Ravinto- ja ruoka-asiat

Kylläpä kaipasin salaattiin salaattijuustoa :( Ja tykkäisin punasipuliakin laittaa, mutta muut ei tykkää, joten sitä sitten palastelin erikseen. Se salaattijuusto olis niin ihanan suolaistakin :P

Aijai Kaari, kuulostaa hyvälle! Niin saako sitä salaattijuustoa syödä? Mä tykkään itse ihan hirveästi mutta en ole uskaltanut, vaikka valmistajien (Valio ja Arla) sivuilla vakuutettiin niiden olevan turvallisia odottajille. Onko joku kysynyt neuvolasta?

Mä kysyin neuvolasta ja vastasi, että hän itse kyllä uskaltaisi syödä juuri avatusta esim. Arlan purkista. Painotti kyllä tota "hän itse" kohtaa lauseesta, että ei kuitenkaan mitenkään suositellu.

Virallisesti ei saa, mutta esim valion sanavalinnoista voi kyllä päätellä riskin olevan todella todella pieni. Eli jokainen tekee oman päätöksensä, itse en uskalla sitä miniminiriskiäkään ottaa.

Mä en oo syönyt, pelaan varman päälle. Ei oo 9kk pitkä aika. (Tai on se, mutta kestän kyllä :D)

Joo, kyllä ajattelin välttää noita tuorejuustoja, kun muutenkin on kohtalonhetket tämän lapsiasian kanssa. Kun tuolla joskus oli puhettakin, on eroa, syökö esim. salmiakkia paljon vai vähän, sillä on merkitystä, mutta listerian saamiseen riittää se yksi suupala, jos huono tuuri käy :( Kyllää Creme Bonjouria kertaalleen osti ja söinkin, mutta sen jälkeen en ole syönyt muuta kuin tavallisia höylättäviä juustoja.

Mulla on tänään ollut hirveä pinaattikeiton ja maksalaatikon himo!
Voisiko olla että keho kaipaa rautaa, ainenkin voisi näin päätellä. :wink

Mistä tulikin mieleeni, miten on maksalaatikon laita?
Maksaruokiahan ei suositella raskaana oleville. (Maksamakkaraa vain jonkun verran) Mutta moni puhuu että kaupan maksalaatikossa olisi kovin vähän itse maksaa jne. että vähän voisi hyvin syödä jne. Mutta uskaltaisikohan sitä. :grin

Miitu, mä käsitin, että maksalaatikkoa ei saa syödä edes pientä määrää. Maksamakkaraa sai syödä vähän mutta laatikkoa ei ollenkaan. Sitä en kyllä tiedä miksi ja harmittelin sitä itsekkin.

Miitu, mä käsitin, että maksalaatikkoa ei saa syödä edes pientä määrää. Maksamakkaraa sai syödä vähän mutta laatikkoa ei ollenkaan. Sitä en kyllä tiedä miksi ja harmittelin sitä itsekkin.

Miks mulla kävis just tekee mieli maksalaatikkoa. :DD

Niin se aina menee, että tekee mieli sitä mikä on kielletty :joyful: Mun tekis ihan kamalasti mieli heittää kaikki ohjeet romukoppaan ja elää lakritsilla ja salmiakilla :grin Yritän kovasti käyttäytyä ja pitäytyä muutamassa silloin tällöin, mutta tiukkaa tekee.

sanmarie, Siis näin mäkin oon käsittänyt ja esikoisen odotusaikana kiltisti ootin 9kk. Mut tää himo on aivan kamala! Ja sit monille on kuulemma th sanonut että kaupan valmis maksalaatikoissa on niin vähän itse maksaa (vähempi ku makkarassa?) että voisi vähän syödä... mutta mene ja tiedä. Argh! Kaikki kielletty on pahinta, mitä ei saa ees himpun verran. :grin

No kyllä, jos mun rupeis ihan mahdottomasti tekee mieli maksalaatikkoa ni uskaltaisin kyllä syödä. Toistaseks ei ole tullut suuren suurta himoa vaikka välillä tehnyt mieli. Lakuakin olen muutaman maistellut mutta onneks salmiakki ei ole suursuosikkini :grin Mut pingviinin laku jätski kyllä kelpaa kesällä, kun menitte unohtuneen suosikkini mainitsemaan :hilarious:
Täällä rupes tekee mieli tuoreita aamiaissämpylöitä ja niitä oli sit leivottava.

Nyt on pakko hehkuttaa, äiti ja isä kävi tänään kylässä ja laittoivat mulle perunamuussia ja paistettua kuhaa. Oli kyllä NIIN hyvää! Kohta on varmaan käytävä jääkaapilla santsaamassa ;)

Tää on vaan niin hullua, kun neljä vuotta sitten sai täysiään syödä pastöroituja isojen firmojen fetoja. Jotenkin tuntuu hirmu vaikeelta napsauttaa aivot uusien suositusten mukaseksi. :D

No niinpä, joskus tuntuu, ettei mitään saa enää syödä :D Ainakaan niistä ruuista, mitkä maistuis milloinkin :/ Olo vaihtelee päivittäin ja ne maistuvat ruoatkin tuntuu vaihtuvan jatkuvasti, se mikä on tänään ok, ei tunnu seuraavana päivänä sitten enää maistuvan.

Tuo on totta! Ja sit kun pari viikkoa vedät pikkutomaatteja ja rypäleitä ällöoloon, niin kyllähän ne alkaa korvista jo tulla ulos. :D

No tuo just, huomasin tänään, että kun olen tässä muutaman viikon syönyt töissä päivällä tomaattipäällysteiset voileivät jogurtin kanssa, alkaa jo tökkiä sekin :( Normaalisti en syö kotona aamupalaa, ja töissä olen hakenut aamupalaksi leivän/sämpylän, ja pärjään sillä normioloissa koko työpäivän, niin nyt kun tuntuu, että 2-3 tunnin välein pitää jotain syödä, niin alkaa olla vaikeuksia keksiä työpäiviksi jotakin evästä.

Mulla on tullut himo verigreippeihin ja appelsiineihin :D

Takaisin