Raskausoireet

Cataleya

Satasella mukana keskusteluissa
Elokuiset 2026
Tuliko ennen plussaa oireita vai alkoiko plussatestin tehtyä? 🤭

Mulla oli semmonen "olo" oviksen jälkeen kun tuntui oudolta kohdun tienoilla et nyt ehkä tärppäsi🙈 ja muutenkin ollu nyt ovulaation jälkeen kaikenlaisia tuntemuksia, erilaisia vihlasuja kohdun ja reisien alueella, turvotusta ollut. Ja nyt täs lähipäivinä ollu yöhikoilua ja väsyttää ihan sikana vaikka olisin nukkunu yöt ihan ok. +joku flunssa iski, kurkkukipu oli 4pv ja sit vaan katos😁 ja pissalla saanu käydä aika useesti täs viimeset 5pv.

Mulla oli tiistaina eli dpo 7 tosi huono olo, kuumeinen olo vaikkei kuumetta. Väsytti, ärsytti. Mietin olisko ollut kiinnittyminen 🤔
Aivastaessa ollut vihlaisuja sekä muutamia kertoja alamahassa säteillyt hetkellisesti. Myös sellainen tuttu pieni paineen tunne kohdun seudulla. Nenä myös ollut aamuisin tukossa, joka mulla on toki tyypillistä hormonimuutoksista johtuvaa.

Mulla eka havaittava muutos oli jo ihan pian ovulaation jälkeen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Rinnat tuli siis heti araksi, kun normisti ne tulee vasta siinä kp21-> Siis voiko tollanen vaikutus tulla jo hedelmöittymisestä, onko kellään kokemuksia? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Oletetun kiinnittymisen kohdalla tuntui jotain paineen tuntua alavatsalla.

Näistä havainnoista huolimatta positiivinen raskaustesti tuli mulle yllärinä. En varmaan noista normaalista poikkeavista oireista uskaltanut uskoa raskautta, koska kuitenki pettyny niin monta kertaa.

Nyt viime päivinä ollut paineen tuntua alavatsalla silleen aika ohimenevinä tuntemuksina, väsymystä ja pieniä "repäiseviä" kipuja nivusten seudulla, kun nousee ylös. Rinnat ollu arat kanssa.

Mulla menee oireet ns. väärinpäin. Ennen menkkoja alkaa närästys, valkovuoto ja rintojen arkuus. Nyt ei ennen plussaa ollu mitään edellä mainittuja, eikä muitakaan oireita. 😅 jos viime kevään merkit pitää paikkaansa niin reilun viikon päästä alkaa oireet nostaa päätään.

Täällä jotenkin tuttu tunne että tuntuisi kuin vuoto alkaisi hetkenä minä hyvänsä. Aina vessassa käydessä pelkää pahinta ja välillä pitää käydä tarkistelemassa. Näin oli toki myös viime raskaudessakin
Myöskin vatsa sekaisin ja muutama finnikin kasvoissa. 🤐

@Malttamaton145 Koska sulla pitäis alkaa menkat jos alkais? Onks nyt mikä kp?
Itekki vahtaan vessareissujen yhteydessä onko tullu verta, ku pientä menkkajomoa on välillä. Huomenna menkkojen pitäisi alkaa jos alkaa, Sitä jännittäessä..

@Cataleya menkat myöhässä nyt 2 päivää 🥳 Toki kun taustalla on keskenmeno, sekä kohdunulkoinen jossa myös vuoto alkoi viikko positiivisen testin jälkeen, niin ehkä sitä on enemmän varuillaan / huolissaan. Noh, ei auta kuin päivä kerrallaan mennä eteenpäin

@Cataleya menkat myöhässä nyt 2 päivää 🥳 Toki kun taustalla on keskenmeno, sekä kohdunulkoinen jossa myös vuoto alkoi viikko positiivisen testin jälkeen, niin ehkä sitä on enemmän varuillaan / huolissaan. Noh, ei auta kuin päivä kerrallaan mennä eteenpäin
Aa joo! Ymmärrän! Joo ei siinä oikeen muu auta kuin odotella että aika kuluu🫠

Muokattu viimeksi:
Ennen oletettua kuukautisten alkua oli tuntemuksia alavatsan seudulla, mutten osannut sanoa eroavatko kuukautisvihlonnoista. Nyt dpo 16, rinnat on kipeät ja tuntuu kuin olis koko kroppa turvonnut ku pullataikina. 😅 Eilen siis positiivinen raskaustesti. 🩷

Ennen oletettua kuukautisten alkua oli tuntemuksia alavatsan seudulla, mutten osannut sanoa eroavatko kuukautisvihlonnoista. Nyt dpo 16, rinnat on kipeät ja tuntuu kuin olis koko kroppa turvonnut ku pullataikina. 😅 Eilen siis positiivinen raskaustesti. 🩷
Mulla on kans älytön turvotus, vatsa näyttää ihan ilmapallolta🤣 ja siltä tuntuukin🥲

Mulla alkoi kyllä tää pahoinvointi nähtävästi samantien, kun testiin jotain ilmestyi. 🤢 Nyt siis vasta dpo 11, ja jo yöllä heräsin siihen kun oli niin huono olo. Esikoisen kohdalla tätä kesti koko ensimmäinen kolmannes, mutta onneksi loppui kuin seinään kun toiselle kolmannekselle siirryttiin. Saa nähdä, miten tässä vielä käy.

Edit: Niin ja olen aika varma, että tunsin kiinnittymisen tällä kertaa. Dpo 5 oli pitkin päivää sellaista repivää pistelyä, joka oli välillä todella kivuliastakin.

Tänään selvästi alkanu olla enemmän tuntemuksia alavatsalla. Ei mitenkään tosi kovia, mutta kovempia kuin aiemmin. Sellasta paineen tunnetta, pistelyä ja vähä niinku menkat alkais. Nopeesti ohi menevää kyllä. Mutta heti herättää pelon, että onko siellä kaikki kunnossa. Onko muilla lisääntyny nuo vatsan tuntemukset, kun alun viikot edenneet?

Tänään selvästi alkanu olla enemmän tuntemuksia alavatsalla. Ei mitenkään tosi kovia, mutta kovempia kuin aiemmin. Sellasta paineen tunnetta, pistelyä ja vähä niinku menkat alkais. Nopeesti ohi menevää kyllä. Mutta heti herättää pelon, että onko siellä kaikki kunnossa. Onko muilla lisääntyny nuo vatsan tuntemukset, kun alun viikot edenneet?
Mulla on koko viikon ollu säännöllisesti selkeitä tuntemuksia alavatsassa. Viivat on vahvistunut kans, et oletan kaiken olevan ok. Rintoja aristaa ja hampaita pestessä saa olla tarkkana ettei tuu puklu 🤢 ja ruuan jälkeen älytön turvotus eilen, olin ihan kauhuissani.🤣

Mulla ollut kaikissa raskauksissa erinäisiä vatsatuntemuksia ja kipuja. Kuuluu asiaan, kun kohtu siellä hakee tilaa 😊 Nytkin on joka päivä ollut jotain vihlomisia. Olisin itse huolissani vain jos kivut yltyisi todella voimakkaaksi ja vuotoa ilmenisi niiden kanssa.

Onko täällä ketään muuta oireetonta? Kaipaisin kokemuksia oireettomista alkuraskauksista 😅 nyt Dpo16 meneillään, oireet tipotiessään. Ei oikeastaan ole ollut mitään tuntemuksia, ei vatsakipuja tai tissikipua, ei pissihätää, pahoinvointia tai turvotusta. Hyvä ja energinen fiilis - ainoa oire on aamuyön virkeänä heräily ennen kellonsoittoa 😆

Tänään 4+3 ja meinas kyllä monesti tulla oksennus kurkkuun ja yökkisin kun piti töissä putsata yhden lapsen oksennus lattialta. 🤢 toinen lapsikin kysyi meinaanko oksentaa, sanoin vaa että "een tässä vaan vähän huono olo"😅😂
Pihalla keinuessa myös huomasin ettei pysty enää keinumaan kun alavatsassa muljahtelee kohtu inhottavasti, siitäkin tuli vaa huono olo🫠

Takaisin