Raskausoireet

@Sassii94 eikös tuo ole sama kuin hcg ja viitearvoksi on merkitty mikä on normaali tulos ihmisellä joka ei ole raskaana. Kun olet raskaana, sen kuuluukin olla korkea. 😊
Aijaa, kiitos! Jäin vain jumittamaan että miksi luki että yli viitearvon. 🤣 Eli taitaa olla ihan hyvä lukema näille viikoille..? huh. :) rauhoitti kyllä mieltä ton huonon päivystyskäynnin jälkeen.

Kävin 4+3 viikolla verikokeessa koska vatsakipuja. P -Koriongonadotropiini
Tulos
1825 U/l
Viitearvot
0-5 U/l
Tuloksen poikkeavuus
Yli viitearvon ylärajan. Kertooko tuo tulos mitään? Onko normaalia olla yli viitearvon??
@Sassii94 juuri noin kuten @Mangojugurtti sanoi 😊

En olisi huolissaan, meillähän näyttää olevan lähes samat arvot vaikka mulla ehkä muutaman päivän pidemmällä 😊 voihan olla, että viikoissakin hieman heittoa jos ei vielä ole ultralla varmistettu?

Tulos
1825 U/l
Viitearvot
0-5 U/l
Tuloksen poikkeavuus
Yli viitearvon ylärajan. Kertooko tuo tulos mitään? Onko normaalia olla yli viitearvon??

Kertoo sen, että olet raskaana. 🤩 Uskoakseni tuossa verrataan vähän höpsösti tuohon alla näkyvään ei-raskaana-olevien viitearvoon, joka on tosiaan 0-5.

Tulos
1825 U/l
Viitearvot
0-5 U/l
Tuloksen poikkeavuus

Tämä testi mittaa istukan tuottamaa hormonia, eli koriongonadotropiinia (hCG). Normaali tulos 0-5U/l tarkoittaa ”ei raskaana”. Yli 5 U/l tarkoittaa, että olet raskaana. Arvosi on siis kertoo, että olet raskaana ☺️

Edit: täällähän olikin jo monta samaa vastausta aiheesta - pahoittelut toistosta 😃

Lallalaa, täällä taas valvotaan 😋 Mutta nukuin 4-5 tuntia oikein sikeästi, ja sekin tuntuu jo tosi hyvältä sellaiseen koko yön jatkuneeseen koiranuni-horteeseen verrattuna.

Olisi kyllä hyödyllistä nyt vaan päättää että herkkäunisuus johtuu raskaudesta, kun edellinen päivä oli taas suhteellisen oireeton. Kuuntelin eilen pari raskausmeditaatiota joissa yritettiin opetella luottamaan että kroppa kyllä tietää mitä se tarvitsee, joten ehkä se on mun tapauksessa lyhyempiä pätkiä yhtäjaksoista unta ja tiheämmin toistuvia päivälepoja.

Hyvää joulua kaikille!

Minulla myös alkanu tuo yöllä valvominen 🙄 ja herään tosi aikaisin, ennen lapsia. Te joilla on ollu tätä alkuraskaudessa, millä viikoilla helpottanut? Mä huomaan heti suuttuvani paljo herkemmin kun unet on mitä on 😴

Aika jännä, kun teillä on valvomista ja itsellä taas uni maistuis vähän liiankin hyvin. joka yö tulee pitkät unet; tosin näyttää ne hieman laadultaan huonoja olevan. Ei se näin vapailla haittaa mutta työviikoillq toki. Jospa tilanne tasaantuu meillä vielä johonkin suuntaan. 😊

@Qwerty @Yrttiteetä tekisi mieli mä kuulun myös tähän 4am clubiin 😅 nyt 7+4 ja edelleen valvottaa aamuyöstä… Ei enää niin paha kuin muutama viikko sitten, mutta kuitenkin. Tätä kai voi vielä jatkua jonkin aikaa, ainakin tän ekan kolmanneksen. Ouran referenssidatan mukaan tässä viikolla 8 alkaa HRV parantua, lämmöt laskee ja uni olla parempaa. oon jotain graaffeja postannutkin salaiselle puolelle 😆

Aika jännä, kun teillä on valvomista ja itsellä taas uni maistuis vähän liiankin hyvin. joka yö tulee pitkät unet; tosin näyttää ne hieman laadultaan huonoja olevan. Ei se näin vapailla haittaa mutta työviikoillq toki. Jospa tilanne tasaantuu meillä vielä johonkin suuntaan. 😊
Täällä kans unikerholainen. Just eilen sanoin, että elän tämän talven muumina. Nukun vaan ja herättäkää mut vaan syömään.😴 toivottavasti tää menis pian ohi, toki enemmin tämä kun 24/7 vessan pöntön kans halailemassa.🥴

@Kirsikankukkanen
Täällä sama. Eilenillalla oli ihan jo tosi huono olo ja oksennus ei ollut kaukana 🤢 Toivottavasti ei kovin hankalaksi mene. Vähän tämä päivä jännittää!
Samaistun teihin molempiin! On ollut muutama päivä kyllä niin aaltoilevaa ja etovaa oloa, että ihme kun mitään ei ole tullut ulos 😅🥲 Joulupöydän selvisin kertomatta perheelle mitään, vaikka eilen aamulla mietin et kuinkahan käy 😂 Onneks oli niin paljon touhua, että eipä siinä kukaan huomannut mitä ruokia jätti välistä ja joikin vettä viinin sijaan 🤣
Mutta tää ällövä olo kun ei oo ees pelkästään aamuisin vaan pitkin päivää. Huh, toivottavasti ei oo monien viikkojen mittainen 😀

Toivottavasti helpottaa pian etovuudesta/yökkäilystä kärsivillä ❤️ Siinä kyllä raskausoire jota en yhtään jatkuvampana odota!

Viimeksi mua auttoi tiettyyn pisteeseen asti että söi jotain pientä heti kun huomasi että on yhtään ruokahalua/nälkä (koska mulla etovuus alkoi usein tyhjällä vatsalla), tai sitten jos etovuus on jo ehtinyt päälle meni heti pitkälleen sänkyyn lepäämään. Mutta pahimmat päivät meni kyllä silti aikamoiseksi sinnittelyksi. Saa nähdä miten käy nyt, jos kaikki menee hyvin odottaisin pahimpia oloja parin viikon päästä.

Jouluruuan sain eilen syötyä ihan hyvin, mutta sen jälkeen alkoi vellova olo. Tänään en oo pystyny edes ajattelemaan jouluruokien syömistä, piti käydä kaupasta riisiä kanakastikkeella ja syödä se ennen kuin tuli vieraita 😅 pärjäsi sitten vieraiden ajan pienillä coctailpiirakoilla kun makeaa en saata myöskään syödä. Yleensä kyllä olen perso suklaalle, mutta nyt ei vain uppoa. Kahvi on myös jäänyt. Aamulla join kupillisen, mutta ei oo tehny sen jälkeen ollenkaan mieli. Ennen raskautta join varmaan viisi kuppia päivässä 😅

Täällä onneksi maistui ihan ok jouluruuat vaikkakaan kaikkea hyvää ei saanutkaan syödä. Tosi tiheästi on tullut jotain syötyä ettei huono olo iske. Kahvia ei täälläkään tee mieli, mutta olen sitä jonkin verran juonut kun muuten tulee päänsärky jossain kohtaa.

Täällä alkaa olla pahoinvointia kerrassaan. Jatkuvaa yökkimistä, oksennusta ei ole vielä tullut. Etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta. Mitä saatte syötyä kun ei ole yhtään nälkä ja on pahoinvointia? Tää ei sinänsä ole hyvä yhdistelmä fyysiseen työhön mihin tarvitsisi kunnolla energiaa tankata.😅😅 Kohta olisi iltavuoroon lähtö,mutta mitään en ole saanut alas menemään.😶

Takaisin