Rh negatiivinen veriryhmä

Avelin

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei. Onko muita jolla siis negatiivinen veriryhmä? Onko mitään tietoa miten vaikuttaa toiseen raskauteen jos lapsi taas olisi positiivinen? Sain siis esikoisesta ne vasta-aine pistokset eikä mitään komplikaatioita tullut kummallekaan joten en asiaa oikeastaan edes ajatellut, mutta nyt muistui mieleen että neuvola hoitaja silloin puhui että tällä on enemmän vaikutusta juuri seuraavissa raskauksissa. En siis tiedä mitä tämä tarkoittaa tai tarkoittaako mitään. Eli jos jollain on kokemusta tai tietoa asiasta niin kertokaa ihmeessä.

Mulla siis on negatiivinen sekä niin harvinainen veriryhmä että joudun muutenkin käymään luovuttamassa verta itseäni varten, esim juuri jos tarvitsisin lisääntyä synnytyksen jälkeen niin sairaalassa ei ole jos en ole sitä sinne käynyt luovuttamassa.
 
Täällä toinen! Sain neuvolasta läjän faktaa mutta siis tärkein juttu nyt ennen kuin saa sen pistoksen taas pidemmällä raskautta on, että jos alkaa minkäänlaista veristä vuotoa niin 72 tunnin sisään täytyy saada pistos. Muutoin voi sun ja mahdollisen rh pos. lapsen veret sekoittua ja seurata jopa keskenmeno. Ootko myös O-?
 
Ja oisko se silloin viikolla 10, kun otetaan verikokeet niin muistaakseni niissä selviää, onko lapsi rh- vai +.
 
Ja oisko se silloin viikolla 10, kun otetaan verikokeet niin muistaakseni niissä selviää, onko lapsi rh- vai +.
Ok kiitos tiedosta. Joo olen O- mutta ilmeisesti joku todella erityinen variaatio. Esikoinen ei onneksi tätä perinyt minulta ja toivottavasti ei seuraavakaan.
 
Täällä kans ja mulla myös sellanen joku erilainen muunnos siitä O-. Monta raskautta takana eikä onneks mitään oo koskaan ollut. Eikä kukaan lapsista oo mun verta perinyt. Ei kai siinä nykyisinkään oo muuta kuin se seuranta?
 
En ole tiennytkään, että tuosta O-:sta voi olla vielä joku muunnos :wideyed:
 
Tuun tähän kysymään, vaikka vähän sivuaakin.. voiko labran veriryhmätesti olla väärin? Mä oon äitini takia ja jonkun muinaisen testin mukaan ollut aina B-, mutta nyt hedelmöityshoitojen takia jouduin menemään veriryhmätestiin ja tulos oli B+. Nyt neuvolasta sain lähetteen uuteen verikokeeseen, vaikka tosta B+ tuloksesta on aikaa vain n. 2 viikkoa. Kysyin et miksiköhän mun taas täytyy ottaa se jos pari viikkoa sitten on juuri testattu niin neuvolahoitaja oli sitä mieltä että se pitää ”tarkistaa”, vaikken siis sanonut mitään tuosta aiemmasta B- epäilystä.
 
En ole tiennytkään, että tuosta O-:sta voi olla vielä joku muunnos :wideyed:
Mulla on siinä joku sellainen tekijä että vaikka mun veri periaattees käy kelle vaan ni ei esim raskaana oleville koska joku asia mitä en muista.
 
En ole tiennytkään, että tuosta O-:sta voi olla vielä joku muunnos :wideyed:
En nyt varmaksi sano, mutta veikkaisin että kyseessä voisi olla jokin (tai jotkin) harvinainen punasoluvasta-aine, joita siis voi olla tietääkseni myös muillakin, kuin O-ryhmäläisillä?
 
Meikäläinen on A- ja esikoinen onneksi samaa. Jouduin kyllä esikoisen kanssa käymään useampaan otteeseen vasta-ainetesteissä...olisko 3 kertaa? (Vielä kerran vain päivää ennen synnytyksen alkua!)

Oma veriryhmä siis ollut myös tiedossa alusta alkaen, mieheni veriryhmää taas ei tiedetä kun se viimeksi joskus armeija-aikana tarkistettiin. :rolleyes:
 
Takaisin
Top