Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
En ole vielä puhunut kun on ollut taukoa neuvola käynneistä kun oli joulu tuossa välissä
Johtuuko tän kerran pelot nimenomaan tuosta vauvan asennosta vai löydätkö mielen sopukoista muitakin syitä, miksi just tällä kertaa pelottaa? :)
Miten olette saaneet käynnin pelkopolille? Pitääkö sitä vaatia vai tarjoavatko neuvolasta oman harkintansa mukaan? Sillä kyselen, kun olen alusta asti neuvolassa puhunut, että pelkään synnytystä ja viimeksi tosiaan vedin kunnon itkutkin asian tiimoilta ja neuvolan th oli omaan kantaankin kirjoittanut, että synnytys pelottaa. Ei silti missään vaiheessa ole ottanut pelkopolia puheeksi.
Huutelen tuolta huhtikuisista: laskettu aika on kyllä maaliskuussa mut kerkesin siellä silloin alkaa kirjottelemaan, mut käyn täällä lueskelemassa myös teidän juttuja.
Mulle on tullut aivan järkyttävä synnytyspelko, esikoisen synnytys meni kuin unelma: ei sattunut, kesti reilu 5h ja ponnistusvaihekkin vaan 19min. Mut nyt vauva vastaa 10 päivää isompaa ja painoarvio oli rv27+5 jo reilu 1400g. Esikoinen oli syntyessää 3040g.
Pelkään siis jos synnytys käynnistetään, jos se ei onnistukkaan.. mun siskolla meni just pahasti pieleen ja siitä varmaan tuli se pelko. Pelkään myös sektioo, tai siis sen jälkeistä aikaa ku esikoinen silloin vasta 1v8kk. Ja jos ei käynnistetä tai tuu sektioo ni kasvaako liian isoksi sitten masussa kiva olla nainen..
Onko sulla tulossa painoarvioita nyt loppuraskaudesta? Itellä ei oo kokemusta noista käynnistyksistä ja miten vaikuttaa itse synnytyksen kulkuun
Onneksi ei nyt ihan tolkuttoman isolle vauva vielä kuulosta. Täällä vauvan painoarvio 29+0 oli 1450 g.