raskauteen liittyvää: siis mitä ihmettä tämä on?? varoitus TMI

  • Ketjun aloittaja äiskähäiskä2
  • Aloituspäivämäärä
Ä

äiskähäiskä2

Vieras
Olen nyt 34+6 raskaana. Toinen lapsi tulossa ja on alkanut tuleen kummia oireita, joita en ole kuullut muilla olevan. Reilun viikon verran olen herännyt öisin tukalaan oloon ja joutunut juokseen vessaan ripulille. Samalla ollut pahoinvointia ja vatsa kivikova. Aluksi pelkäsin ennenaikaisen synnytyksen oireiksi, mutta kävin viime maanantaina tarkastuttaan tilanteen ja tiukasti kiinni ja kiinteä kohdunsuu, lisäksi myös korkealla (niinku ekastaki). Päivällä kipeitä supistuksia tulee 5-20 ja ovat todellaki kipeitä (puhuminen hankaloituu), mutta eivät tee mitään. Ekassa synnytyssupistukset kesti 30 h tekemättä mitään (säännölliset ja niin voimakkaat, että tärisin kivusta), kunnes sain epiduraalin ja oksitosiinitipan. Kuitenkaan ekasta ei tätä tyhjennysjuttua ollu ollenkaan vasta kuin keinotekoisesti.

Onkohan muita kohtalotovereita tai onko kukaan kuullu, että ois ns normioire tässä vaiheessa vai pitäskö käydä jossain sisätautilääkärillä?
 
Olen kuullut, että raskauden loppuvaiheessa voi tulla ripulia, joten en huolestuisi :) Itselläni ei ole ollut, mutta aikanaan kun palstoja lueskelin niin siellä moni valitteli samaa ja taisi se jossain ihan oppaassakin olla.
 
Takaisin
Top