Raskausphoinvointi / sen loppuminen äkisti

Papu31

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka!

Täällä ensiodottaja, jolla viikkoja 7+2, ja olen erittäin herkästi stressaavaa sorttia joka asiassa, eikä tämä raskaus todellakaan ole poikkeus…

Pahoinvointia ei ollut lainkaan alkuun, kunnes alkoi yhtäkkiä viime viikon torstaina, jonka jälkeen kuvotus on ollut lähes jatkuvaa päivittäin, välillä on ollut pieniä hetkiä jolloin olo ollut parempi, ja syöminen on sitä jonkin verran helpottanut. Eilinen oli tähänasti pahin ja oksensinkin ensimmäistä kertaa, ja nukuin lähes koko päivän. Aamulla herätessä ihmetys olikin aikamoinen kun olo onkin ollut tänään aiempiin päiviin verraten todella hyvä. Kestän hereillä, ja ruokakin on maistunut paremmin, ei oksettavaa oloa käytännössä lainkaan.

Olen lukenut kauhutarinoita netistä ja olenkin nyt omassa päässäni varma, että tämän päivän olon helpotus ei ole hyvä merkki. Rinnat on arat, ne eivät missään vaiheessa ole kauhean kipeät olleetkaan, saman tuntuiset kuitenkin. Vuotoa tai suurempia kipuja ei ole ollut.

Kovasti siis kaipaisin tarinoita teiltä ketkä ette ole ensimmäistä kertaa raskaana, voiko oireet näin rajusti vaihdella päivästä riippuen?

Ps. Aika varhaisultraan kätilölle varattuna, loppuviikolle, mutta sitä odotellessa tuntuu etten pysty ajattelemaan mitään muuta..
 
Mulla aiemmissa raskauksissa pahoinvointi aaltoili, välillä oli huono olo ja sitten saattoi mennä muutama päivä, että ei ollut ja taas yhtäkkiä olikin. Eli en sen perusteella huolestuisi. 😊
 
Kiitos.! Toivotaan, että täälläkin kaikki on kunnossa! Tänään pahoinvointia on taas ollut hyvin lievänä.

Sain ultran aikaistettua huomiselta tälle päivälle, joten kohta vähän helpottaa, kun saa tietää suuntaan tai toiseen 😊
 
Ultrassa käyty, kaikki ainakin nyt kunnossa ja pieni sydän siellä sykki! Kesto väheni alkion pituuden mukaan 6+5, eli ilmeisesti ovis ollut vajaata viikkoa oletettua myöhemmin.

Kannatti käydä, suosittelen kyllä näitä yksityisiä kätilöjen ultrapalveluja, jos mietityttää ja on mahdollisuus siihen vajaa 100€ sijoittaa. Itseäni rauhoitti hurjasti, vaikka toki kaikki on edelleen mahdollista. 😊
 
Täällä ei ole ollut pahoinvointia ja se tosiaan aiheutti alkuun stressiä. Onneksi tuli käytyä ultrassa pari kertaa, niin sai mielenrauhan, että kaikki menee hyvin, vaikka onkin lähes oireeton raskaus 💛
 
Aaltoilua ollut täälläkin ja sen vuoksi myös jatkuva huoli, että meneekö kesken. Uä:ssä käynti on rauhoittanut mieltä.
 
Mulla tuli ensimmäisestä samanlainen paniikki: pahoinvointia oli vain yhdellä viikolla (noin 6-7) ja sitten se loppui kuin seinään. Kävin silloin myös hakemassa mielenrauhaa varhaisultrasta.
 
Takaisin
Top