Rattaiden valinta

Tykästyin brio sing yhdistelmävaunuihin :smug: ne varmaa sit tulee meille
 
Maiku2 Kyllä ne vaunut on pitkälti käyttäjästä kiinni mitkä on hyvät (:

Meillä esikoiselle löysin jo 4 lapsen koeajamat hyväkuntoiset Emmaljungan yhdistelmät ja niistä tykkään paljon koska niissä on metallinen tavarakori alla ja isot pyörät niin voi huoletta tallailla rouheemmassaki maastossa. Jouset niihin jouduttiin tosin vaihtamaan jo heti sekä kuomun sarana on veltostunut että se varmaan seuraavaksi.

Nyt kun "Sintti" jo istuu enemmän kun nukkuu rattaissa niin kauppareissurattaiksi ostin Brio Pony rattaat ja ne on pienet ja huomaamattomat ja ne vielä ihan mielellään pakkaa autoon kun on niin kevyet.

Nyt pitkää etin ja selasin tuplarattaita omalle budjetille käypäsiä ja ylläripylläri vanhalta tutulta löyty Carenan Double Swing tuplarattaat, missä on kaksi ratasistuinta ja tarvittaessa molemmat saa vaihdettua vaunukoppiin. Ensisilmäyksellä rattaat on tosi kevyet ja ketterät pyöritellä isojen renkaiden ja kääntyvien etupyörien vuoksi. Vaunukoppa on vaan huomattavan paljon pienempi kun Emmaljungassa, mutta lienee ihan käypänen helmikuussa syntyvälle kun mahtuu toppavaatteissa ja makuupussissa siellä köllötelemään ja kun tila alkaa käydä ahtaaksi niin kesä on jo ovella eikä sitä kaikke toppaa tarvii olla niin paljoa. Rattaat sain 150eurolla ja vaunukoppa löytyi torista 40 eurolla.

Miinukset molempiin on se hervoton tilantarve :b Olevinaan vaihdettiin auto riittävän kokoiseen vauvan kuljettimeen (Hyundai i35) mutta peräkonttitilaa on liian vähän. Rattailta ei enää paljoa vapaata jää ja pian on takapenkillä kaks turvaistuinta :D Onneks aika menee sen verran nopsaan että tuo nuorimmainen juoksee mieluummin mukana kuin istuu rattaissa niin sitten selvitään taas vähän pienemällä paketilla. Pahoin pelkään myös ettei ne tuplarattaat tule mahtumaan 80cm oviaukosta meillä kylmään eteiseen joten saa nähä joutuuko niitä jatkuvasti olla linkuttamassa että saa säältä suojaan
 
Mä olen huomannut katselevani vain Brion Smile yhdistelmää. Meillä on pari kriteeriä mitkä ne tuntuisi täyttävän. Ensinnäkin me ollaan molemmat lyhyitä, joten aisa pitää saada hyvälle korkeudelle ilman, että se näyttää tyhmältä. Vaunut pitää olla kevyet ja ketterät. Vaunut pitää mennä pieneen tilaan kasattuna, koska meidän autossa koirat matkustaa takatilassa, joten sinne ei voi mitään niiden kanssa laittaa.
Pitää käydä niitä vielä vähän kaupoissa työntelemässä, mutta melko varma jo olen :)
 
Meillä on onneksi 7-hengen tila-auto ja se tila on kyllä tullut tarpeeseen. Meillä myös carenan tuplat ja vaunukoppa kulkenut kahden koirankopan kanssa takakontissa, mutta nyt tiloja tarvitaan vain yhdelle koiralle ja matkarattaille. Tilaa jää siis kaikkeen muuhunkin. Nyt mietin että minkälainen istumajärjestys tarttis autossa olla kun tarvitsee 2 autonistuinta tytöille ja sit sen kopan vauvalle.
 
Te jotka ehkä olette jo ostaneet vaunut käytettyinä, haistelitteko ja syynäsittekö vaunut perin pohjin ettei varmasti ole homeiset? Ite olen niin kahden vaiheilla, uudet vaunut ois ainakin 100% homeettomat mutta säästöä tekis, jos löytäis käytetyt. Kuitenkin pelottaa, jos niistä sitten löytyykin hometta, mitä ei ostotilanteessa tule huomanneeksi tms. :confused:
 
En syynänny niin tarkkaan kun olivat kuin uudet ja selkeästi näki että on hyvin pidetty sekä vaan puol vuotta aikasemmin ostettu uutena.

Mut olin kyl varautunu siihen et tutkin vaunut tosi tarkkaan kun käytettynä ostaa :)
 
me ostettiin tutulta, niin tiedettiin, että on 100% sisällä säilytetyt.

Kostealla pyyhittäessä homepilkkujen pitäis tulla näkyviin!
Ja varsinkin kuomun sisäpuolelta kannatta tsekata, sinne kuulemma tulee helpoiten hometta...
 
Liikkeessäkin sanoivat että pesun jälkeen pilkut yleensä tulee näkyviin, jos niitä on.
 
Me löydettiin Torista edukkaasti(110e) Emmaljungan ceroxit. Oli siistit ja pehmee koppa melkein käyttämätön. Valintaan vaikutti kunnon lisäksi heittoaisa ja isot umpikumirenkaat. Koiran kanssa metsässä ei ne kääntyvät pienemmät eturenkaat oikein houkuttele.
 
Meille tilataan vaunut vasta joulukuussa. Kummitäti on ne luvannut ostaa vauvalle syntymälahjaksi. :) Vaunut haluan uudet, vaikka kaikki muu kelpaa käytettynä. Setissä on yhdistelmien lisäksi myös turvakaukalo, jonka saa kiinni klikkaamalla vaunujen runkoon, ja myös telakka. :)

Mulla kriteereinä helppokäyttäisyys, monipuolisuus ja tuo simppeli muunneltavuus. Sekä kääntyvät etupyörät ja ilmakumirenkaat. :)
 
Tammikuisista vinkkaan, et vielä tänään näyttäisi hobbyhallissa olevan mm. kaikki vaunut/rattaat alennuksessa -30% :) tilattiin sieltä Brio Smile -rattaat, kun koppa jo oltiin ostettu nettikirppikseltä käytettynä. Aattelin vinkata tästä, jos jollain on jo vaunumalli valittuna ja aikoo lähiaikoina ostaa/tilata jostain niin kannattaa kurkata oisko sitä tuolla nyt edullisemmin!
 
Kiitos Musta_lammas! Nyt on vaunut saatu yli 400 euroa normaalihintaa halvemmalla :) ja ei oo vaunuista stressiä. Valikoitui Brion Happy 2014. Muille tiedoksi, että vietiin vissiin viimiset :D
 
Meillä on valmiiksi emmaljunga city crossit, ostettiin kolmisen vuotta sitten käytettyinä ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Ihan normaalisti tarkasteltiin ostotilanteessa, toki syynättiin mutta luotettavan oloisilta ihmisiltä ostettiin suoraan heidän kotoa niin olin luottavaisin mielin.

Britaxin matkarattaat ostin uutena ja oli kiva kyllä ostaa uutena :D

Nyt taas ostetaan toisiksi mummola rattaiksi Torista emmaljungat, vastaavantyyliset kuin city crossit.. Uskallan kyllä käytettynä ostaa, kun niin hyvä kokemus oli noista ekoista vaunuista. MUTTA mulle taas auton turvakaukalo on sellanen, jonka haluan ostaa uutena. Britaxin turvakaukalo ostetaan :)
 
Me haettiin viime viikolla vaunut porista oran tehtaanmyymälästä. Siellä oli kaikki valmiiksi kasatut mallivaunut -30%. Otettiin ora taigat, ja saatiin siihen ihan koskematon kova kantokoppa paketista. Kovan kantokopan halusin koska se on jotenkin paljon siistimmän näköinen. Vaunuissa on heittoaisa ja ilmakumirenkaat :)
 
Hain meille tänään kauppa/auto rattaat. Oli hyvään hintaan käytettynä niin ostin.
Quinny zapp rattaat siis ovat ja näihin saa meidän kaukalon kiinni.
sketch-1447348792022.jpg sketch-1447348763670.jpg sketch-1447348825887.jpg
 
Nonni... Nyt mä menin sitten hajottamaan meidän uusista rattaista renkaan. Olin vissiin pumpannut sen liian täyteen. Yhden renkaan taisin semmosella pikkukompuralla täyttää, mut huomasin että sen kompuran mittari ei näyttänyt kunnolla paineita noissa renkaissa ja jatkoin muut renkaat käsipumpulla. Oli sitten vissiin just se rengas mennyt, jonka olin kompuralla täyttänyt. Tänään vähän testailin miten turvakaukalon saa kiinnitettyä siihen vaunujenrunkoon ja samalla ihmettelin, kun härveli kulki niin epätasaisesti. Puhjennut rengas siis syyllinen. Noh, nyt pääsee sitten harjoittelemaan renkaanvaihtoa. Eka pitäs vaan jostain saada ostettua uusi sisärengas. Kaveri just viikko sitten meitä valistikin, että ostakaa sitten valmiiksi jo pari vararengasta niihin vaunuihin...
 
ainakin biltemasta saa kuulemma jotain rattaisiinkin sopivia sisäkumeja! :)
 
Takaisin
Top