Rattaiden säilytys

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Missä säilytätte lastenvaunuja/rattaita? Keskustelua mm. eri ratkaisujen hyvistä ja huonoista puolista.

Me pidetään rattaita portaiden alla (kaksikerroksinen rivitalo). Siellä ne ei ole tiellä ja pääsee suoraan eteisen läpi ulos. Kuraa, hiekkaa ja vettä kyllä tulee tähän aikaan vuodesta ihan riittämiin rattaiden mukana eteiseen. Rattaiden alla on iso kuramatto, joka toisaalta estää lattiaa lainehtimasta, toisaalta on hankala puhdistaa hiekasta.

Tällä hetkellä työnnettynä vaatehuoneeseen kuramaton päälle. Vauva ei pääse likaan käsiksi siellä. Onhan tuo ärsyttävä kaivaa ne sieltä, mutta onpahan poissa näkyvistä. Portaiden alla myös usein säilytetty, mutta haluttu helpottaa imurointia niin pistetään nykyään piiloon.

Lämpimässä varastokopissa, porraskäytävässä ei saa säilyttää mitään. Toiset rattaat on vaunuvarastossa, joka sijaitsee toisessa rakennuksessa. Varastokoppi on lähempänä ja samassa rapussa.

Meillä oli rattaat kylpyhuoneessa tai saunassa. Sieltä oli helppo huuhdella lattia samalla kun kävi suihkussa.

Eteisessä, heti ulko-oven vieressä. Itse suunniteltu tila ihan varta vasten vaunujen säilytystä varten. Miehet piti mua hölmönä kun piirrettiin piirustuksia kun vaadin ison eteisen ja oven viereen ison tyhjän tilan. Eipä enää! :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Eteisessä, heti ulko-oven vieressä. Itse suunniteltu tila ihan varta vasten vaunujen säilytystä varten. Miehet piti mua hölmönä kun piirrettiin piirustuksia kun vaadin ison eteisen ja oven viereen ison tyhjän tilan. Eipä enää! :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Vau mitä ennakointia! Ei varmaan monellekaan tulisi mieleen ottaa rattaat huomioon taloa suunnitellessa, vaikka pääsisi tekemään piirustuksia.

Vau mitä ennakointia! Ei varmaan monellekaan tulisi mieleen ottaa rattaat huomioon taloa suunnitellessa, vaikka pääsisi tekemään piirustuksia.

Pidän kodin käytännöllisyyttä jopa ulkonäköä tärkeämpänä, joten oon kova analysoimaan ja suunnittelemaan tällasia asioita etukäteen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta siihen nurkkaan tulee vaunuajan jälkeen tuoli kenkien puentaa varten, iäkkäänä siihen saa vaikkapa rollaattorin.

Ja vaikuttihan tähän paljon kun ennen rakentamista asuttiin talossa jossa ei ollu eteistä ollenkaan. Sisälle mentiin jyrkistä rappusista, ovesta mahtui vain yksi henkilö kerrallaan sisään ja astuit melkein suoraan keittiöön. :Grimacing Face:

Tommoisen just tarvisi! Tai sitten sellainen arkieteinen minne kärrit voisi tyrkätä ja laittaa ovi kiinni. Nyt meillä on kärrit kodinhoitohuoneen oven tukkeena

Parempia rattaita/vaunuja on säilytetty sisällä ulko-oven edessä vedenpitävän maton päällä, eli kiskotaan kerrostalon rapussa aina portaat alas ja portaat ylös. Huonommat rattaat säilytetään vaunuvarastossa. Meillä on siis erikseen huonot rattaat, jotka otetaan mukaan aina silloin kun rattaat pitää jättää jonnekin ilman valvontaa, eli vaikka joku pilaisi nämä rattaat, ei paljon haittaa.

Takaisin