Reissu kohteita Suomessa ?

Lakritsi

Näppärä viestien naputtelija
Elikkäs , kertokaa hyviä reissu kohteita Suomessa näin kesälle :) ulkomaan reissut jätetään raskauden takia väliin ,eli kotimaa matkailua tiedossa kesälomalla :)
 
Onko teillä minkälaisia toiveita liittyen esim tekemiseen ? Esim. Tykkäättekö kierrellä erilaisia nähtävyyksiä tai museoita, Haluatteko rentoutua kunnolla esim. Kylpylässä tms tai kiinnostaako kulttuuri kesäteatterin/ teatterin parissa? :) Meitä kun ihmisiä on niin monenlaisia ja jokaisella on omanlaiset mielenkiinnon kohteet. MUTTA siis kesällähän täällä Suomessa on monia kaupunkeja missä kannattaa käydä.

Mulle itselle tuli ensimmäisenä mieleen Turku, kun on kaunis kesäkaupunki ja nähtävää ois ainakin Turun linna ja onhan Turun tori myös tunnettu laajasta valikoimasta. Plus aurajoki ja meri luovat ihanat maisemat.

Toinen olis Porvoo, missä mä haluaisin ehdottomasti käydä. Monet tutut on sanoneet, että on aivan ihana kaupunki. Mitään muuta mä en Porvoosta tiedäkään. :wink

No sitten Nokia ja Nokian eden on ainakin yksi mun lemppareista kans. Mä kun siis itse oon kylpyläihmisiä, niin mikäs sen parempi rentoumiskeino. :)

No sitten on tää mun kotikaupunki Jyväskylä, joka on kesällä myös kaunis kaupunki. Täällä on mukavia puistoja, joissa voi nauttia piknikistä lämpimänä kesäpäivänä ja Tottakai uimarantojakin monta. Satama on näin kesäisin kiva ajanvietto paikka ja sieltä pääsee myös sisävesiristeilylle.

Plus oishan varmasti monia muitakin kaupunkeja täällä Suomessa. :wink
 
Anteeksi, mutta alkoi hymyillyttämään Nokia hyvänä reissukohteena. :D Ehkä kylpylä joo, mutta itse kaupungissa ei ole yhtään mitään.. Mieluummin sitten suuntaa vaikka Tampereelle nähtävyyksien pariin. :)
 
Kaikki kelpaa !Turkua ollaan mietitty , Porvoo meillä joka kesäinen kohde :wink ihana !
Jyväskylässä oltiin pari vuotta sit.. Punkaharjun leirintäalue oli kanssa kiva ! Ja Helsingissä vietettiin yksi kesä reissu.

Kaikkea saa siis ehdottaa ,oli se kylpylä tai mökki kohde. Kaupunki tai Syrjä , kuhan on hyvä kokemus ollut
 
Anteeksi, mutta alkoi hymyillyttämään Nokia hyvänä reissukohteena. :D Ehkä kylpylä joo, mutta itse kaupungissa ei ole yhtään mitään.. Mieluummin sitten suuntaa vaikka Tampereelle nähtävyyksien pariin. :)


Lähinnä tarkoitin tuota Nokiaa vain tuon Edenin takia.:wink Me ainakin viihdyttiin miehen kanssa hyvinkin kaksi yötä siellä, kun syötiin hyvin, oltiin kylpylässä ja käytiin ulkoilemassa hotellin lähimaastossa. Ja taisi siellä Nokialla olla joku olut panimo(?), jossa mies kävi. :joyful: Tosin raskaana olevalle ei tuota panimoa voi suositella ( vai oliko joku kauppa vaan). :grin Juuri siksi kysyinkin, että mitä ois tarkoitus tehdä sillä, jos haluaa justiinsa kierrellä ja nähdä eri paikkoja ( esim. juuri nähtävyyksiä),niin ehkäpä tuo Nokia ei ole se paras valinta siihen, vaikka onhan siinä Tampere lähellä. Mä kun en itse henk.kohtaisesti tykkää kierrellä esim. museoita, joten siksi toi Nokia oli mun mieleen. :happy: Ja ehdottomasti mennään joskus toistekkin, kunhan tuo meidän neiti tuosta vähän kasvaa. :)
 
Lappi tai Itä-Suomi, jos tykkää luonnosta :) (toki muualtakin löytyy)..Jos Lappiin menee, pääsee kivasti myös Norjaan ja Ruotsiin :) ja sopii myös raskaana oleville, ei sen tarvitse olla patikointia :wink

Riippuen tietysti missäpäin suomea asut ja mistä pidät. Keski-& Länsi-Suomessa ei ole MINUN mielestäni mitään "erikoista" (ehkä liian tuttua seutua minulle, joten en osaa arvostaa) Jos ei ole pk-seudulta, on täällä pk-seudulla toki nähtävää/tekemistä.

Itse kun olen asunut lähes joka puolella Suomea..mutta nämä minun mielipiteitä näin metsänhenkisenä ihmisenä. Tietysti tuo Turkukin on kaunis paikka :)

Itse tykkäsin raskaana ollessa mennä luonnossa, vaikka vähän ehkä uuvuttikin välillä :D
 
Lappia suosin itse myös! Esikoista odottaessa käytiin kiertään pieni karhunkierros ja muutenkin kuljettua ympäri Lappia telttailen, paras lomareissu ikinä! Ei aikatauluja tai mitään, ajeltiin ja pysähdyttiin ku näytti kivalle ja etittiin yöpaikka :happy:

Koli myös kiehtoo jonne olisi kiva päästä joskus kiertelemään.

Nämä nyt toki tällasia luonnon läheisiä mutta eihän niissä niin koko ajan tarvi välttämättä mennä ja kiertää. :happy:
 
Kiva kuulla vinkkejä ! :)

Varattiin ensi viikolle reissu Lappeenrantaan. Meille vieras reissukohde, mutta suht lyhyet auto matkat istua tän masun kanssa. Ja lomaa se taitaa olla kun lähtee minne vain.

Lappeenrannassa kaksi päivää ollaan , ajateltiin rentoutua ,kierrellä keskustaa , käydä katsomassa hiekkaveistokset ja kelien salliessa mennä melomaan ja rannalle makoilemaan. Museot ei tällä kertaa innosta ,mutta kylpylä voisi olla kiva :)

Rv 18+ 1
 
Päätittekin jo reissukohteen, mutta kirjoittelen vielä jos joku muukin on reissuideoita vailla! Me päätettiin, että lähdetään tänä vuonna Kolille. Olen siellä lapsena joskus käynyt ja pidin paikasta hurjasti, joten mielelläni lähden sinne uudestaan, eikä pieni patikointi haittaa kun viikkoja silloin 16-17 kieppeillä. Koirat lähtee myös mukaan ja siellä päin on myös eräs maatila jossa pääsin juottamaan lehmiä, ratsastamaan yms. Siellä oli myös B&B majoitusta. Se voisi olla käymisen arvoinen, jos vielä on olemassa. :)
 
Me käytiin viime kesänä Lappeenrannassa ja tehtiin siellä sellainen sisävesiristeily. Kauniit maisemat ja laivassa sai halutessaan ottaa sapuskatkin.
Niin ja itse olen kiinnostunut menemään Seinäjoen asuntomessuille sitten lomalla. (Se nyt on kyllä siis täysin eri suunnassa kuin Lappeenranta ☺)
 
Ja kaikki vinkit jatkossakin on tervetulleita!! :wink kyllähän tässä on elämä aikaa kierrellä jos kivoja paikkoja löytyy :)

Tänään oltiin Heurekassa isännän kanssa leikkimässä ja ikean kautta kotiin :wink
 
Kiva kuulla vinkkejä ! :)

Varattiin ensi viikolle reissu Lappeenrantaan. Meille vieras reissukohde, mutta suht lyhyet auto matkat istua tän masun kanssa. Ja lomaa se taitaa olla kun lähtee minne vain.

Lappeenrannassa kaksi päivää ollaan , ajateltiin rentoutua ,kierrellä keskustaa , käydä katsomassa hiekkaveistokset ja kelien salliessa mennä melomaan ja rannalle makoilemaan. Museot ei tällä kertaa innosta ,mutta kylpylä voisi olla kiva :)

Rv 18+ 1


Kiva, että löysitte hyvän matkakohteen teille. Ja olen kyllä kanssasi samaa mieltä siitä, että lomaahan se on lähti minne vain. Siispä oikein ihanaa reissua teille! :)
 
Lappeenranta on ihana kesäkaupunki, kannattaa ehdottomasti suunnata satamaan ja käydä linnoituksessa, kanavaristeily kiva kokemus myöskin ja satamasta atomi tai vedy lihis ;-) Keskustasta löytyy ihana konditoria kahvila Aleksanteri, jossa suussasulavia leivonnaisia ja herkkuja. Suosittelen käymään:wink Mukavaa kesälomareissua!!
 
Me käytiin tänä kesänä yks kesäreissu Ikaalisissa titi-nallen talossa, joka oli tosi kiva paikka kolmevuotiaalle. Siitä jatkettiin vielä Tuuriin, käytiin ostoksilla ja yövyttiin kivassa rauhallisessa mökkikylässä, jossa oli rantasaunaa, kalastusta ja eläimiä (heppoja, lampaita, kanoja), joita ruokimme. Tää kohde valikoitui rippujuhlien sijainnin mukaan, mut oikein kiva reissu :)
 
No kuulostaa kyllä lapsenkin kannalta kivalta reissulta! :)

Herra Hakkaraisen talo kanssa kiva leikki paikka , missä hieman jännitystäkin löytyy , jos kolme vuotiasta ajattelee :) taisi maksaa 5€ eli ei hinnalla pilattu :)
 
Takaisin
Top