Ratsastus raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja linduska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

linduska

Silmät suurina ihmettelijä
hei sellasta asiaa kyselisin että missä vaiheessa ratsastastus pitäisi lopettaa?tai siis milloin jos putoaa niin on vaara saada keskenmeno.ite oon viikolla 13 ja aattelin huomenna mennä ratsastustunnille.?
minulla ei oo omaa hevosta vaan käyn tunneilla aina.[8|]

Tuossa alempana on tästä ketjukin. Minä ratsastin viikolle 24, mutta omaa hevosta voi tietysti liikuttaa omaan tahtiin. Hyppääminen taisi jäädä marraskuun alussa, jolloin eka kolmannes oli takana. Lääkärikin sanoi, että ratsasta niin kauan, kuin se tuntuu hyvältä.Tunneillä kävin ihan sinne joulukuun loppuun, eli raskauden puoliväliin. Ja kyllä se siinä vaiheessa alkoi jo tuntua pahalta...

Espoon kaupungin nettisivut suoisttaa jättämään ratsastamisen tyyppiset lajit tauolle raskauden puolivälin jälkeen. Meidän eläinlääkäri juuri tuossa sanoi ratsastaneensa hevosiaan ihan melkein synnytykseen saakka. Se on tietysti eri asia, jos vain kerran viikossa ratsastaa. Kannattaa varautua siihen, että harrastamisen kannalta merkittäviä muutoksia kroppaan voi tulla jo yhdessä viikossa.

Mullakin se meni niin, että lauantaina vielä tehtiin reipas maastolenkki ja tiistaina en enää pystynyt ratsastamaan esisupistusten takia.

Voi apua!! Oon vasta viikolla 8 mutta en oo 2 vkon pystyny ratsastaan...=( Rinnat on niin kipeet että edes käyntiä ei kestä mennä...tahtoisin niin hevosen selkään =)

Mulla on oma heppa ja edelleen käyn ratsastamassa. Nyt RV22+3
En tosin käy enää tunneilla vaan menen omaan tahtiin maastossa ja kentällä. Toistaiseksi ei ole vielä tehnyt huonoa, mutta huomattavan paljon rauhallisemmin mennään kuin ennen raskautta.
Hevosella on vakkariliikuttajat sen aikaa kun on tarvis joten ei tartte potea huonoa omatuntoakaan etteikö tulis liikutettua.

Minulla on myös oma hevonen ja olen sillä edelleen ratsastanut, nyt 24 raskausviikko  menossa. Minulla myös sattui alussa tosi paljon rintoihin, siis ihan kaikki liikunta, mutta se meni kyllä muutamassa viikossa ohi. En ole ajatellut vielä lopettaa ratsastusta, mutta vauhti on meilläkin hiljentynyt ja enemmän harjoitellaan teknisiä asioita mitä fyysisesti rasittavia. :) Olen ajatellut mennä tämän asian suhteen päivä kerrallaan ja oman voinnin mukaan. Myöhemmin sitten juoksutan, irtohypytän jne. ja vuokraaja saa hoitaa rankemman liikutuksen.

Mulla on kans huolen päällä tämä hevostelu, että mihinkähän asti sitä tohtii touhuta - minua ei huoleta ettenkö voisi käydä selässä pitkällekin raskautta mutta kun vuokralaiseni on kova päällä puskija ja tökkijä - satuloitaessa, tarhasta haettaessa jne. Jos ei paha tapa ala karsiutua pois niin pitänee vaan luopua aikaisemmin.

Minulla nyt 28 viikko meneillään ja kävin vielä eilen ratsastamassa maastossa, ja menin pätkiä ravia ja laukkaakin. Loppulenkistä alkoi pikkuisen supistelemaan niin en varmaan uskalla mennä enää kuin käyntiä lyhyitä lenkkejä maastossa tai sitten maneesissa.

Tuo päällä puskeminen on kyllä ikävä tapa ja siinä saattaa käydä huonosti niin en itse varmaan uskaltaisi riskeerata kovin pitkälle raskautta. Onneksi tuo oma heppa on tosi kiltti hoitaessa, seistä vaan tapittaa. :)

Takaisin