Rasvaatteko tai öljyättekö raskausvatsaa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Käytättekö jotain rasvaa tai öljyä raskausvatsaan? Auttaako se mielestänne kutinaan tai raskausarpiin?
 
Öljysin säännöllisesti esikoista odottaessani, mutta en koe sen auttaneen, tai ehkä iiihan vähän. Tokan raskaudessa käytin öljyä tai rasvaa enää satunnaisesti.
 
En öljynnyt enkä rasvannut. En myöskään kokenut vatsan kutisseen yhtään, eikä raskausarpiakaan tullut kummallakaan kertaa.
 
Rasvasin paljonkin, silti joka raskaudessa tuli lisää arpia ja ne arvet kutisi. Nyt rv 16 en ole vielä rasvannut, mutta täytyy kohta aloittaa, saas nähdä tuleeko nyt neljännestä vielä lisää arpia.
 
Olen rasvannut kookosöljyllä muutaman kerran viikossa. Pitäis aktivoitua. Mitä voiteita/öljyä käytätte?
 
En ole rasvaillut esikoista odottaessa enkä ainakaan vielä nyt toistakaan. Voisi kyllä kokeilla, josko se auttaisi kutinaan.
 
Öljysin Bio Oililla, toimi ihan hyvin. Vaikka haisi liian voimakkaalle ja se haju tarttui joka paikkaan. Rasvat ei auttaneet kutinaan. Arpia tuli ulko- ja sisäreisiin, lantiolle, kylkiin ja mahaan navasta alaspäin. Aloitin öljyn käytön kutinan alkaessa noin rv 13. Eli arpiin ei auttanut, kutinaan kyllä.
 
Minä olen ihan perusvoidetta tai Ceridalia laittanut samalla masuunkin kuin muualle kehoon.
Raskausarpia ei oo koskaan tullut *koputtaa puuta* eikä kutinaa tms.
 
Mä oon käyttänyt Acon repairing skin oilia. Esikoisen raskausaikana käytin samaa ja säästyin arvilta. Aloitin nyt pari viikkoa sitten rv14 öljyilyn iltaisin :)
 
Bio Oilia just hommasin, mutta vielä en ole käyttänyt (20+1). Pitäisi varmaan alkaa nohevoitumaan, kun nyt viikon ajan suunnilleen on alkanut kutisemaan melko mukavasti. Arpiahan mulla on ollut aina reisissä/takapuolessa, vaikka aiemmin en raskaana ole ollutkaan. Vatsassa ei vielä ole, mutta melko varmasti niitä kyllä tulee.
 
Itse olen käyttänyt milloin mitäkin kaapista löytyvää kosteusvoidetta. Itse todennut kyllä vauva öljyn parhaaksi kutinaan ja ihon kuivuuteen. Ja se tuoksuu ihanalta.
 
Takaisin
Top