Raskausviikkojen ja lasketun ajan määrittäminen

Miss_Butterfly

Sukkela juttelija
Marrasmammat 2018
Huhtikuiset 2023
Tuntuu olevan nyt vähän hankalaa. Osaisko joku neuvoa miten mun kannattaa tulkita tilannettani ja millä raskausviikolla ehkä olisin?

Viimeisimmät menkat alkoi 5.2. Kierrot on olleet hyvinkin epäsäännölliset ehkäisyrenkaan poisjättämisen (12/2016) jälkeen vaihdellen 21-47 päivän välillä. Useimmiten kuitenkin välillä 28-33. Laskin keskiarvon viimeiseltä 11 kuukaudelta ja tulos oli 32. Käytäntö laskuissa sitä vai miten?

Ovis oli 15.2. Ja talletukset 15.2. ja 16.2.

Olen kokeillut muutamaa eri raskauslaskuria. Jos lasken tuloksen käyttämällä tuota 32 päivän arviota ja edellisten menkkojen alkua saan vastaukseksi 3+1 (laskettu aika 16.11.) ja jos käytän hedelmöittymisen ajankohtaa 15.2., mikä on aika varma, saan tulokseksi 4+2 (laskettu aika 8.11.). Miten voi tulla viikon ero raskauden vaiheeseen ja laskettuun aikaan? Kumpikohan on oikeampi? Joo tiedän, että ultrassa se sitten selviää, mutta kiva olis tietää edes suuntaa antavasti missä mennään.

Nyt menossa dpo16. Ihan eka haamuviiva tuli dpo11 ja sen jälkeen saanut jo 2 selkeämpää plussaa, viimeksi eilen.

Tässä ketjussa voi muutkin ihmetellä omaa tilannettaan, jos on muita, joilla kierrot sekoilee [emoji16]
 
Juu oviksen tikutin, eli siitä olen varma kyllä. Tunnistin sen toki myös kunnon oviskivusta [emoji3]

Silloin viikot lasketaan hedelmöittymisen mukaan, jos kierrot on muuten olleet sekaisin. Neuvolassa kannattaa mainita että ovis on bonganttu, sillä siellä ne meinaa aina laskea 28pv kierron mukaan...
 
Silloin viikot lasketaan hedelmöittymisen mukaan, jos kierrot on muuten olleet sekaisin. Neuvolassa kannattaa mainita että ovis on bonganttu, sillä siellä ne meinaa aina laskea 28pv kierron mukaan...

Ok, hyvä tietää. Kiitti mymlan [emoji4] Bongaan oviksen oikeastaan joka kerta, sekä testillä että kivusta, siksi sen määrittäminen on helppoa.
 
Nyt tulee varmaan ihan pöllö kysymys, mutta kysyn silti [emoji3] Nyt mulla menossa mitä ilmeisimmin vaihe 4+3. Silti "Vauvan odotus"-kirjasessa, minkä apteekista sai, lukee tuon kohdalla viikko 3. Olenko siis nyt raskaana viikolla 3 vai 4? Tietää sit mitä vastaa, kun joku myöhemmässä vaiheessa kysyy [emoji3]
 
Oot raskausviikolla 5 vaikka viikkoja on 4+3. Koska raskautta on jo kestänyt 4 viikkoa ja 5 viikko menossa, joka tulee ns täyteen 5+0 jolloin alkaa taas uusi viikko eli raskausviikko 6 :D Käytännössä jos oot lomalla espanjassa 2viikkoa ja oot ollut siellä jo viikon ja kolme päivää (1+3) joten sanot että olet viettämässä toista viikkoa lomaa :D huono selitys mutta niin se menee...
 
Oot raskausviikolla 5 vaikka viikkoja on 4+3. Koska raskautta on jo kestänyt 4 viikkoa ja 5 viikko menossa, joka tulee ns täyteen 5+0 jolloin alkaa taas uusi viikko eli raskausviikko 6 :D Käytännössä jos oot lomalla espanjassa 2viikkoa ja oot ollut siellä jo viikon ja kolme päivää (1+3) joten sanot että olet viettämässä toista viikkoa lomaa :D huono selitys mutta niin se menee...

Hei kiitti mymlan, nyt selkeytyi homman nimi [emoji3] Samalla huomasin, että olin vielä katsonut tuon kirjastakin ihan väärin. Kyllä siellä luki ihan oikein viikko 5 eikä 3 niin kuin aiemmin katsoin.
 
Moi!

Mua nyt kanssa hämmentää tämä viikkojen laskeminen. Kun osassa laskureista lasketaan viime menkkojen alusta, ni sit olisin jo 4+jotain. Mutta tiedän, että ovulaatiokipuja oli 21.2, ja seksiä sen aikana ja ennen/jälkeen. Niin sithän olis vasta 2+viikkoja. ihan ummikkona täällä, eka plussa ikinä saanu
 
Se on sulla raskausviikkoja 4+ vaikka itse sikiön ikä on sen 2+ kun silloin se hedelmöitys tapahtunut. :) lasketaan hassusti alkaen viime menkoista, vaikka hedelmöitys tapahtuu vasta niiden menkkojen jälkeen kun seuraava ovulaatio.
 
Takaisin
Top