Raskauspahoinvointi

Suolainenkinuski

Silmät suurina ihmettelijä
Keillä muilla täällä on pahoinvointia? Kertokaas kaikki kikkakakkoset tämän olon helpotukseksi. Jatkuvasti paha olo, joka ei lopu. Toivoisin, että edes rajoittuisi aamuun, mutta ei.

Heikottaa, oksettaa ja yököttää. Kylmä hiki tulee otsalle ja oikein pyörryttääkin. Salakavalasti toivoisin, että oksentaisin jotta kokisin edes hetken helpotuksen. Tiedän senkin olevan edessä, sillä olen vasta viikolla 7 ja oireet kokoajan pahenee. Onneksi töistä alkaa kesäloma kahden päivän kuluttua.

Vinkit kiinnostaa muakin. En kans oo ainakaan vielä oksentanut, mutta jatkuva etominen päällä ja välillä yökkäilyä. Ehkä vähän on itseä auttanut, kun yrittää syödä säännöllisesti pieniä annoksia. Myöskin kylmät ja raikkaat ruuat menee helpommin alas.

Täällä myös etovaa oloa ollut kolmena päivänä. Parhaiten auttaa max 2h ruokavälit ja pienet annoskoot. Nyt haluttanut sellaisia ruokia joita en yleensä syö, esim jäisiä mansikoita, mandariinia, ruusunmarjaviiliä, hapankorppuja ym.
Rasvaiset ruuat inhottaa.

Mulla oli jatkuvaa etovaa oloa loppu vuodesta ja stardust- sovellus kertoi kirpeiden namien helpottavan oloa.
Ite kuljin kuukauden päivät töissä pieni kirpeä namipussi taskussa (kovat helpoimmat) ja helpotti ainakin hetkeksi. Jonkun vinkin näin myöskin, että pitäisi juoda hapankaalin lientä, mutta se on jo aika extremeä itellekin. 😅
Jos uskaltaa, niin inkivääriolut saattaa myös helpottaa oloa.

Hyi hapankaalin liemi oksettaa jo ajatuksenakin :tears:

Onko kukaan koittanut koittanut pahoinvointirannekkeita vai onko ne ihan hölynpölyä?

Onko kukaan koittanut koittanut pahoinvointirannekkeita vai onko ne ihan hölynpölyä?
Koin viime raskaudessa rannekkeista olleen apua, mutta nyt vasta kyselin instassa Lääkäriliigan sivuilla asiasta nii he ainakin kuittasi ne täysin hölynpölyksi eikä akupisteille ole heidän mielestä minkäänlaista lääketieteellistä perustaa.🤷‍♀️ Eli voi toimia ns lumevaikutuksella, tai sitten toisenlaisen uskomuksen mukaan akupisteissä on perää, miten kukakin tahtoo ajatella 😊

Mulla ei ole pahoinvointia (mikä samaan aikaan tosi helpottavaa että stressaavaa), mutta melko usein kyllä sellaista että ei tee mieli syödä annoksia loppuun tai ollenkaan (etenkin jos eilisen päivän tähteitä). Oon huomannut että mulla auttaa syömiseen itsensä hämääminen, eli tekee samalla jotain muuta, esim selaa kännykkää tai katsoo telkkaa. Normaalisti yritän tuollaista välttää ja keskittyä ruokahetkinä syömiseen ja puolison kanssa seurusteluun mutta nyt on pakko välillä kaivaa se kännykkä esiin, että saa annoksen loppuun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sitten tuntuu usein myös että ainoa mikä on 100% ok, eli ei aiheuta vastenmielisyyttä, on sellaiset vaaleat pullamössöleivät tai muut tuollaiset nopeat hiilarit, jotka ei makeita. Ostin vehnäkorppuja (ei sokeroituja), jotka aika ei-minkään-makuisia mutta aina jos meinaa olla yhtään hassu olo tai jos en saa kunnolla syötyä loppuun, nappaan sellaisen ja jotenkin rauhoittaa mahaa ja saa tilkittyä pieniksi jääneitä aterioita.

muoks. Jostain aiemmista lasketun ajan ryhmistä taisin lukea vinkin että pastillin pitäminen suussa voisi auttaa. Kannattaa varmaan valita jotain ei-laksatiivisia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ellei sitten myös ummetus vaivaa!

Hei tulipa mieleen vielä toinen (koska just tein itelleni), mistä aattelin etukäteen että voisi olla hyötyä, mutta en siis ole vielä päässyt itse testaamaan - omenalohkot sitruuna- tai limemehulla. Syön siis usein välipalaksi ja jos sattuu olemaan tuoretta sitrusta niin puristan hieman joukkoon, eivät tummene (voi ottaa myös evääksi) ja raikastaa maun ihanasti! Mutta en tiedä toimiiko, näin vain joskus itse ajattelin että voisi testata sitten jos/kun.

Takaisin