Helmikuisista kuikuilen, kun itse saman asian kanssa painiskelen....Meillä siis muksuille tulee ikäeroa noin 1v7kk.
Mä tajusin just pari päivää sitten että meidän ulko-ovi on niin kaponen ettei siitä kyllä mene perinteiset vierekkäin istuttavat tuplarattaat, enkä niitä tahdo käytävällekään jättää (kerrostalo).
En myöskään lämpene Phil&Tedseille ollenkaan, on jotenkin kamalan näköstä että isompi istuu vauvan päällä vaikka se varmasti onkin niinkun oikeesti ihan toimiva ratkaisu.
Meille vaunujen lopulliseen valintaan vaikuttaa leveyden lisäksi suuresti myöskin työntökorkeus ja aisan sen säädöt, sillä minä olen tosi lyhyt ja mies sitten aika huomattavasti pidempi. Toinen suuri kriteeri on se että vanhemman lapsen mielestäni täytyy saada katsella eteenpäin, vastasyntynyt kun jokatapauksessa makoilee niin sillä ei mielestäni ole niin suurta merkitystä. Me myöskin arvostetaan kovasti travel system -ratkaisua joka meillä on ollut käytössä tämän esikoisenkin kanssa alusta saakka (meillä on Quinny Speedit). Tietenkin myös hinta-laatusuhde ois oltava hyvä sekä hivenen turhamaisena näön pitäs miellyttää silmää edes jollain tasolla.
Olenkin EHKÄ keksinyt ratkaisun, joskin olen kyseisistä vaunuista lukenut moitteita melko lailla, ja pienehköt eturenkaat huolettaa talvea ajatellen. Joskin ystäväni jolla on samantapaiset eturenkaat vaunuissa sanoi että kulkee lumessakin, joskaan ei umpihangessa. Kyseessä siis Britaxin B-Dual -vaunut joissa sisaristuin on takana alhaalla Phil&Tedsien tapaan MUTTA. Niissä vauvan voi laittaa sisaristuimeen pehmoisen kantokopan kanssa, selkänojan kun saa ihan makaavaan asentoon myös sisaristuimessa. Eli isompi saisi istua ihan perinteisesti rattaissa. Sisaristuimen tilalle saa myös adaptereilla turvakaukalon kiinni (ja myös ratasosan tilalle). Kuulostavat käteviltä myös siksi koska itsekin pähkäilen ettei tuplarattaat meillä varmaan ole kovin pitkäikäiset, mutta silti varmasti ainakin tovin tarpeelliset. Kun isosisko ei enää rattaisiin halua, voi pikkusisarus matkata rattaissa ja sisaristuimen voi ottaa pois.
Anteeksi tätä pitkää tekstiä, ehkäpä koitan enemmänkin itselleni kuin teille muille uskotella että joo joo hyvät vaunut ovat
Eli jos jollain on jotain kokemusta moisista vaunuista niin kertokaa ihmeessä omat kokemukset!