Raskausvitamiinit yms.

Saga_Maria

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kävin apteekissa hakemassa raskausmonivitamiineja ja kalkkilisää. Oliskohan vielä jotain muuta mitä pitäis ottaa huomioon jotta kroppa (ja mieli) pysyis virkeänä? :) takana siis kolme raskautta, ja nyt ajattelin keskittyä tässä raskaudessa myös omaan hyvinvointiin (mikä tietysti vaikuttaa myös vauvaan).
 
Minäkin kävin juuri äsken ostamassa noita raskaus ja imetysajan vitamiineja. :) Sitten aion jossain vaiheessa ostaa rautatabuja,kun edellisissä raskauksissa on hb ollut hirmu alhainen ja siksi olen ollut väsynytkin.
 
Mä koitan sitkutella ilman rautalisää loppumetreille asti. Mulla menee niistä maha niin huonoon kuntoon et pelkkä ajatuskin puistattaa :sad001
 
En tiiä onko mitään virkaa, mutta oon syöny nyt jo 3 kuukautta Multi Tabs raskaus ja imetys vitamiineja, kun niissä on sitä foolihappoa. Niitä nyt sit ajattelin jatkaa raskauden ajan. :)
 
Foolihappoa syönyt 1 mg päivössä, b,c,d ja omega 3 myös, näillä jatkellaan :)
 
Samaisia multi tabseja popsin kuin Siija. Foolihapon osuus on niissä suurempi kuin muutamassa muussa joita tarkastelin.
Kalkkia otan myös koska syön kovin vähän maitotuotteita.
Oma väsymykseni johtuu "normaali oloissa" D-vitamiinin puutteesta, joten siitä pidän huolta myös.

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Luin jostain tieteellisestä artikkelista, että se 1 mg olisi hyvä foolihappoa ehkäisemään epämuodostumia. Paljonko noissa vitamiinilisissä sitä on?
 
Ladyvita Mama vitamiiniyhdistelmässä on ainaki 500mikrogrammaa, mikä on jo enemmän kun esim bio-folinissa joka on pelkkä foolihappo...
 
Multi tabseissa on saman verran kun tuossa Heituran mainitsemassa Ladyvita mamassa eli 500 mikrogrammaa.

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Minä oon jo vuoden tainnu kohta popsia taas tälläerää noita imets ja raskaus monivitamiineja..kun ollaan yritetty raskautua, niin just sen foolihapon takia ja siinä on muut tullu samalla kaupan päälliseksi..samalla jatketaan ja todennäköisesti ne rautalääkkeet joutuu myös myöhemmin hankkimaan.
 
Mies kävi just ostaa mulle Minisun Mama-vitamiinit. Ja olis tosiaan pitäny koko imetyksen ajanki jotain syödä, vaan en syöny, ja nyt hirvee pelko et varastot liian vähissä :sad001 Kalkkia pitäs viel ostaa ja jotai omegoja, mut en viel tiiä mitä.
 
Aloin sit syömää Omega3-daily-wellnes-tuotetta, se on siitä hyvä ettei siihen ole lisätty mitään vitamiineja vaan on pelkästään omega 3 ja 6-tuote :) Ja lisäksi Solgarin kalkkitabletteja, jossa samassa on vielä sinkki ja magnesium. Mut noit kalkkitabuja syön vaan kaksi kolmesta päivässä, ku tulee sitä maitoa jonkun verran muutenki käytettyä.
 
Mulle lääkäri kirjoitti ihan reseptin foolihapolle (folvite 1mg) jota olen syönyt raskauden alusta asti. Jo entuudestaan on päivittäin mennyt multivita, kalkki+D (nämäkin reseptivahvuisia) ja omegat, joissa ei ole a-vitamiinia. Lisäksi syön B-vitamiinivalmistetta vegaaneille, joissa myös rautaa. Uskon kuitenkin, että monipuolinen perusruoka on noita vitamiinilisiä tärkeämpää :)
 
Millin foolihappolisä on yes, samoin d-vitamiinia 100-150 mikrogrammaa..mua alkanu väsyttäää saameristi. On raskas työ ja tosi pitkä työmatka sivunsa 100 km. Oon aatellu, että jos tämä asukas kestää mukana niin jään jo heti marraskuulta saikulle.
 
Onpas vahvoja foolihappolisiä :eek: Onko jokin syy millä ootte tollaset saanu vai miksi?
 
Foolihappo lisää käsittääkseni suositellaan kaikille koko raskaudenajan. Itsellä käytössä myös sellainen peruslääke, joka saattaa heikentää foolihapon imeytymistä, joten siksi varmaan tuo ihan reseptilääkkenä.
 
Mä aloin syömään jo yritysaikana niitä multivita raskaus&imetys tabletteja. Niissä oli vaikka mitä mm. foolihappo valmiina :) Ja syön kyllä varmaan sinne imetykseen astikkin.
 
Mulla kans multivitan raskaus ja imetys tabletit, yli kaks vuotta oon syöny. Esikoisen imetys loppui 3kk sitten niin en edes ehtinyt viitsinyt noita lopettaa.
 
Mulla kanssa noi MultiTabsit, mut kattelin just tulevaisuutta ajatellen kun nuo loppuu noita Multivita raskaus ja imetys vitamiineja. Olis halvempia, mut niissä 100microg. vähemmän foolihappoa eli 400microg. kun noissa Multitabseissa.. Paljonkas sitä taas suositeltiinkaan saamaan päivässä??
 
Takaisin
Top