Raskauteen liittyvät taikauskot

Mangusti_

Piirimestaruustason postaaja
Maaliskuun äidit 2019
Millaisia ei-tieteellisiä tai ei-järkiperäisiä uskomuksia tai ajatuksia teillä on raskauteen tai lapsensaantiin liittyen?

Tuli vain mieleen, kun en halunnut laittaa jalkaan valkoisia alkkareita ihan sillä, kun se ihan yllyttäisi mitälie kohtaloa aloittamaan tiputteluvuodon... Ja minä olen varsin skeptinen tyyppi oikeasti kaikesta ja tiedän, ettei tuolla voi olla vaikutusta mihinkään. Silti valkoiset alkkarit jäävät toistaiseksi kaappiin...
 
Isovanhemmille ei kerrota ennen, ku varmemmilla vesillä. Muutenki tietäjät vähäisessä määrissä.

En halua täyttää neuvolan esitietolomaketta, ennen kuin se oikeasti on ajankohtainen. Eli täytellään ke iltana tai to aamuna.
 
Mä oon kova tekeen käsitöitä ja odotankin innolla kun voi alkaa pikkusia vaatteita tekemään, mut yhtäkään en aijo aloittaa ennen kuin eka ultra käyty/ eka kolmannes on ohi. Sama koskee hankintoja.

Naapuri oli heittämässä lähes uutukaista syöttötuolia roskiin muuton yhteydessä ja päätettiin se ottaa meidän kellariin odottamaan ja siis jotenkin ahdistaa että nyt tää tietää jotain pahaa, vaikka en normaalisti oo sillain taikauskoinen. Aina kun muistaa sen syöttötuolin niin jotenkin tulee jännä fiilis.. :rolleyes:
 
Siska, mulla ihan sama hankintojen kanssa! Ei uskalla hankkia mitään ennen rakenneultraa. Esikoisen aikana jouduin ostamaan kaverilta vaunut tosi varhaisessa vaiheessa ja oli koko ajan fiilis, että siitä seuraa jotain pahaa. Ensimmäisen vauvanvaatteen uskalsin ostaa ihan vähän ennen rakenneultraa ja sillonkin ostin vaan yhden.
 
Ja mulla on melkeen kaikki esikoisen tavarat viel tallella :D toivottavasti ei tuo huonoa onnea.. vaikken kyllä taikauskonen ookkaan.
 
Mulla on jotenkin tullut tosi positiivinen ja luottavainen olo, vaikken ole käynyt varhaisultrassa vielä kuulemassa sydänääniä ja sekin on edessä vasta aikaisintaan joulukuun puolivälissä. Kattellut jo vähän tavaroitakin vauvalle (en tosin ostanut vielä). Ajattelen ehkä sitä, että todennäköisyydet siihen, että asiat on hyvin, ovat PALJON suuremmat kuin toisinpäin. Luulen vaan, että keskustelupalstoillakin on yliedustettuna heitä joilla on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi tai joilla on ollut keskenmenoja enemmän.
 
Noh, minä olenkin juuri tällainen "vaikeampi" yksilö, melkein vuosi yritystä ja yksi varhainen keskenmeno takana, ei onnistuneita raskauksia. Juuri tänään peruutettiin lapsettomuuslääkäriaika, joka olisi ollut tulevalle torstaille. :nailbiting: Sekin kauhistuttaa, että entä jos nyt sattuu jotain, kun juuri peruttiin aika... Tahtoo sitten varmistella kaikilla keinoilla, mitä tulee mieleen, olivatpa ne sitten miten järjettömiä. :bag:
 
Mulla on sellainen taikausko, että jos sanon ääneen, että mulla ei onneksi ole vielä sitä oiretta, joka monilla on aamuisin tai pitkin päivää, liittyen pönttöön, niin sit mulle tulee se oire. Ei uskalla oikein iloita mistään, ettei se liika ilo vain kostaudu, koska vitutuksen/paskan määrä ihmisen elämässä yleensä on vakio. Siispä yritän olla mahdollisimman neutraali ja ankea suhtautumisessani raskauteen. :grin Just ja just pystyn sen sentään myöntämään, vaikka se ei todelliselta vielä(kään) tunnu.
 
Meilläkin pari vuotta yritetty, että totta kai se ajatus keskenmenosta pelottaa. Nyt jostain syystä pystynyt rentoutumaan asian suhteen, ehkä siksi että miehen kanssa käsiteltiin tätä asiaa paljon viime viikolla kun se ajatus pyöri koko ajan mielessä ja masensi.
 
Itselläni ei kauheasti mitään uskomuksia ole, mutta mummuni oli sitä mieltä, että kohta kun maha kasvaa sen näkee mahan muodosta ihan selvästi, onko tyttö vai poika tulossa :)
 
Minä näin viime tai edellisenä yönä unta, josta oikeastaan muistan vain sikiön, joka kääntyi niin, että näkyi jotain uloketta jalkojen välissä. Myös miettimäni pojan nimi sopii suuhun paremmin ja paremmin. Olen ajatellut koko ajan, että tulee tyttö, vaikka mitään oloja ei olekaan ollut. Nyt mietin, että pitääkö mun päätellä tuosta unesta jotain. No, sittenpä se selviää.

Vai hakisiko sitä ennen soodaa kaupasta. :greyalien:
 
Takaisin
Top