Rauskausoireita vai mielikuvitusta? Apuja

Tiusku

Oman äänensä löytänyt
Heippa,

Eli osaisiko joku viisaampi sanoa kuinka nopeasti oviksen jälkeen voi alkaa tulla raskausoireita?
Laskeskelin äsken, että minulla oli  noin 1,5 vk sitten ovis, ja tänään on alkanut sellainen melkein menkkakipujen tapainen jomotus alavatsassa sekä äsken, kun kävelin, niin tisseihin sattui.. Voiko olla jo raskausoireita, ettei vain mielikuvituksen tuotetta, kun lapsi olisi erittäin toivottu??
Kamala odottaminen, kun vasta aikasintaan viikon päästä viittii tehdä testin, ettei näytä negaa sen takia, että tein liian aikasin..

Nyt alkoi kamala oksetusolo ja lämmöt nousi hieman yli 37 asteeseen....
Uskaltaisko jo tehä testin??
 
Moikka,

mulla ainakin tuli oireet tosi aikasin. Oltiin kans toivottu vauvaa jo kauan ja välillä olin kyllä kuvitellukin oireet mut sit kun se oikeesti oli sitä niin jotenkin vaan tiesin sen. Noin viikko ovulaatiosta kuulostelin nukkumaan käydessä just alavatsan jomotusta ja muita tuntemuksia ja seuraavan päivän iltana tein testin plussalla :) Eli plussasin jo tosi pian ovulaation jälkeen! Tiedän siis mitä käyt läpi, jännitys on varmaan hurja :) Tee testi ja jos ei menkkoja kuulu ni uus testi perään. Toivottavasti oireet on just mitä pitääkin ja plussa tulee :)
 
Kiitos paljon vastauksesta :) Josko sitä uskaltaisi pikkuhiljaa apteekkiin testiä ostaan, mutta pettyisin niin paljon negasta, että josko malttaisin odottaa ensi viikkoon!
Jännitys on ihan sietämätön!
 
Jep.. Jotenkin vaan "hassu" olo, kun on ollut ennenkin tämmösiä oireita, mutta silti tullu nega ja menkat perässä :/ Vaikkei edes yrittämällä yritetä lasta, niin silti se nega aina kirpasee :(
 
Pohdin samaa asiaa vielä alkuviikosta. Olin tuntenut kainenlaisia oireita: n. viikon jälkeen todella kova kipu alavatsassa, kuin menkkakipua, mutta meni päivässä ohi. Parin viikon ajan vessassa piti käydä todella usein, suu oli kuiva ja öisinkin piti hörppiä vettä välillä, yms. Negatiivinen testi olikin todella iso pettymys. Nyt sitten lopulta alkoivat menkat, ja todella kovin kivuin...
 
Moi!

Oon samas tilantees nyt, oon tässä miettinyt pitkään että kaikki ei ole "normaalisti", ja tänään tuli haalea positiivinen. Pitää tarkistaa parin päivän päästä uudestaan, jos vaan mitenkään malttaisi!
Aikaisemmin tuli negatiivinen, mutta teinkin testin liian ajois varmaan. Mutta kun sitä positiivista niin kovasti tahtois, niin nega on hirvee pettymys...

Tsemppiä! Ja kerro miten käy :)
 
hei!minulla oireita oli jo viikon jälkeen ja tuli viellä yhdet kuukautiset jonka vuoksi luulin että en voi olla raskaana koska suojaamaton yhdyntä oli ollut edellisenä yönä ja seuraavana aamuna tuli kuukautiset mutta tais ollakkin vaan joku jälkivuoto,jouduin sitten tekemään ainankin 6 testiä ennen kuin näytti sitten plussaa,tämä raskaus ei ollut edes suunniteltu mutta aina miinusta kun testi näytti pettymys oli todella suuri joten suosittelen itsesi takia odottavan että kuukautiset on myöhässä ja sen jälkeen vasta tekevän testin,itse en millään malttanut odottaa vaan tein sitten niitä testejä usein,sanotaanko näin kyllä sen vaan tietää kun on raskaana,ja rinnat on todella kipeät ihan alku vaiheessa,mutta sinuna odottelisin viellä ja clearblue testit on parhaimpia ne näyttää joillain jopa 4 pä'ivää ennen kuukautisia itsellä 2 päivää ennen!
 
Voiko olla raskausoireita jo tässä vaiheessa? :o Ovis alkoi 11 päivä ja jatkuu noin 16 päivään asti. Oltiin yhdynnässä 11 ja 12 päivä. 13 päivä eli eilen jo oli inhottavaa nipistelyä alavatsalla, tuntu menkkakivuilta. Enemmän sijoittua oikealle puolelle vatsaa. Juostessa, aivastaessa painon tunnetta alavatsalla ja kovia nipistyksiä. Koko alavatsa tuntui turvonneelta, ihan ku olis ilmaa vatsassa, mutta ei ollut sellaista. Voiko raskaus oireilla näin aikaisessa vaiheessa??
 
Mulla ainakin raskausoireet alkoivat tosi nopeasti. Oli kovia nipistelyitä alavatsassa, sellaisia menkkakivun tapaisia oireita tuli ja virtsaamistarve tiheni.
 
Nyt kolmatta päivää pientä ruskehtavaa/punertavaa vuotoa ja menkkakipujen kaltaiset tuntemukset kovenee koko ajan. Voi miten sitä toivoo, että kyse ei olisi kuukautisista vaan kiinnittymisestä!
 
mulla näkyi vasta testissä plussaa Rv 6.. ja sitä ennen oli ollut huonoa oloa vaan pikkasen aikaa. joten testissä se ei näy samalla viikolla. ja oireista en tiiä, voi olla et joillakin tulee oireita jo niin aikaisin. mut itellä on ainakin vasta jokasena raskautena näkyny 5-6 viikolla. voi olla kans että mietit sitä liikaa niin siitäkin voi johtua oireet, niin sanottuina valeraskaus oireita. yritä olla miettimättä, tiedän et se on melkein mahdotonta. mut kun sanotaan et mitä enemmän raskautta miettii sitä vaikeempaa se tulee olemaan tulla raskaaksi. mut me kaikki ollaan erilaisia, joten ei se varmasti pidä paikkaansa kaikkien kohdalla. mut yritä kuitenkin tyhjentää pää, ja kyllä se raskaus sitten yllättää :)
 
Niinpä niin. Nyt on olleet rinnat arat jo toista viikkoa. Yleensä kierron aikana ne on kipeet vaan päivän tai pari. Joko nyt olisi raskausoire...?
 
Takaisin
Top