raskausviikkojen muuttuminen viikossa paljonkin ??

Erika

Oman äänensä löytänyt
en keksinyt tohon oikein sopivaa otsikkoa..En löytäny aiheesta selailessani tai sitten olen sokia jos asiasta ollut jo puhetta :D ja saattaa olla että tyhmyys ilmenee täällä päässä tässäkin asiassa mutta kysyvä ei tieltä eksy :D
mutta tässä olen ihmetellyt sitä että neuvolassa 8.9 oli viikot 18+4 ja viikon päästä ultrassa 16.9 oli 20+2 tai 3
oonkohan laskenu itte ihan väärin ku saan aikalailla eri tuloksen..ja neuvolan mukaan mennää..
joten osaatteko te sanoo onkohan tommonen vaihtelu viikois ihan normaalii :D
 
Oliko ultrassa puhetta, että raskaus olisi ultran mukaan pidemmällä kuin kuukautisista laskettaessa? Se selittäisi tuon eron viikoissa. Olen kyllä itse tässä vuosien varrella huomannut, että neuvolassa ja sairaalassa saattaa tula virheitä viikkoja ja päiviä laskettaessa. Ja itselläkin joskus hieman kadoksissa, että milläs viikolla sitä nyt mentiinkään.
 
Niin se ultran aikahan määritellään sikiön koon mukaan, eikä kuukautisista lasketun ajan mukaan.
 
ultrassa se erikoislääkäri selitti että kaikki mitat ja painot jne vastaa nimenommaa tuota 20+2 tai 3 eikä neuvolaa
Mulle varattiin viikoille 22 uus aika rakenneultraa ku haluaa uudestaa sydämen ja keuhkot ja ylähuulen ku ei napero suastunu olee paikoilla ollenka ja lähinnä selkäänsä esitteli :D mut kylhän sillo noi viikot pitää paikkaansa kun 22 viikoille on ultra tosiaan varattu..
mut kyl tää tästä viellä :D
 
Mulla nt-ultrassa ei edes kyselty mitään vaan ultraaja ilmoitti uuden la:n ja kirjoitti sen neuvolakorttiin. Luulisin tossa rakenneultrassa olevan saman: ultrahan on ainoa tapa nähdä minkä ikäiseltä vauva näyttää, eihän terkka tiedä kuin ilmoitetun päivämäärän menkoille ja laskennallisen kehitysvaiheen.

Eikä ne sikiöt tiedä viikoista mitään vaan kasvavat kukin omaa tahtiaan ja neuvola yrittää määritellä niille kehitysvaiheita, että pysyttäis seurannassa lapsen mukana :)
 
Mulla tässä viimeisessä raskaudessa rakenneultrassa vauvan koko oli 2½ viikkoa isompi kuin mitä viikot oli ja ei sitä siinä enää muuteta, vaan muutos tehdään nimenomaan np-ultrassa silloin n.rv12. Tuossa puolen välin jälkeenhän ne sikiöt alkaa kuitenkin jo kasvamaan niin omaan tahtiinsa.
 
Voi harmi: jos mun la siirtyis 4 päivää aikaisemmaksi, saisin puolet halvemman sikiövakuutuksen :D
 
Takaisin
Top