Raskauttako tämä vois olla??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cende
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
C

Cende

Vieras
Heippa! Elikkäs täälä 18v tyllerö pähkäilee tätä kutkuttavaa asiaa, apu olis paikallaan! Siis epäilykset heräs siitä, että oli paha olo koko ajan, semmoinen etova ja menin sitten terveydenhoitajalle. Ensimmäisenä epäili raskautta. Testi tehtiin ja negaa näytti, mutta käsittääkseni se ei voisi vielä edes näyttääkkään plussaa jos olisin, nyt menossa kierron27. päivä (eilen testi eli oli 26. pvä). Kaikki klassiset oireet löytyy ja kaamea ripuli! Yökötys ja sellainen selittämätön huono tunne kuitenkin voittaa kaikki muut. Iltaisin palelee ja mahassa tuntuu sellainen kuin painava "vanne" alamasun kohdalla. Väsyttää ja tekee mieli syödä vaikka ei olisi nälkä ja taas toisinpäin. Kummallista sinänsä kun mulle on aina ruoka maistunut :-D kävin sitten ostamassa testin ihan varmuuden vuoksi ja teen sen myöhemmin, koska kannattaisi tehdä? Täälä tuskaillaan nyt poikaystävän kanssa että voisiko tämä olla nyt sitä... Olisi ihanaa saada vastauksia ja tukea ja vaikkapa tietoa siitä koska olette plussanneet ja huomasitteko ennen plussaa tällaisia oireita? Kiitos jo etukäteen! :)

Testi kannattaa tehdä aamuvirtsasta. Itse tykkään/luottaisin helpoiten siihen digitaaliseen testiin kun se antaa niin selkeän vastauksen. Muuten sitä sit ihmetellään "haamuviivoja" :cool01

Sen tiiänkin et aamuvirtsasta, olen vain niin malttamaton että tekisi mieli tehdä testi jo huomen aamulla vaikka kuukautisten alkuun on vielä 13 päivää.. Olen ostanu valmiiksi jo semmosen clearblue digitaalisen testin.. Kai se on pakko vain odotella :S piinaavaa tämä odotus, tuntii jotenkin niin oikealta ja väärältä samaan aikaan!

Itse olen sillä testillä saanut plussan sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa ja viikko kun menkat oli myöhässä..
Kannattaa malttaa odottaa siihen päivään asti kun niiden pitäisi alkaa.. Ihan sen takia jos teet negatiivisin tuloksen ennen sitä päivää niin ajatus mahdollisesta raskaudesta jää koputtamaan takaraivoon eikä testistä ollu mitään hyötyä vaan menet ostamaan uuden. :)
Oireet on hirveen yksilöllisiä, itselläni ennen plussaa ei juurikaan ole ollut kuin palelua ja hikoilua vuoronperään. Alkiohan vasta kiinnittyy (viikko ovulaation jälkeen? Voi olla että muisti pätkii ja se oli enemmän.) elikkä (viikko ennen kuin kk pitäisi alkaa?) yleensä sitä ennen ei kovinkaan selkeitä oireita ole.. Toki itse olen kahden lapsen kohdalla vain heti tiennyt olevani raskaana, äidinvaisto vai mikä lie..
Ei muuta kuin stemppiä odotteluun, kannattaa malttaa mielensä niin ei jää negatiiviset tulokset mietityttään..

Kiitos vastauksista! Tässä kun laskeskelin ovulaatiolaskurin avulla, hedelmällisimpään aikaan olemme harrastaneet seksiä joten tuo raskauskin voisi olla todennäköinen... Täytyy nyt vaan odotella ja jännäillä miten käy :) jos plussaa näyttää niin eihän siitä voi olla muuta kuin onnellinen vaikkakin se vähän sotkisi elämää nytten. Olen nimittäin juuri aloittanut opiskelut, joten ne jäisivät sitten kesken :( noh, sen näkee sitten! Ja jos siellä asustaa masuasukki niin täytyy vain ajatella että näin on tarkoitettu tapahtuvan, käytän nimittäin pillereitä joten se olisi suoranainen "ihme" ! Kiitti tsemppauksesta, jännäillään!

Mulla oli tuota paleluu ja kuuma aaltoja ja myös viillon tunteita alavatsassa ja aöapäässä,tein sitten tänään testin ja olikin 2 viivaa :) En vaan tiedä olenko onnellinen vai mitä...Itsellä 5v lapsi ja yksihuoltajana olen ollut toki lapsi on isänsä luona säännällisesti,mutta olen nyt 3v seurustellut uuden miehen kanssa ja ei asuta yhdessä...En tiedä...

Niimpä, nää on niitä elämän vaikeita asioita. Itsekkään en tiedä mitä ajatella. Toisaalta olisin pettynyt oli se sitten plussa tai miinus, kumpikin tuo lisää päänvaivaa. Toivottavasti selvität oman kuviosi :) tsemppiä!

Onko sulla mitkä pillerit käytössä? Niissä on kamalasti eroja, itselläni ollu vahvoja (grazial?) merkkisiä ja niistä meni kahden lapsen kohdalla 3kk ennen kuin tärppäsi. Minipillerit olikin imetyksen jälkeen hetken käytössä ja kolmeen päivään kun en syönyt, niin tärppäsi heti kerrasta :D (siinä taisi olla ajoituskin vahingossa kohdallaan.) ..ne ei kyllä sopinut mulle muutenkaan, menkat oli miten sattuun. Toki kaikki nämä yksilöllisiä :) Oothan nyt lopettanut pillereiden syönnin??

Mulla on yasminelle-merkkiset pillerit käytössä :) hyvin ovat sopineet kun ei mitään kummallisimpia oireita ole tullut ja yli vuoden verran olen jo syönyt :) en oo jättäny pois käytöstä, olen opiskelija ja vasta alottanu uudet opinnot. Ajattelin että se tärppää jos tärppää, raskautta ei todellakaan olla suunniteltu mutta toivottu tietysti on jos tärppää! :) huono vain kun ei ole ammattia pohjalla eikä mitään, mutta mulla on monia mahdollisuuksia vaikka opinnot jättäisinkin kesken :) meillä ilmeisesti mieheni kanssa olisi "suurempi todennäköisyys" raskautua kuin muilla, mieheni on käynyt niissä siittiötesteissä ja ovat kuulemma poikkeuksellisen hyvät :D tässä me nyt vielä viikon verran jännäillään että miten käy... Tänään menen lääkäriin terveydenhoitajan käskystä selvittelemään asiaa. Eipä se lääkärikään osaa vielä mitään sanoa näin aikaisessa vaiheessa mutta on hyvä huomta että ainakin terveydenhuolto pelaa! :)

Riippuu tietysti opiskelupaikastasi, mutta ei sinun sitä tarvitse välttämättä kokonaan jättää. Monessa paikassa voi pitää vuoden tai puoli vuotta vanhempainvapaata, jonka jälkeen opiskelut joustavat osa-aikaisuuten paljon paremmin kuin moni työ. Mikäli teillä on tärpännyt, suunnitelkaa ja sopikaa miehenne kanssa miten aiotte tehdä. Muistathan ettei sinun tarvitse olla se, joka luopuu kaikessa. :happy7

Kiitos panda! Tosiaan, en tullut ajatelleeksikaan tuota vaihtoehtoa! Kävin tosiaan sielä lääkärissä tänään eikä hän osannut sanoa kyllä yhtään mitään. "Käy vaikka labroissa sitten ku oot tehny sen testin niin katotaan mistä toi sun pahoinvointi ja väsymys johtuu" Toisaalta eipä tässä olekaan muuta tehtävissä kun odotella vain :) mieheni toivoisi kovasti lasta, itsekin kyllä mutta tuntuu vain siltä, että nuoruus olisi sitten kokonaan 'ohitse'. Vaikka ei tässä olla rellestettykään pitkiin aikoihin, ollaan kummatkin absolutisteja ja nautitaan enempikin tällaisesta tasaisen tappavasta arjesta kuin hurjasta biletyksestä ja jatkuvasta ulkona ramppaamisesta :D

Meillä oli yritys päällä ja niinhän se kävi että opiskelujen alkaessa olin jo raskaana. Kävin opon juttusilla kun piti muutenkin hyväksilukea vanhoja kursseja ja kerroin tilanteesta. Tämän hetken suunnitelma on, että kun miulla on aiempia opintoja hyväksiluettu ja olen siinä mielessä opinnoissani "edellä" olen virallisesti tauolla koulusta äitiysloman ajan, mutta voin poissaolevana myös suorittaa osittain opintoja. Äitiysloman loputtua voin jatkaa opintoja lapsen kanssa, jos vain työturvallisuus toteutuu myös lapsen osalta. Ja sattuu sellainen tyyppi, joka viihtyy kantoliinassa mukana koulupäivän ajan. Joustoa tuntuu ainakin teoriassa koulun puolelta löytyvän, on se heidänkin intressi, että saan opintoni loppuun. Enkä minä tai sinäkään olla maailmanhistorian ensimmäisiä, jotka on raskaaksi kesken opintojen tullut ;)

Hmm, mä ainakin jättäisin pillerit nyt syömättä jos epäilisin olevani raskaana. (Toki jokaisen oma päätös.) Kyllä ne menkat sieltä yleensä nopeasti alkaa jos on alkaaksen, pidät sitte kk taukoa ja aloitat uudelleen seuraavan kierron alussa. En oo tutkimuksia lukenut mitä pillerit raskauden alussa tekee, mutta itse oon kaikessa niin varovainen etten halua tahallaan ottaa mitään riskiä :)

Jätin pillerit syömättä jo 2 päivää sitten, eli nyt 3. päivä ilman pillereitä :) katsotaan ilmaantuuko menkat nyt vai ei :) sekaisin tuntein vielä mennään, mutta en usko että pystyisin "tappamaan" vauvaa jos semmoinen tuola on :) on se kuitenkin niin julmaa ja luonnonvastaista että sitten olisi pakko vain selviytyä ja jaksaa vauvan kanssa :) kiitos jälleen ihanista kommenteistanne! Saan aivan älyttömästi voimaa jaksaa! :) hirveintä on tämä epätietoisuus ja malttamaton luonne kun on niin... :D

Tänään aamulla plussasin haalean haamuplussan! :) jännätään silti vielä että oliko se vain harhaa vai totta, huomenna tai ylihuomenna teen testin uudestaan! :)

Hei hienoa :) väärää plussaa ei ainakaan saa tekemälläkään siihen tikkuun ;) Mä oon suosinut niitä digitaalinäyttöjä :) Ei jää ainakaan epäselväksi :D (oon joskus saanut tyhjän tuloksen ja joskus viivan paikan näyttöön, sitten siirryin noihin.)

Itse lopetin pillerit 2-3 viikkoa sitten ja kuukautiset olivat 2 viikkoa sitten, itsellä on nyt ollut 2 päivää tosi etova olo ja huono olo kokoaika, alan syömään niin alkaa oksettamaan. Nälkä olisi mutta mitään ruokaa ei tee mieli. Jotenkin epäilen että en voisi näin nopeast tulla raskaaksi, mutta olot taas kertovat muuta. Minulla on ennestään 3v tyttö. :)

Hei, luin ketjuasi ja alko ihan jännittää sun puolesta. Mikäs tilanne sulla nyt on? Vahvistuko viiva? :)

Takaisin