Raskautuminen imetyksen aikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Retu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Retu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olen puolivuotiaan vauvan äiti, ja imetän vielä muutaman kerran päivässä. Imetys on kuitenkin vähentynyt paljon soseiden aloituksen (4kk
iässä) myötä. Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Uusi vauva olisi ehdottoman iloinen asia, vaikka emme ole varsinaisesti vielä yrittäneet toista lasta.

Nyt minulla on muutaman päivän ollut kummallinen "tieto" (ja todellisia tuntemuksiakin) siitä, että uusi vauva olisi tuloillaan, ja ajattelinkin tehdä testin muutaman päivän sisällä. Muistan esikoisen odotuksen alusta sen, että rinnat olivat järjettömän kipeät, hipaisukin parhaillaan sattui.
Mua kiinnostasi kuulla, onko imetyksen aikana raskaaksi tulleilla rinnat kipeytyneet samalla tavalla kuin edellisessä raskaudessa?

Onko imetys vaikuttanut muihin raskausoireisiin?

Besservissereille tiedoksi: tiedän että raskaus selviää testillä, mutta tämä asia on käynyt mielessäni monesti aiemminkin, ihan vain uteliaisuudesta.

Aikanaan imetin poikaani ja tulin raskaaksi -jatkoin imetystä koko raskausajan ja vielä tyttären synnyttyäkin imetin 4kk molempia yhtäaikaisesti. Lopetin pojan imetyksen väsymyksen takia ,sillä hän siinä vaiheessa jo 2vuotta ja 4kk. Tytärtä imetin kaikkiaan 2,5vuotta.
Itselläni ei kipeytyny silloisena raskausaikana rinnat ,varmaankin jatkuvan imettämisen takia. Tsemppiä ja voimia!

Kiitos vastauksesta!

Tänään sain negatiivisen tuloksen apteekin testiin, haamu tosin näkyi n. kolmannen minuutin kohdalla. Haamuihin en enää luota, pari valehaamua sain parisen kuukautta sitten predictorin testeihin, ja ihan silminnähtäviä ne oli eikä vain kuviteltuja. Mitään ei kuitenkaan vuotanut pois, eli varhaisista keskenmenoistakaan ei voi olla kyse. Vahvoja viivoja haluan, niin vahvoja että hämärässäkin näkyvät!

Tänään heti testin tekemisen jälkeen mulle tuli tunne että tuo ei pidä paikkaansa, teen uuden testin vielä muutaman päivän päästä.
Ennen yleensä olen kerrasta negatiivisen uskonut, mutta nyt tuntemukset eivät hävinneet heti negatiivisen tuloksen nähtyäni. Jos vielä parin viikon päästä testit näyttävät tyhjää, niin sit tämä on joku uudenlainen raskausoireita aiheuttava flunssa. Tai menkat on alkamassa ja saa aikaan täysin identtisen olotilan alkuraskauteen nähden.

Tästä tulikin mieleeni - minkälaisia oireita on synnytyksen jälkeen ensimmäiset menkat aiheuttaneet juuri ennen alkamistaan? Normaalisti mun menkkaoireet on lähes olemattomat, mutta nythän yli vuoden tauon jälkeen ne varmasti tuntuvat..

Nyt kun tässä tarinoimisen makuun pääsin, niin selittelenpä senkin, että ensimmäisestä lapsesta haaveillessa kaikki oireet kuvitteli helposti, tai ainakin luuli ettei ennen ole tuntunut niin voimakkaasti sitä ja tätä. Nyt tuntemukset tulivat perä jälkeen ennenkuin tajusin, että tältähän on tuntunut ennenkin! Olisihan se toinenkin nyytti ihana ja tervetullut, ja jos asia varmistuu niin sekoan tästäkin uutisesta taatusti yhtä lailla kuin ensimmäisestä! :)

Itse suosin Clearbluen digitaalitestiä(joko viikkonäytöllä tai ilman) on taatusti luotettava, eikä tule mitään haamuja. Sillä tulee, että Raskaana. [:D] http://www.clearblue.com/fi/clearblue-digitaalinen-raskaustesti.php

Mulla haamut olleet kyllä jo ihan merkkejä alkaneista raskauksista,se vain että hormoonitaso ei niin aikaisessa vaiheessa anna selkeää viivaa. Viikon pari kun malttaa niin johan näkyy viivakin kunnolla. Itse tiennyt kuudesta alkaneesta raskaudesta viiden kohdalla, kun tärpännyt,joten viivan odottelu ollut tosi kaivattua. Yksi raskaus päätyi spontaaniin keskenmenoon kuudennella viikolla ja viime kesänä 30.6.-09 synnytin meitin "enkelityttäremme" 12 raskausviikolla.
Luota tuntemuksiisi,toivotaan parasta!

Riikka33 tuota pitäiskin kokeilla, ei tarvis tihrustella valoa vasten tulosta. ;D Ehdin vaan tilata jo netistä läjän liuskoja, saa nähdä montako niistä käytän.

Anolinno sehän tässä on, kun jotenkin en usko ollenkaan sitä negatiivista testiä, vaan odottelen että saisin viivan näkyviin. Ja osanotto keskenmenoista..
Myös olen kaksi varhaista kokenut, ja toivoisin että enempää ei tarvitsisi.

Pitää nyt vain odotella postista testejä, niin tietäisi taas miten ajatuksensa asettelisi!

Täällä puolestaan odotellaan että menkat alkaisivat[;)]. Olen nimittäin 3kk:n ikäisen pojan äiti ja nyt on ollut viikon verran kummallista tuntemusta mahassa. Enkä kyllä vielä haluaisi olla uudestaan raskaana, mutta sellainen mhdollisuus tietysti on[&o]. Tein kyllä viimeviikolla (apteekin) raskaustestin, joka näytti negatiivista. Viimeksi kun olin raskaana tuli sellainen haamuviiva molempiiin testeihin, jotka tein, enkä meinannut niitäkään uskoa.

Voi tämä kyllä olla menkkakipuakin ja toivottavasti on![&:] Tuntuu kyllä välillä sellaista "liikehdintää" mahassa, mutta jospa sellaista voi tuntua muutoinkin ja jos olisin raskaana tuskin ne vauvan liikkeet vielä tuntuisivat...[8|]

Pitäisköhän hakea uusi testi vai meneekö vain rahat hukkaan.Voikohan siellä neuvolassa testata samalla ku meen torstaina pojua käyttämään...

Takaisin