauskilot ja antamalla vartalolle aikaa toipua, järkevillä alusvaatevalinnoilla ja viime kädessä kauneuskirurgian avulla. Vanhemmaksi tulo muuttaa ihmistä ja parisuhdetta, hormonit vaikuttavat mieheenkin, testosteronitaso laskee, ja vaikuttaahan se seksuaalisuuteenkin. Ei kyse aina ole vain muuttuneesta kropasta.
 
Palautui jokseenkin samannäköisiksi, mutta ei yhtä kiinteät. Jouduin lopettaa imetyksen äkillisesti lääkkeillä rintojen tutkimusten takia. Silloin ajattelin, että kaikista tärkeintä, että vauvalla pysyy äiti terveenä. Ihan sama miltä rinnat näyttää tai mitä kukakin ajattelee. Rinnassani on arpi imetyksen hankaluuksista johtuen.
 
Imetin 2 vuotta, eka vuosi hyvinkin lapsentahtisesti, toisena vuonna reilusti määriä vähentäen. Koko palautui ennalleen jo imetyksen loppuvaiheessa, mutta rinnat jäi pehmeämmiksi/"löysemmiksi" eli ei niin kiinteät. On tässä parissa vuodessa vähän tapahtunut palautumista kiinteydessäkin, mutta kyllä eron vielä itse huomaa. Monet vanhat liivit sopii edelleen, vaihdoin niihin vähitellen takaisin imetyksen loppupuolella kun "päivämaidot" jäi pois, loputkin saattais sopia, jos sais tiputettua muutaman kilon. 😅 Itse stressasin asiaa jonkin verran, joten ihan hyvä lopputulos. 😊
 
Muistaakseni rinnat palautui ensimmäisen ja toisen välissä raskautta edeltävään tilaan. Paitsi kooltaan jäivät isommiksi, joskaan ei yhtä isoiksi kuin isoimmillaan oli. (Nyt siis imetän kuopusta ja ensimmäisen ja toisen ikäero on reilu 6 vuotta.)
 
Minulla ei palautunut normaaleiksi, kuppikoko isoni mutta jäi roikkuu. Kyllä hiukan harmittaa välillä. Mutta silti en tekisi mitään toisin.
 
En oikein ole varma, mitä imetys rinnoille lopulta teki. Kun painoakin jäi, rintaliivien ympärysmitta ja kuppikoko on isompi kuin ennen lapsia. Siitä on yli kuusi vuotta, kun esikoisen raskaudessa rinnat kävi turpoamaan. Nyt kun imetys loppu, niin en kyllä osaa sanoa onko lopulta mitään muutosta, kun isot ja roikkuvat ovat aina olleet.
 
Takaisin
Top