Reseptinurkkaus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ihania ohjeita täällä :P pakastimesta onki jo herkut loppunu nii ois jo aika tehä lisää [:)]
onkohan näistä mikään pakastamista kestävää vai pitääkö heti herkutella? [8D]

[font="times new roman"]Herkkumuffinssit

[font="times new roman"]150 g margarinia
3 munaa
2 dl sokeria
1 tl vaniliinisokeria
4 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 dl maitoa
2-3 dl mustikoita tai vadelmia

Vaahdota margariini ja sokeri. Sekoita joukkoon munat yksitellen. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää joukkoon maidon kera. Lopuksi kääntele marjat sekaan! Paista 200 asteessa 20-25 min. Ohjeesta tulee n. 20 kpl.

On tosi hyviä ja voi pakastaa!

Mikäs siinä meni pieleen kun viimeksi tein pullataikinan kuivahiivaan niin ne ei kohonnut ja jäivät kumman koviksi? Oliko liian kuuma neste?
Kuten kysymyksestä huomaatte, ei ole mikään Leipuri-Hiiva täällä...

Täällä paistuu uunissa parhaillaan Siirin mansikkapalat! nam.
Toivottavasti onnistuvat :)

Mä kans eilen ostin värkit noihin Mansikkapaloihin.. :) Joku päivä ens viikolla vois kokeilla.. Tänään aattelin leipoa (ehkä jos jaksan :) omppupiirakkaa [:)]

Mansikkapalat oli kyllä muuten ihan sairaan hyviä, mut tää kokkikolmonen onnistu pilaamaan ne laittamalla ihan liikaa nompparelleja päälle.. tuli ehkä vähän turhan makeita ja rouskuvia :D

Hei, olisko kellään jotain hyvää omenapiirakan ohjetta?? Sain hyviä omenoita josta sais hyvän piirakan. Kyllähän noita ohjeita netistä löytää, mutta onko kellään ehdotuksia hyvästä ohjeesta? [:)]

Mä tein eilen omppupiirakan ohjeella jonka oon ottanu joskus netistä, tosin sitä piti vaan vähä itte soveltaa mutta tuli tosi hyvä piirakka!

Helppo Omenapiirakka

150g rasvaa
vajaa 2dl sokeria
1muna
3dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta

Vatkaa rasva ja sokeri vaahdoksi
Lisää muna
Sen jälkeen jauhot, johon on sekoitettu leivinjauhe
Lado omenaviipaleet ja päälle sokeri ja kaneli

Sovelsin tota niin, että laitoin vielä ihan lopuksi taikinaan lorauksen juoksevaa leivontamargariinia ja ihan pikkunen tilkka maitoa. Ois muuten tullu niin jankkia että ei ois kulhosta irronnu [:D] Taikina annos on aika pieni. Jos haluaa pellillisen niin mä ainaki tekisin ton kaksinkertasena...

200 ´c n. 20-25min

Täällä olis nyt jääkaapissa hyytymässä Mango-tuorejuustokakku. Kuhan tuon mango-hässäkän siihen vielä hyydytän ja illalla maistan niin katotaan kannattaako ohjetta täällä jakaa [:D]

Tää on niin kauhea ketju. Mä alotin tän päiväsen neuvolan jälkeen makeislakon, eikä tämmönen paranna tilannetta ollenkaa :D

Huh hui, tämä mango-tuorejuusto kakku on aivan IHANAA [:D] Pitää vissiin laittaa lukko jääkaapin oveen muuten vetasen sen yksinäni naamariin [:D]

Pohja:
2/3 pakettia digestive keksejä
100g voita

Murskaa keksit pieniksi. Lisää sula rasva. Voipaperoi irtopohjavuoka.
Painele keksimassa tasaisesti vuoan pohjalle. Jääkaappiin täytteen teon ajaksi.

Tuorejuustokerros:
2dl kuohukermaa
200g maustamatonta tuorejuustoa
1dl sokeria
2tl vaniljasokeria
6 liivatelehteä

Vatkaa kerma vaahdoksi. Sekoita sokeri, vaniljasokeri ja tuorejuusto keskenään
ja lisää kermavaahto niiden sekaan. Liota liivatteita viitisen minuuttia kylmässä vedessä, että pehmenevät.
Lisää liotetut liivatteet pieneen tippaan (1-2rkl) kuumaa vettä, anna jäähtyä ja sekoita tuorejuusto-kermaseokseen.
Kaada seos vuokaan digestivepohjan päälle. Laita jähmettymään jääkaappiin, 4 tuntia-yön yli.

Mango kerros:
3prk mangososetta (Piltti)
3rkl sokeria
4 liivatelehteä

Sekoita mangosose ja sokeri. Liota liivatteita viitisen minuuttia kylmässä vesessä, että pehmenevät.
Lisää liotetut liivatteet pieneen tippaan (1-2rkl) kuumaa vettä ja sekoita mangosokeriseokseen.
Kaada seos tasaisesti päällimäiseksi kakkuun. Laita jääkaappiin pariksi tunniksi hyytymään.

Ristiäisiin ihan mainio kakku. Raikkaan makuinen eikä liian makea. Tai no tarviiko se ny mikään juhla olla.. meneehän tämä näin torstainki kunniaksi [:D]

Kiitos Melela, taidan huomenna kokeilla omenapiirakkaa.

Hei onkos jotain vinkkejä mitä karviaisista vois tehdä?
Ja kun nyt aloin kyseleen niin onko ehdotuksia hyvistä ruokaresepteistä? Mulle tulee ulkomaalaisia vieraita ens viikolla, ja pitäisi heille jotain ruokaa loihtia. Eli siis sianlihaa ei sais tässä ruoassa olla.

Hoo, sianlihan voit aina korvata naudan tai lampaan/karitsanlihalla. Poronkaristys voisi olla aika kiva vieraita varten ainakin erilaista, riippuen tietenkin taytyyko lihan olla Halal?

Ei tarvi olla halal, eivät niin tarkkoja ole. Mun onnekseni!
Ajattelin jotain kana ruokaa mutta en keksi mitä siitä tekisin. Mutta tuo poronkäristyt voiskin olla ihan hyvä idea! kiitos vinkistä Tuplin.

Ja sitten, ajattelin niin että leipoisin tänään omenapiirakkaa, mutta neuvolan täti meni ja pilas mun herkuttelu ajatukset sillä että komensi katsomaan syömisiä ja jättään ylimääräset pois, on painoo kuulemma tullu niin paljon. Täytyy varmaan unohtaa se piirakka ja syödä omenat omenina [:'(][:(]

Takaisin